כיצד ייראה הארגון מוכוון הנתונים ב-2025?

על פי מק'ינזי, עד 2025, הארגונים יוכלו, בעזרת כלים מתקדמים, לתכנן בצורה מדויקת את העתיד שלהם וליישם תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית במהירות רבה יותר ● החידוש הוא שהכלים הללו יהיו בשימוש כלל העובדים

הנתונים נמצאים בכל מקום.

שנת 2025 עוד רחוקה, ובמציאות הדינמית של היום, תכנון לשלוש שנים קדימה נראה כמו תרגיל באקסטרים. אבל בכל זאת, מומחים ואנליסטים של מק'ינזי ניסו לתאר מה צפוי לנו עד אז מהזווית של הארגונים מוכווני הנתונים, שמטבע הדברים, המידע הוא הנכס העיקרי שלהם.

הסיפור בזירת הנתונים מבוסס על הסוגים השונים של הארגונים ומצבם הנוכחי. ארגונים שנמצאים בשלב מאוד מתקדם מבחינה טכנולוגית, כאלה שהתהליכים העסקיים שלהם מבוססים על מערכות בינה מלאכותית מתקדמות, יכולים להתפנות לעסוק בניתוח מעמיק יותר של הנתונים ובפרקטיקות השונות לשימוש בהם. אלא שהאנליסטים של מק'ינזי יוצאים מתוך הנחה שרק 20% מהארגונים נמצאים במצב זה, ואילו 80 האחוזים האחרים צריכים ללמוד ולהבין את המאפיינים של הארגון החדש, שמונע על ידי נתונים, ואת היכולות שזה נותן להם.

על פי התסריט של חברת המחקר, עד 2025, הארגונים יוכלו, בעזרת כלים מתקדמים, לתכנן בצורה מדויקת את העתיד שלהם וליישם תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית במהירות רבה יותר. החידוש המעניין הוא שהכלים הללו יהיו בשימוש על ידי כלל העובדים, ולא רק אצל מומחים ובעלי תפקידים בתחום האנליטיקה.

כיום, כאשר מדובר בארגון מבוסס מידע ונתונים, יש מגבלה טכנית בקבלת המידע ממכשירים מחוברים, ניידים או נייחים – בין היתר בכלל מגבלות של מהירות וכוח חישוב ועיבוד. עד 2025, האופן שבו נתונים נוצרים, מעובדים, מנותחים ומוצגים למשתמשי הקצה ישתנה באופן דרמטי, וישפיע על זמינות ומהירות תוצאות ניתוח הנתונים. לכך מצטרף טרנד הענן, שהולך ומתרחב, ושמוזיל את עלויות התקשורת ואת היכולת לאגור ולשמור נתונים.

ביזור נתונים, אבטחה ורגולציה

אחד האתגרים שמהפכת הבינה המלאכותית הביאה לעולם הוא התמודדות עם ביזור נתונים בארגונים, ברמה של איים בודדים, באופן שקשה מאוד לנהל אותם. כתוצאה מכך נפגעת היכולת של שיתוף מידע בין ארגונים, לקוחות – וגם בתוך הארגון. ב-2025, על פי התחזית, ארגונים גדולים ישתמשו בפלטפורמות ייעודיות לשיתוף נתונים, שיהיו זמינות עד אז. כמו כן, כחלק מאתגר כלכלת הנתונים, שתאפיין את העולם העסקי, ייווצרו שווקי נתונים ויתאפשר לחברות לבנות בסיסי נתונים ייחודיים, שמתאימים לסוגי העסקים שלהם, מבלי להיכנס להוצאות על בניית תשתיות מסדי נתונים יקרות מאוד.

הטרנד של ארגונים מוכווני מידע כבר חורג מגבולות אגפי הפיתוח ומערכות המידע, והוא מהווה האתגר המרכזי בפני הנהלות ארגונים, שצריכות לשנות את התרבות הארגונית ואת תהליכי העבודה כדי לאמץ זאת. המטרה היא שההשקעה של אותם ארגונים באנליטיקה לא תרד לטמיון

כמובן שיש גם את נושא האבטחה: כאשר מדברים על אתגרי אבטחה בהיבט של המשתמש, הכוונה היא פעמים רבות לציות. הכוונה היא לכל החוקים, התקנות והרגולציות, וכן להנחיות פנימיות בתוך הארגון. במקביל, הולכת וגוברת המודעות אצל צרכנים, שמגלים דאגה וחשש מיכולות השימוש של הארגונים במידע האישי שלהם.

בצד הארגוני, הרגולציה והכללים של אבטחת המידע מהווים חסמים אמיתיים אצל עובדים לבצע פעולות התייעלות ולחשוב מחוץ לקופסה, מחשש שמא יחשדו בהם שעברו על כללי הציות הנדרשים. גם בעוד שלוש שנים תחול חובה לציית לכללים, אבל אפשר יהיה להשתמש בצורה יותר נרחבת ויעילה בגיבוי אוטומטי, שמבטיח גמישות נתונים והליכי שחזור מהירים. אלה יעניקו ביטחון רב יותר למשתמשים בארגון, שיוכלו לעבוד בצורה חופשית יותר, מבלי לחשוש להשלכות במקרה של תקלות, פריצה או סייבר. המגמה הזו כבר מתבשלת – יש לא מעט חברות, בהן ישראליות, שמספקות כלים שמאפשרים לארגון לשחזר בצורה מדויקת את הנתונים שנפרצו או ננעלו.

השורה התחתונה: הטרנד של ארגונים מוכווני מידע כבר חורג מגבולות אגפי הפיתוח ומערכות המידע, והוא מהווה האתגר המרכזי בפני הנהלות ארגונים, שצריכות לשנות את התרבות הארגונית ואת תהליכי העבודה כדי לאמץ זאת. המטרה היא שההשקעה של אותם ארגונים באנליטיקה לא תרד לטמיון, תמצה את מלוא הפוטנציאל שלה ותוביל את הארגונים למימוש מהיר יותר של האסטרטגיה העסקית שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים