הצמיחה במרכזי אירוח ואחסון מערכות מיחשוב ונתונים (3/4)

חלק שלישי מתוך ארבעה

עצמון מינס, לשעבר מנמ"ר בכיר

חברות שמציעות שירותי אירוח באתרים שלהן לא מסתפקות כבעבר רק באחסון ואירוח בחווה, אלא מספקות מגוון שירותים מתקדמים ופתרונות מגוונים, כמו למשל:

–    אירוח ותפעול של חדרי מחשב מרכזיים ומערכות מיחשוב מרכזיות
–    פתרונות אירוח ותפעול של אתרי גיבוי
–    פתרונות המשכיות עסקית כוללים
–    שרות גיבוי מנוהל
–    שרות Monitoring
–    אחסון אתרים
–    שרות ייעוץ, ניהול וליווי פרויקטי מעבר מערכות מיחשוב
–    מיקסום ביצועים לאפליקציות אינטרנט
–    איזון עומסים
–    פתרונות מנוהלים (Managed Hosting)
–    תמיכת מומחים, מנהלי מערכות ואבטחת שרתים מתקדמת
–    טיפול ותחזוקת חומרת שרתים בזמן אמת
–    ניטור ברמות שונות
–    פתרונות אבטחת מידע
–    סטטיסטיקות

שירותים אלו מסופקים תחת אמנת שרות (SLA) גבוהה ותוך הבטחת רמת שרידות ורמת אבטחת מידע גבוהים מאוד. מערך האבטחה הוא מתקדם הרבה יותר מאשר בארגון ממוצע ומורכב בדרך כלל ממספר מעגלי אבטחה אלקטרונים ופיסיים וכולל, בין היתר, שומרים קבועים וסיירים, מערכות מיגון מתקדמות, מערכות אבטחה מתוחכמות, טלוויזיה במעגל סגור ובדיקה ביומטרית בנקודות הקריטיות.

בזק בינלאומי אמנם מספקת שירותי שיחות בינלאומיות ושירותי אינטרנט, אך היא מאמינה גדולה גם במתן שירותי ICT בכלל ובמרכזי מיחשוב בפרט. לאחרונה השלימה החברה את הקמתו של הדטה-סנטר השני שלה. באופן טבעי הדטה-סנטר נבנה בראייה "ירוקה" והוא  מבוסס על תשתיות חוסכות חשמל ואנרגיה. חוות השרתים של בזק בינלאומי מחוברת באופן ישיר לשדרת האינטרנט של החברה כיאה לספק ISP, ועקב כך נהנים הלקוחות המתארחים בחוות מגמישות מרבית בניהול רחבי הפס ומשורה ארוכה של שירותים מתקדמים ובהם: איחסון אתרים (Web Hosting), אירוח וניהול שרתים, שרתים וירטואליים ומגוון שירותים מנוהלים כגון: גיבוי, אבטחת מידע, מניעת התקפות, ניטור, סטטיסטיקה ועוד. יכולת תעבורת הנתונים בדטה-סנטר החדש מגיעה ל-10 ג'יגה-ביט, עד לרמת הלקוח הבודד, והוא מכיל כאמור קישורים ישירים ומגובים לשדרת האינטרנט של החברה.

במקביל להקמת הדטה-סנטר, פרסה החברה כבל תקשורת תת-ימי מישראל לאירופה, עקב צפי לגידול בצרכי הלקוחות של החברה, הקיימים והעתידיים. לחוות השרתים של בזק בינלאומי מוקד שירות טכני ייעודי ומקצועי הזמין בכל עת ונותן מענה לכל הצרכים של לקוחות בעלי שרותי Hosting, וכן מוודא את המשכיות השרות ברמה גבוהה. שטח הדטה-סנטר המורחב הוא כ-1,000 מ"ר והוא כולל מעל 500 ארונות שרתים בהספק של 8 קילו-וואט לארון. בסך הכל יש בו מקומות פוטנציאליים ליותר מ-20,000 שרתים.

לקוחות החברה יכולים להנות מגמישות מרבית בניהול רוחבי הפס שלהם, לצד שורה של שירותים, בהם אירוח וניהול שרתים, שרתים וירטואליים ומגוון שירותים מנוהלים – גיבוי, אבטחת מידע, מניעת התקפות, ניטור, בניית סטטיסטיקות ועוד. בהיבט התקשורתי, רשת הדטה-סנטר מגובה ומחולקת לשלוש שכבות, כשלשם יתירות, כל ציוד מחובר לשני ציודי תקשורת בשכבה שמעל.

אייל צפריר, סמנכ"ל מערכות המידע והטכנולוגיה בבזק בינלאומי"בדטה-סנטר אנו נותנים שירות ולא רק נדל"ן", אומר אייל צפריר, סמנכ"ל הטכנולוגיות ומנמ"ר בזק בינלאומי. "חוות השרתים בנויה על פי מיטב הטכנולוגיה ומתהדרת בכלי ניהול מתקדמים. היא מציעה פתרון מלא ללקוחות, המשלב שירותי תקשורת מנוהלים ואינטגרציה. אנחנו מציעים מגוון שירותים: איזון עומסים, פסי שקעים מנוהלים (32 אמפר לארון), גיבוי למערכות VTL, שירותים מנוהלים, שירותי איחסון וכן ניטור – בסיסי ומתקדם. בנוסף, אנחנו מספקים שירותי אבטחת מידע – אם ברכישת פתרונות אבטחת מידע ייעודיים ואם בביצוע בדיקות אבטחה לשרתים. נקודה מרכזית נוספת היא שאנחנו עומדים בתקן ISO17799".

צפריר מעריך שהדור הבא של הדטה-סנטר יהיה בענן באופן מלא – ללא מגע יד אדם. ההתקדמות בתחומים כמו BI ורשתות חברתיות תגרום ליותר ארגונים להוציא החוצה את המיחשוב שלהם אל עננים ציבוריים או שיבנו עננים פרטיים בדטה-סנטר גדולים, כך שתחום הדטה-סנטר צפוי לגדול מאוד. אי לכך, מראש הם בנו את התשתית של החווה כך שיוכלו להגדיל אותה באופן מודולרי: "התכנון כלל התייחסות למגוון היבטים ירוקים, הן לטובת נצילות אנרגטית והן לטובת הגנה על הסביבה. למשל, סגרנו מסדרונות חמים ומימשנו את טכנולוגיית הקירור החדישה In Line – בין השורות. באמצעות הטכנולוגיה הזאת, אנחנו מצננים את המים בטמפרטורה של 14 מעלות ולא 7. כמו כן, אנו מקבלים UPS עם נצילות גבוהה יותר".

לדבריו, כלי הניהול בחוות השרתים החדשה מגוונים ורבים, והם כוללים, בין היתר, מערכת בקרת מבנה מקיפה, כלי ניהול תעבורת הלקוחות, מערכת ניהול ציודי לקוחות, מערכות לניטור רשתות החווה וניהול פסי החשמל. הוא ציין בנוסף, כי במסגרת הפרויקט הוקם אתר מאובטח לשירות לקוחות החווה שמאפשר להם לבצע פעולות באופן מקוון. בין היתר, הלקוחות יכולים באמצעותו לצפות ולעדכן אנשי קשר מורשי כניסה, לתאם הגעה לחוות השרתים, לשלוח בקשות לשינויים בחוקי הפיירוול ובקשות לגיבוי או שחזור, ולשלוט באופן מלא על פסי החשמל בשטח האיחסון שברשותם.

בבזק בינלאומי לא קופאים על השמרים וב-2012 הם יתחילו לתכנן את הדטה-סנטר הבא.

בחלק הרביעי של הסקירה נתוודע למרכז אחסון הנתונים הפרטי שהקימה בזק עקב הגידול הניכר בפעילות העסקית שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים