בינה מלאכותית: 120 בניוטרל – מה בעצם עוצר את המהפכה?

ההבטחה אדירה, אך לעת עתה המימוש צנוע - ל-AI יש יכולת גדולה להעצים את האנושות, אך עם זאת עדיין ניכר פער משמעותי בין הפוטנציאל האדיר שלה לבין השימוש בפועל בטכנולוגיה - מדוע?

20/03/2024 11:23
דניס נרוש, דירקטור הנדסת AI ב-אלמנטור.

הבינה המלאכותית כבר כאן, ויש לה פוטנציאל עצום להעצים את היכולות האנושיות בתחומים רבים. עם זאת, למרות ההבטחות וההתלהבות, עדיין רק מעטים מנצלים את היתרונות שהיא מציעה.

ניתן להשתמש בבינה מלאכותית לייעול תהליכים, לחיסכון בזמן וכסף ולקבלת החלטות מושכלות יותר. היא יכולה לסייע בניתוח נתונים מורכבים, לזהות דפוסים ולספק תובנות חדשות, לבצע משימות יצירתיות כמו כתיבה, איור ופיתוח קוד, לעזור בעבודות מורכבות יותר, כמו פיתוח ובניית אתרים, וגם לבצע משימות שמשלבות את כל הנ"ל.

אלה שכבר משתמשים ב-AI נהנים מיתרון משמעותי – יעילות העבודה משתפרת בכ-88%, הן בכתיבת קוד והן ביצירת תוכן. כתוצאה מכך הם יכולים לספק שירות טוב ותוצרים טובים יותר ללקוחות, להגדיל את תפוקתם ולהגדיל את רווחיהם בפחות זמן

למרות היתרונות הרבים, רק מעטים מנצלים בינתיים את יכולות ה-AI. נתונים מראים כי רק כ-100 מיליון אנשים בעולם משתמשים ב-AI מדי יום; כ-500 מיליון משתמשים בה פעם בשבוע או יותר; כ-1.5 מיליארד איש משתמשים בה פעם בכמה שבועות או חודשים; וזאת לעומת 3.5 מיליארד חיפושים בגוגל מדי יום.

לאחרונה ערכנו באלמנטור (Elementor) – הפלטפורמה שבאמצעותה נבנים כ-10% מאתרי האינטרנט בעולם – מחקר בקרב יוצרי אינטרנט, ובדקנו האם הם משלבים בינה מלאכותית בעבודתם וכיצד. מהנתונים של אלמנטור עולה כי רק כ-46% מהמשתמשים משלבים AI בתהליך. מתוכם, ציינו 76% מהמשיבים שהם משתמשים ב-AI עבור כתיבת תוכן, 51% עבור שיפור תוצאות החיפוש של האתר (SEO) וכ-46% עבור כתיבת קוד לאתר שלהם.

יכולה לקדם את האנושות. AI.

יכולה לקדם את האנושות. AI. צילום: אילוסטרציה. שאטרסטוק

ה-AI לא נועדה להחליף את האנושיות – אלא להעצים אותה

אלה שכבר משתמשים ב-AI נהנים מיתרון משמעותי. יעילות העבודה משתפרת בכ-88%, הן בכתיבת קוד והן ביצירת תוכן. כתוצאה מכך הם יכולים לספק שירות טוב ותוצרים טובים יותר ללקוחות, להגדיל את תפוקתם ולהגדיל את רווחיהם בפחות זמן. מהסיבות האלה בחרנו לשים דגש על שילוב AI כחלק אינטגרלי מהמוצר על מנת להנגיש את היכולות הרבות שלה עבור הלקוחות תחת אותה הפלטפורמה לבניית אתרים. משתמשים יכולים ליצור ולערוך תוכן, לייצר ולערוך תמונות, לכתוב קוד ואפילו לבנות חלקים מהאתר שלהם באמצעות הוראות ל-AI.

הבינה המלאכותית לא נועדה להחליף את האנושיות, אלא להעצים אותה ולשמש ככלי משלים שיאפשר לנו להיות יצרנים, יזמים וחוקרים טובים יותר.

בדומה לטכנולוגיות פורצות דרך אחרות – כמו מנוע הקיטור, האינטרנט וה-iPhone, AI – היא פותחת בפנינו אינספור אפשרויות חדשות ומאפשרת לנו לעשות דברים יותר בקלות ובמהירות רבה יותר. כפי שלמדנו מאימוץ טכנולוגיה בעבר, מי שיבחרו לשלב אותה בעבודתם ובחייהם יוכלו לפרוץ קדימה ולהשיג יותר מאשר אלה שיבחרו להתעלם ממנה.

העתיד כבר כאן, הטכנולוגיה זמינה, השאלה היא מי ינצל אותה לטובתו. אימוץ AI יהווה גורם מפתח להצלחה בעולם העסקי והטכנולוגי של העתיד. בכדי שיותר ויותר אנשים יהנו מכך, יש להגביר את המודעות ליתרונות ולשימושים השונים של ה-AI בקרב הקהל הרחב.

ארגון אשר רוצה לעודד את עובדיו לאמץ שימוש בבינה מלאכותית, צריך להנגיש כלים פשוטים וקלים לשימוש, שיאפשרו גם לאנשים חסרי ידע טכני להשתמש ב-AI. במקביל, יש להשקיע בהכשרה והדרכה של עובדים ומנהלים, על מנת שיוכלו להשתמש ב-AI בצורה יעילה.

סקר שערכה חברת המחקר גרטנר (Gartner) מציג תמונה חיובית בהרבה בעולם העסקי, לפיה 86% מהמנהלים משתמשים ב-AI בארגון שלהם, ומתוכם 65% מהמנהלים ציינו כי AI תרמה באופן משמעותי להצלחת הארגון שלהם.

כולי תקווה שמגמה זאת תתרחב ככל שהנכונות לאימוץ הטכנולוגיה תגבר. דו"ח של חברת הייעוץ מקינזי (McKinsey) מנבא כי בינה מלאכותית יכולה להוביל לצמיחה כלכלית משמעותית והשוק הגלובלי בתחום צפוי להגיע ל-390 מיליארד דולר עד שנת 2025. נתונים אלה מראים כי השימוש ב-AI הולך וגדל ושהשפעתה על עולם העסקים והטכנולוגיה תלך ותגבר עם השנים.

בינה המלאכותית היא טכנולוגיה פורצת דרך בעלת פוטנציאל אדיר לשנות את העולם. אימוץ נכון שלה יאפשר לנו להגיע להישגים משמעותיים בתחומים רבים. הגיע הזמן לנצל את המהפכה הזו לטובת כולנו.

הכותב הוא דירקטור הנדסת AI ב-אלמנטור – פלטפורמה לבניית אתרי אינטרנט בקוד פתוח

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Ai

    Chat gpt הוא דבר מדהים תדעו להשתמש בו הוא יעשה לכם פלאים

אירועים קרובים