מגמות מובילות בעולמות הטרנספורמציה הדיגיטלית ל-2023

השקעה בטכנולוגיות חסכוניות, ממוקדות עובדים ולקוחות תהיה קריטית עבור חברות המבקשות להישאר זריזות ובפער מהמתחרים ב-2023

מנהל לקוחות אנטרפרייז בסיילספורס

האתגרים הרבים של שלוש השנים האחרונות – מגיפת הקורונה, מלחמה, מחסור בעובדים, בעיות בשרשרת האספקה והאינפלציה – הפכו את ניהול העסק להרבה יותר מאתגר – לחץ להפחית עלויות ולהגדיל את היעילות. חברות רבות פונות לאוטומציה ולטכנולוגיית ענן כדי לקבל ערך מיידי ולסייע בהתמודדות עם אתגרים אלו.

להלן שש מגמות בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית שהן המפתח להתגברות על לחצים תפעוליים גדלים, תוך שמירה ושיפור חוויית הלקוחות והעובדים:

ההשקעה באוטומציה תגדל כי חברות שואפות לעשות יותר עם פחות – אוטומציה מניעה צמיחה, התייעלות, משפרת את הפרודוקטיביות ומייצרת חיסכון בעלויות על רקע אי הוודאות הכלכלית. כדי להביא לשינוי משמעותי בשנת 2023, ארגונים חייבים לאמץ אוטומציה או היפר-אוטומציה כאסטרטגיה כוללת וכלל-ארגוניות. על מנת לעשות זאת, אינטגרציה מערכתית  הינה מרכיב חיוני במערך האסטרטגיות דיגיטליות בשנה הקרובה.

היכולת לחבר (Composability) תהווה מרכיב מרכזי באסטרטגיות עסקיות שיניעו חדשנות וזריזות – היכולת לחבר מערכות מאפשרת לצוותים לעשות יותר עם מה שכבר יש להם, ומגבירה את היעילות על ידי שימוש חוזר ביכולות הקיימות. על ידי שילוב אסטרטגיות חיבור, המושתתות על כמעט/ללא קוד עם טכנולוגיות היפר-אוטומציה (אוטומציה מקצה לקצה), ארגונים יכולים להתמודד יותר עם הדרישות העסקיות ולבנות אוטומציה עסקית במהירות רבה יותר, ומעל לכל – ליצור חוויה טובה יותר ליחידות העסקיות וללקוחותיהם.

"עם הפנים לשנה החדשה, עסקים חייבים להכיר בכך ששימוש יעיל בטכניקות דיגיטליות חדשות הוא הדרך היחידה להבטיח צמיחה, במיוחד כשיש לחצים כלכליים"

משתמשים שהם לא-טכנולוגיים ישתמשו בכלים עם כמעט/ללא קוד ואוטומציה כדי להאיץ שינויים – הביקוש לטרנספורמציה דיגיטלית ממשיך להמריא, והמחסור בעובדים בתחום ה-IT הופך עמוק יותר. בשנת 2023 נראה שימוש בכלים שהם מבוססי מעט/ללא קוד, שיופעלו בקרב כל המשתמשים הארגוניים כדי להקל על הלחצים הללו ולהעצים עובדים לעשות שימוש חוזר ביכולות בפרויקטים הדיגיטליים שלהם. גישה זו תסייע לשחרר "צווארי בקבוק" של מחלקת ה-IT ולהאיץ את השינוי. בנוסף, נראה יותר ארגונים יוצרים צוותים, המשלבים מומחים עסקיים וטכנולוגיים כאחד; מצוידים בכלים הנכונים, יוכלו צוותים אלה, תחת הפיקוח של מחלקת ה-IT, לחדש כדי להפחית את סיכוני הסייבר ו/או התאימות.

ארגונים ישקיעו באסטרטגיות Total Experience כדי להגביר נאמנות של לקוחות ועובדים – בשנת 2023, ארגונים יהיו תחת לחץ מתמיד לספק חוויות לקוח משופרות, שיניעו צמיחה, ישמרו על ההכנסות ויבטיחו נאמנות לקוחות. יחד עם זאת, הם יבינו כי חוויית העובד היא קריטית באותה מידה להצלחתם. לכן, ארגונים יתחילו לשלב יוזמות הקשורות לחוויית לקוח (CX) ועובד (EX) כדי להגדיל את ההכנסות וגם לשמור על מומחיהם על מנת לספק תוצאות עסקיות טובות יותר. כדי לתמוך בכך, ארגונים יתמקדו באסטרטגיות אינטגרציה ואוטומציה, שנועדו לחבר בין המערכות והתהליכים התומכים בחוויות ברחבי הארגון.

דרכי הגנה ממתקפות סייבר יהפכו למורכבות יותר להגנה מפני האיומים הגוברים – ההשקעות בארכיטקטורות מבוזרות ובטכנולוגיות קצה יגדלו  בשנים הקרובות ויחד איתן גם סיכוני אבטחה גדולים עוד יותר. בשל כך, בשנת 2023 יותר ארגונים יאמצו את גישת רשת אבטחת הסייבר שבה דוגלת חברת גרטנר. כדי להצליח, ארגונים יצטרכו לנהל קשרים, ממשקי API, קומפוזיציות ובוטים לאוטומציה מממשק אחד. זה יוביל לאימוץ הולך וגובר של פלטפורמות קלות לשימוש שנועדו לעבוד על פני כל ארכיטקטורה או סוג אפליקציה – בין אם הן שוכנות במרכז הנתונים של ספק ענן ציבורי, במערכת מקומית או במכשיר קצה.

עם הפנים לשנה החדשה, עסקים חייבים להכיר בכך ששימוש יעיל בטכניקות דיגיטליות חדשות הוא הדרך היחידה להבטיח צמיחה, במיוחד כשיש לחצים כלכליים. השקעה בטכנולוגיות חסכוניות, ממוקדות עובדים ולקוחות תהיה קריטית עבור חברות המבקשות להישאר זריזות ובפער מהמתחרים ב-2023.

 

הכותב הוא מנהל לקוחות אנטרפרייז בחברת סיילספורס בפתרון MuleSoft.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים