נשים ומחשבים: עירית אברשטרק, אקספריס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטק? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: עירית אברשטרק, מנהלת חט' ההכשרות Experis Academy באקספריס

עירית אברשטרק, מנהלת חטיבת ההכשרות של חברת Experis – Experis Academy, מקבוצת מנפאואר ישראל.

שם: עירית אברשטרק

תפקיד: סמנכ"לית, מנהלת Experis Academy, חטיבת ההכשרות של אקספריס מקבוצת מנפאואר ישראל.

ותק בתפקיד: שלוש שנים.

ותק בחברה: שש שנים וחודשיים. צברתי שנות ניסיון כמנהלת מכירות ומערכי גיוס והיום מנהלת חטיבה  עסקית בתחום ההכשרות הטכנולוגיות באקספריס ישראל.

השכלה ושירות לאומי: תואר ראשון במדעי המדינה ובאנגלית באוניברסיטת בר אילן, וכן שירות לאומי במשך שנתיים – בראשונה שבהן בעבודה עם ילדים חרשים במיחא ובשנייה – במחלקה האונקולוגית בבית החולים לילדים שניידר.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
"לאחר 10 שנים בתחום של ניהול גיוס בעולמות תוכן של שיווק ומכירות, לארגונים בתחום התקשורת והקמעונאות, ולאחר מכן בתחום המגזר השלישי, הבנתי שהעתיד בתחום זה הוא גיוס טכנולוגי. חיפשתי להיכנס לעולם התוכן וקיבלתי הזדמנות אדירה באקספריס. באתי עם מעט מאוד ידע על העולם הטכנולוגי והמון דעות קדומות על ענף ההיי-טק, וגיליתי שבסוף כמו בכל תחום מדובר במגוון מאד רחב של אנשים, הזדמנויות ואתגרים, מתוקף היותו מנוע הצמיחה של הכלכלה הישראלית.

את האהבה שלי לתחום החברתי הבאתי גם לעשייה העסקית שלי באקספריס, בה אני בשנים האחרונות עסוקה בקידום שילובן של אוכלוסיות רחבות ומגוונות בענף ההיי-טק, כמו לוחמי ולוחמות צה"ל, עולים חדשים, פריפריה חברתית וגיאוגרפית וכדומה. אני מאמינה שכשאת עושה פרויקטים שאת מאמינה בהם, יש לך הרבה יותר תמריץ להצליח.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
"לשמחתי, יצא לי לעבוד עם לא מעט מנהלות פיתוח וראשות צוותים טכנולוגיים והתופעה רק מתגברת, כיון שיש משהו בניהול נשי שעובד ומביא תוצאות ויש יותר ויותר חברות שמזהות את זה. גם אצלנו ב-Experis Academy, מאז שעברנו ללימודי אונליין, אנחנו רואים יותר נשים, ובעיקר אימהות צעירות, שמגיעות למסלולי הסבה, ואני בהחלט גאה על כך. אני יכולה להגיד שגם יש דרישה גבוהה מהלקוחות למפתחות תוכנה, על מנת ליצור גיוון בצוותים".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
"
לשמחתי לא. אני חושבת שהיכולת להצליח לא תלויה במגדר אלא ביכולת, כאשר אותי באופן אישי רק עודדו בארגון לקחת עוד ועוד אחריות ולהתקדם. זה כמובן תלוי בזהות ואופי המנהל שלך, ופה אין ספק שזכיתי במנהל שראה את הפוטנציאל שלי ודחף אותי לקחת עוד אחריות. ביחס לכך חשוב לציין שהרוב הכמעט מוחלט של הנהלת אקספריס מורכב מנשים.

אני יכולה להגיד לגבי שאני אדם שמתנהל בגובה העיניים, נטולת אגו, וזה מאפשר לי להתנהל עם מגוון מאוד רחב של אנשים, אם זה עובדים, לקוחות או מנהלים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים