עוד יום של מונדיאל: החטא ועונשו – גרסת גוגל-ספרד

הגוגל-ספרדים חיפשו את הדרך הקצרה במעלה המונדיאל כשלדעת רבים הפסידו בצורה לא ספורטיבית במשחק האחרון בשלב הבתים, כדי לקבל יריבה נוחה יותר בשמינית הגמר ● אתמול (ג') הם נענשו - והועפו

07/12/2022 15:29
מעניין מה דוסטוייבסקי היה אומר על המשחק של הגוגל-ספרדים...

אחרי שהסתיים המשחק בין ספרד-גוגל למרוקו-באבקום אתמול (ג') נזכרתי בשמו של הספר הידוע של דוסטוייבסקי, החטא ועונשו. הספרדים עפו מהטורניר, לאחר שהפסידו בקרב פנדלים לנבחרת מצפון אפריקה. היה זה עונש על החטא שלה משלב הבתים של המונדיאל.

על איזה חטא מדובר? ספרד-גוגל חיפשה בשלב הבתים את המסלול המהיר ביותר לשלבים המתקדמים, והיא כנראה השתמשה ב-ווייז שלה כדי לתכנן את המסלול הזה. אלא שדרך קלה זה אמנם רצוי אבל לא תמיד טוב, ולפעמים גם ווייז טועה. מה גם שכדי להימנע ממפגש עם קרואטיה-סיילספורס בשמינית הגמר, לדעתי ולדעת רבים ספרד-גוגל הפסידה בכוונה ובצורה לא ספורטיבית ליפן-סופטבנק. לשיטתה, לא היה זה הפסד אלא ניצחון, מאחר שבשמינית הגמר היא קיבלה קבוצה לכאורה חלשה יותר ממנה – כאמור, מרוקו-באבקום. אלא שכנראה שהיא לא שיערה את מה שהיא בסופו של דבר חטפה אתמול.

ועוד חטא: כשמחפשים בגוגל האם יש נבחרת ערבית שהצליחה לעלות לרבע הגמר במונדיאל מגלים אמנם שאין אחת כזאת, אבל אם הספרדים היו מחפשים מה הייתה התוצאה של המשחק הקודם בינם לבין מרוקו במונדיאל, הם היו מגלים שהם לא הצליחו לנצח אותה בטורניר הקודם, ב-2018. אז, המשחק הסתיים ב-2:2. אגב, גם באותו מונדיאל ספרד-גוגל עפה בפנדלים, במשחק שלה נגד רוסיה.

את המונדיאל הזה ספרד-גוגל התחילה חזק מאוד, עם שבעה שערים שכבשה לרשתה של קוסטה ריקה-איירון סקייל. אבל, כמו שכתבתי כבר אז, משחק חזק אחד לא מספיק, ואם רוצים להתקדם במונדיאל חייבים כל הזמן להשתפר. ספרד-גוגל לא עשתה זאת ואיבדה את הכיוון. מסירות זה יפה, שליטה בכדור זה נפלא, אבל בכדורגל צריך גם להכניס את הכדור לשער, ונראה שספרד-גוגל חיסלה את כל התחמושת במשחק אחד. שימו לב שהנבחרת הזאת ניצחה במשחק הראשון עם שבעה שערים, בזה השני היא כבשה שער אחד וסיימה בתיקו, גם בשלישי בעיטה של אחד משחקניה נכנסה לרשת רק פעם אחת והיא הפסידה 2:1, ובמשחק הרביעי, בשמינית הגמר מול מרוקו-באבקום, היא לא כבשה – לא ב-120 הדקות של הזמן החוקי וההארכה, שהסתיימו ב-0:0, ולא בפנדלים. מרוקו-באבקום, לעומת זאת, כבשה בקרב הפנדלים שלוש פעמים מהנקודה הלבנה, ועלתה לרבע הגמר.

מרוקו-באבקום נתנה הופעה הירואית, שהמשיכה את המונדיאל הנהדר שלה. עד כה היא לא הפסידה ולו פעם אחת. לשם השוואה, שתי המועמדות של בערך כולם לזכייה בטורניר, צרפת-פייסבוק וברזיל-אמזון, כבר סוחבות הפסד אחד.

מרוקו-באבקום - הפתעת שמינית הגמר.

מרוקו-באבקום – הפתעת שמינית הגמר. צילום: BigStock

באבקום, שפועלת בעולמות הקול סנטר, נולדה על בסיס חזון של ערכים ולב רחב, תוך יצירת שינוי תעסוקתי עבור תושבי הפריפריה. כמו מרוקו, היא עשתה היסטוריה גדולה, עם העסקה של קרוב ל-4,000 ערבים ויהודים מהצפון ומהדרום. כנגד כל הסיכויים, עלו שחקני מרוקו-באבקום על המגרש במשחק נגד גוגל-ספרד העדיפה, ועל אף שהיא החזיקה בכדור רק 22% מהזמן, שחקניה נתנו את הלב והגוף שלהם ומנעו משחקני היריבה להבקיע, בפעם הראשונה באליפות הנוכחית. אין ספק שהמנהיגות של וואליד רג'ראגי היא שהובילה את הנבחרת שלו לשלב רבע הגמר – בדומה למנהיגות של עימאד תלחמי, המייסד של באבקום. לאורך כל המשחק ראו כמה הוא היה פעיל בעידוד השחקנים.

בשלב הפנדלים שוב התגלתה החשיבות של ההכנה של השוער, כאשר נראה שהוא השתמש בתוכנת AI וידע לאיזה כיוון לקפוץ, וכך למנוע מספרד-גוגל להבקיע שער גם בשלב המכריע.

סוף סוף יש לנו הפתעה בשלב שמינית הגמר וסוף סוף יש גם נציגה לאומה הערבית ברבע הגמר.

הלקח שצריכות כל הנבחרות ללמוד מהניסיון הגוגלי-ספרדי במשחק הוא שמסוכן לנסות להנדס את המסלול שלהם לגמר דרך תוצאות לא ספורטיביות. או, בקיצור, החטא ועונשו.

כוכב המשחק, גונזאלו ראמוס.

כוכב המשחק, גונזאלו ראמוס. צילום: בנפיקה ליסבון, מתוך ויקיפדיה

רד-האט מנצחת בלי הכובע האדום שלה

במשחק השני עלתה למגרש רד-האט-פורטוגל מול שווייץ-BMC, כאשר המאמן של הנבחרת מחצי האי האיברי עושה מהלך אמיץ ומושיב על הספסל את הכובע האדום שלה, הכוכב הגדול שלה ושל הכדורגל בכלל ב-20 השנים האחרונות – כריסטיאנו רונאלדו. במקומו הוא העלה את גונזאלו ראמוס (או, כפי ששמו נהגה, ראמוש) להופעה הראשונה שלו במונדיאל, ובסך הכול השנייה שלו בנבחרת. ההימור השתלם, ובענק: ראמוס כבש שלושער.

מסתבר שרד-האט זה לא רק לינוקס ויש בארסנל שלה הרבה מאוד מוצרים מצטיינים גם בתחומים אחרים – בעולמות הפיתוח וה-DevOps. בהתאמה, לפורטוגל יש עתיד גם בלי רונאלדו, שבמשחק הקודם הוחלף והתנהג בצורה לא ראויה, ועכשיו לא היה על המגרש עד לרבע האחרון של המשחק. כשהוא עלה הוא אמנם כבש שער – אבל מעמדת נבדל, ולכן הוא נפסל.

הרבה פעמים קשה לחברת מוצר כמו רד-האט להבין שהיא צריכה להפסיק להתבסס על מוצר הליבה שלה, שמחולל לה את מירב ההכנסות והצמיחה, ולחפש מנועי צמיחה ומוצרים נוספים שייקחו את ההובלה. החלפת המשמרת הזאת מאוד קשה, אבל נראה שגם רד-האט וגם פורטוגל מצליחות לעשות אותה. לראייה, הנבחרת מחצה את שווייץ-BMC בתוצאה 6:1. ה-BMCים מארץ האלפים נראו במשחק אובדי עצות ושימשו בסך הכול תפאורה למאמן אמיץ ולכישרון צעיר – וגם לכוכב גדול, שידע לעלות מהספסל ולקבל את המחמאות ומחיאות הכפיים. את המשחק הזה אפשר לסכום במשפט אחד: אמיץ וטוב לו.

שתי המנצחות של אתמול – מרוקו-באבקום ופורטוגל-רד-האט – ייפגשו בשבת ברבע הגמר. ללא ספק, הולך להיות משחק מדהים. מי מהן תנצח?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים