נוסטלגיה בצל הדובים והנמרים

ב-11 במאי, עוד פחות משבועיים, ייפגשו כל מקצועני ענף ה-ICT, אך לשם שינוי בלבוש חופשי - בלי מצגות ובלי פגישות עסקיות ● יהיה זה אחד השיאים של חגיגות ה-30 שנה לקבוצת אנשים ומחשבים, המלווה את התעשייה מאז 1981 ● יהיה זה יום שיוקדש כולו להנאה ולנוסטלגיה

אנשי קהילת ה-ICT ומשפחותיהם יכבשו ביום ו' הבא, ה-11 במאי, למשך יום אחד את שטחי המרכז הזואולוגי הגדול בישראל, המוכר יותר כספארי ברמת גן. יהיה זה אחד השיאים של חגיגות ה-30 שנה לקבוצת אנשים ומחשבים, המלווה את התעשייה מאז 1981. המדובר באירוע ההפנינג השני בסדרה הנערך במתכונת זו, לאחר שהאירוע הקודם נערך לפני חמש שנים – לרגל חגיגות ה-25 לאנשים ומחשבים. באזור ה-VIP שיוקם בספארי, ייפגשו כל המקצוענים של הענף – מנהלים, עובדים, ספקים ולקוחות – וכמובן גם בני משפחותיהם, אך לשם שינוי בלבוש חופשי, בלי מצגות ובלי פגישות עסקיות. יהיה זה יום שיוקדש כולו להנאה ולנוסטלגיה.

קהילת ה-ICT כבר קנתה לעצמה מזמן שם של קהילה ייחודית, שבה מערכות היחסים המקצועיות בין העוסקים במלאכה, מתאפיינות לרוב בחברות של ממש. הרי כולם מכירים את כולם, גם אם לפעמים – בגלל נסיבות עסקיות – הם נמצאים משני צידי המתרס. לא מכבר פגשתי במקרה את אחד המנכ"לים של חברות ה-IT הגדולות בישראל, בזמן ששתה את כוס הקפה של הבוקר. בשיחה קצרה שהתפתחה בינינו, עלתה הנקודה הזו. הוא ציין, כי בסופו של דבר, גם ביומיום צריך לשמור על פרופורציות – וגם אם יש יריבויות, חילוקי דעות וכעסים, הוא מוודא שאף אחד לא שוכח שמדובר בעסקים ושיש דברים יותר חשובים בחיים, כמו משפחה, חברים וכמה הנאות פרטיות.

העבודה בענף ה-ICT היא תובענית, כמו בהרבה עבודות אחרות. אולם, המפגש ביום ו' נועד לחזק את החלק המשפחתי והחברי בקרב הקהילה, שלא בהכרח קיים במסגרות אחרות. מפגשים בלתי אמצעים בין משפחות של אנשים שכל השנה מקיימים קשרי עבודה, לרוב מובילים לחוויות מרגשות – ולא פעם יש להם גם המשכיות.

האירוע מתוכנן כך, שכל אחד מבני המשפחה ימצא פעילות שמתאימה לו – ואפשר כמובן גם לשלב. למשל, בשעות הבוקר המוקדמות – מיד לאחר הכניסה בשערי הספארי, יוכלו האורחים להתפצל: חברי הקהילה – מנמ"רים ועובדי ה-IT במגזרים השונים, יופנו למתחם ה-VIP, שימוקם מול מתחם הג'ירפות. שם, בזה אחר זה החל מהשעה 10:00 בבוקר, ייערכו מפגשי בוגרים של המגזרים השונים – ממשלה, צבא, בוגרי דיגיטל (Digital) וממח"י, ומפגש של כל המנמ"רים חברי פורום C3 של אנשים ומחשבים. כל מפגש ייערך כ-30 דקות, ויכלול שניים או שלושה נאומים קצרים.

במפגש בוגרי הממשלה תשתתף בין היתר גם כרמלה אבנר, המנמ"רית הממשלתית, שנכנסה זה עתה לתפקידה. גם השר מיכאל (מיקי) איתן, הממונה על השירות לאזרח, יגיע כדי להתמנגל ולהיזכר בימים ההם – ימי ראשית המיחשוב הממשלתי. את בוגרי ממר"ם לדורותיהם יברכו ראשי החיל כיום ובעבר, ביניהם מנמ"רים ומנכ"לים – קצינים בכירים במילואים ששירתו בממר"ם בצעירותם, וממלאים כיום תפקידי מפתח במשק.

בשעה שאבא, אמא או שניהם יתמנגלו במתחם ה-VIP, יופנו הילדים ויתר בני המשפחה למתחם הדובים. אורחי האירוע שיענדו צמיד מיוחד, יוכלו ליהנות משלל אטרקציות ומתלושים לשתי ארוחות לבחירתם. זאת, בנוסף לשלל הפעילויות היפות שמציע הספארי גם בשגרה. אחת האטרקציות הראשונות תחכה למשתתפים כבר בכניסה למתחם: בימים אלו מכשיר הספארי שטח גדול, עם שער כניסה מיוחד, שבו יתאפשר לנכנסים באופן רגלי לספארי לצפות בדיירי גן החיות שמוצאם מדרום-מזרח אסיה, מסתובבים להנאתם. בין היתר, מדובר בנמרים למיניהם… בכך יושוו תנאיהם של חיות אלו לאריות, שמזה שנים נהנים משטחי טיול חופשיים, לעיניהם של המבקרים בפארק (במרחקים מתאימים, כמובן). חברי קהילת ה-ICT יהיו בין הראשונים לעבור דרך שער זה – והנה עוד חתיכת היסטוריה שתירשם בתולדות ה-IT בעוד 30 שנה…

חברי קהילת ה-ICT יהיו בין הראשונים לעבור דרך השער החדש בספארי

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים