נשים ומחשבים: שירה אופק, קבוצת רדי

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: שירה אופק, מנהלת חטיבת חומרה בקבוצת רדי

שירה אופק, מנהלת חטיבת חומרה בקבוצת רדי.

שם ותפקיד: שירה אופק, מנהלת חטיבת חומרה ב-קבוצת רדי (Ready Group) לפיתוח שבבים, תוכנה וחומרה 360°.

השכלה: תעודת הוראה וחינוך, תעודת סיום בקורסים למחשבים. קורסים למדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? הייתי מחנכת ומורה למתמטיקה בחינוך הממלכתי-דתי במשך כשלוש שנים, אך ההוראה לא אתגרה אותי וחיפשתי עבודה שתספק אותי יותר. באותו הזמן אחיותיי עבדו בהיי-טק והתעורר בי עניין להשתלב בתחום. לקחתי קורסים באוניברסיטה הפתוחה ואת קורסי הבסיס בתכנות עשיתי בג'ון ברייס. את ההכשרה המקצועית שלי המשכתי דרך קבוצת רדי, בה התחלתי לעבוד. בקורסים באוניברסיטה למדתי מתמטיקה ושפות תכנות, אבל ב-רדי קיבלתי את ההכשרה המעשית ואת היכולת ליישם את הידע ולצבור ניסיון בפרויקטים בעבודה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני לא רואה אפליה כי אני רואה נשים בתעשייה, כולל בעמדות ניהול. אני עובדת בקבוצת רדי שבה 70% מהעובדים הם נשים. אני כמובן יודעת שלפני 10 שנים, התחום פנה פחות לנשים ונשים פחות למדו את המקצועות הטכניים. היום זה הרבה יותר נגיש לנשים ובמיוחד לנשים חרדיות. במקומות הלימוד של החרדיות, הלימודים הטכנולוגיים הם הכי פופולריים, כאשר המוכשרות ביותר מגיעות אליו ואוטומטית אני רואה את כל הבנות מועסקות לאחר ההכשרה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לא חוויתי אפליה באופן אישי. במהלך השנים שמעתי בעבודה ומלקוחות משפטים שהם דווקא לכיוון החיובי. הפידבק שאני מקבלת הוא "איזה מזל שאת אישה, כי בעבודה הזו צריך תשומת לב לפרטים הקטנים, רמת דיוק מאוד גבוהה ויכולת לעבוד על כמה דברים במקביל", תכונות שהן יותר נשיות, וגם מאוד חשובות למקצועיות שלנו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים