נשים ומחשבים: אלואיסה כץ, אקסנצ'ר

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: אלואיסה כץ, יועצת אסטרטגיה עסקית ומובילת פרויקטים באקסנצ'ר

אלואיסה כץ, יועצת אסטרטגיה עסקית ומובילת פרויקטים באקסנצ'ר.

שם ותפקיד: אלואיסה כץ, יועצת אסטרטגיה עסקית ומובילת פרויקטים באקסנצ'ר.

ותק בתפקיד: בסך הכל מציינת חמש וחצי שנים בחברת אקסנצ'ר, בתפקידים שונים.

תפקידים קודמים: התחלתי את תפקידי ב-אקסנצ'ר בתור אנליסטית תחת קבוצת המיזמים ו-open innovation של החברה. לאחר מכן עברתי מסלול לקריירת הייעוץ האסטרטגי, בו עסקתי בניהול פרויקטים, ובייעוץ עסקי ואינטגרציה. לצד התפקידים העסקיים שלי, שילבתי קריירה בתור שחקנית כדורסל מקצועית (מעל עשור) וכשחקנית נבחרת ישראל מעל עשור.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון משולב בהתמחות במדעי המוח ופסיכולוגיה (קנדה), תואר שני בביוטכנולוגיה עם תיזה מחקרית ב-Food-Tech מהאוניברסיטה העברית. בצבא שירתי כספורטאית מצטיינת-עילוי, בהיותי שחקנית כדורסל בנבחרת ישראל לאורך כל התקופה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? לאחר ארבע שנים של לימודים בחו"ל ועיסוק אינטנסיבי בספורט כספורטאית בקולג', חזרתי לישראל כדי לשחק כדורסל וליהנות מהים. הרצון שלי לשלב לימודים עם הספורט המקצועי הוביל ליצירת מסלול ייחודי, שלא היה קיים בעבר בארץ, המשלב לימודים אקדמאיים ופיתוח קריירת כדורסל מקצועית – בדומה למודלים קיימים בחו"ל. כך מצאתי את עצמי לומדת לתואר שני בביוטכנולוגיה באוניברסיטה העברית, ותוך כדי משחקת כדורסל בליגת העל, בקבוצות בכירות שונות. עם סיום התואר השני רציתי הפסקה מהאקדמיה והחלטתי לנסות להיכנס לתעשייה. בזכות קורסים ביזמות ואסטרטגיה עסקית, הבנתי שאני רוצה להבין מה קורה מאחורי הקלעים של חברות גדולות, וחיפשתי חברה בינלאומית שתבין את לוח הזמנים שלי כספורטאית מקצועית. כך הגעתי ל-אקסנצ'ר – חברת הייעוץ הטכנולוגי הגדולה בעולם. תחילה עבדתי בעיקר מול סטארט-אפים, ובהמשך התמקדתי בתעשיית הפיננסים, בדגש על פרויקטים בינלאומיים, המשלבים אסטרטגיה וטכנולוגיה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק? בתור מישהי שגדלה בשתי תרבויות, גרה בשלוש מדינות שונות, באה מעולם הספורט התחרותי, ובשנים האחרונות השתפשפה בעולם העסקי – לדעתי זה לא שאלה של "חושבת". שהרי לא משנה איך נסובב את זה – בוודאות יש אפליה נגד נשים, ולא רק בתעשיית ההיי-טק.

הבעיה העיקרית, לדעתי, היא שגם כשיש אפליה ברמה מסוימת, הרבה פעמים איננו מזהים את זה כאפליה אלא מנרמלים את זה ומפחיתים את הרגישות אליה עוד בתת המודע. ראיתי זאת בפערי שכר, במיעוט נשים בתפקידים בכירים, במיעוט שידורי כדורסל נשים לעומת גברים, ובתפקידים ניהוליים. הרגשתי שכאישה אני צריכה להמעיט מהרגש שלי (בעיקר בעולם העסקי) כדי שהדבר לא יתפרש כחולשה, לדבר ולהתנהג באסרטיביות, ולהראות פאסון. מאחר שמגיל צעיר אני בונה את חיי לבד, ללא קרבת משפחה, למדתי על הדרך כמה לקחים לא פשוטים, והשכלתי לעשות בידע הזה שימוש בכל אספקט בחיי – למדתי לתקשר בכבוד, להביע דעה, לעמוד על שלי מול חציית גבולות, וגם לדעת מתי נכון לסגת ולקחת צעד אחורה.


האם נתקלת באפליה בענף, נגדך אישית, על רקע היותך אישה? למרות שרוב חיי פעלתי בסביבה גברית (מאמנים ומנהלים), באופן אישי לא חוויתי אפליה. להיפך, הרגשתי תמיכה ורצון לקדם אותי בכל הזדמנות, אני מרגישה שיש לי תמיד מקום להביע את עצמי, ואף ניהלתי גברים מבוגרים ממני. למדתי לא לקחת הערות אישית ולהסתכל תמיד על האדם מולי ולא על תפקיד או מגדר. כמובן שחשוב לכבד תפקידים, אבל אף אחד לא שווה יותר מאחר.

יחד עם זאת, זה לא אומר שהכל מושלם מסביב ותמיד יש מקום לשיפור. כיום אני פעילה בקבוצת ה- Women Leadership Network של אקסנצ'ר ישראל, מתוך הרצון ללמוד מנסיונן של אחרות, כמו גם לתרום מניסיוני האישי. בנוסף אני מלווה ספורטאיות ומייעצת להן מניסיון חיי, ומנקודת המפגש של עולם הספורט והעסקים, כיצד ניתן לרתום ולשלב את כל מה שלמדנו על המגרש לטובת המסע האישי שלנו, ולהיפך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים