נשים ומחשבים: בת שבע מולה, ווייט האט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: בת שבע מולה, מנהלת פרויקטים באבטחת מידע וסייבר בחברת ווייט האט

בת שבע מולה, מנהלת פרויקטים באבטחת מידע וסייבר, ווייט האט.

שם ותפקיד: בת שבע מולה, מנהלת פרויקטים באבטחת מידע וסייבר בחברת ווייט האט (White hat).

השכלה/שירות צבאי: רס"ן במיל', קצינת תקשוב באוגדה בצפון, התחלתי את דרכי כמנהלת רשת מחשוב ומשם לתפקידי קצונה.

בוגרת תואר ראשון בממשל ודיפלומטיה בבינתחומי בהרצליה, תואר שני במשפטים ללא משפטנים מאוניברסיטת בר אילן.

מה הביא אותך לעולם הטכנולוגי? התחלתי את העולם התעסוקתי שלי במגזר הציבורי, כיועצת פרלמנטרית לשרים בכירים היום בממשלה. עסקתי בתפקיד הזה כ-6 שנים, מתוך הבנה שזה המקום לשנות ולהשפיע על החברה הישראלית.

אחרי תקופה כה ארוכה, עלה בי הצורך והרצון לשנות ולהשתלב בתפקיד טכנולוגי, שבו אוכל לפתח כישורים נוספים ולהתפתח ברמה האישית והמקצועית. כקצינת תקשוב בצבא נחשפתי לעולם הטכנולוגי ובער בי הרצון לחזור לעולם הזה ולקחת קצת הפסקה מפוליטיקה.

כיום אני מכהנת בתפקיד מנהלת פרויקטים בחברת הסייבר ואבטחת המידע ווייט האט. אני מתכללת ואחראית לביצוע של פרויקטים אסטרטגיים בהיבט אבטחתי בבנק דיסקונט.

אני בתפקיד מזה כשנה, תחום מאוד מעניין.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני חושבת שקיים פער בין נשים וגברים באופן כללי ובייחוד בתעשיית ההיי-טק. כרגע הנתונים מראים שיש יותר גברים מנשים בתעשייה, אך לצד זה אני רואה שינוי מגמה חיובי, בכך שיותר נשים משתלבות בתעשייה ובטח כשהן בתחילת דרכן, שזה מאוד חשוב להמשך הדרך. בנוסף לכך, יש יותר נשים יזמיות שהן מוצלחות והן מהוות מודל לדוגמה לנשים אחרות, ומצליחות לעורר השראה עבור נשים אחרות בתעשייה וגם מחוץ לתעשייה.

אך עדיין כחברה יש לנו כברת דרך ארוכה לעבור בנושא הזה. אמנם יש לנו נשים בעמדות מפתח ובמוקד קבלת החלטות, אך לדעתי זה לא מספיק.

אנחנו בשנת 2022, אין שום סיבה לפערי שכר בין גברים ונשים, שעדיין קיימים בשוק התעסוקתי.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? אישית לא נתקלתי באפליה על רקע היותי אישה. אני חושבת שהצלחתי להגיע לתפקידים משמעותיים, ניצלתי את ההזדמנויות שנקרו בדרכי. עסקתי לפני כן בעולם הפוליטיקה, שגם שם ניתן לראות עלייה במספר הנשים, אך עדיין לא מספיק.

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים