Divers-IT; והפעם: הזאר גראבלי, מייסדת ומנהלת Hazura.a

התעשייה מתהדרת בעובדים.ות ממגוון הקשת האנושית, כולל ערבים.ות, חרדים.ות, להט"בים.ות, א.נשים עם מוגבלות ועוד אוכלוסיות ● האמנם? יצאנו לבדוק, בכל פעם עם יזם.מית אחר.ת - ולהביא את סיפורו.ה

הזאר גראבלי, מייסדת ומנהלת Hazura.a. צילום: יח"צ

מהיכן את?
"יפו".

ספרי על המיזם שלך.
"Hazur.a הוא מותג אונליין פרטי לגלאביות בעבודת יד. המיזם מקדם שיתופי פעולה בין מעצבות ואמניות ערביות, על מנת לאפשר להן לפרוץ דרך. מטרת המיזם היא להנגיש את עולם האונליין לחברה הערבית ולתמוך בהעצמה אישית ומקצועית של נשים ערביות"

מה הוותק שלך באקו-סיסטם?
"שנתיים".

ספרי על אתגר שנתקלתן בו במסגרת הפעילות שלך.
"ברגע שהחלטתי להתחייב למיזם שלי, האתגר הראשון היה כיצד מתחילים, אל מי לפנות, איך לגייס מימון, כיצד לנהל הוצאות ולבחור אנשי מקצוע (כמובן שחיפשתי לעבוד רק עם נשים), איך לשווק מיזם אונליין ואיך לטרגט את קהל היעד הרלוונטי. בעיקר התמודדתי אם האתגר כיצד להנגיש את המיזם גם לקהל פחות טכנולוגי, כגון נשים שלא רגילות לרכוש אונליין, שאין בבעלותן כרטיסי אשראי או מעדיפות להגיע לחנות פיזית כדי למדוד ולהרגיש את הבד".

כיצד התגברת על האתגר?
"ההשתתפות במאיץ של פרזנטנס ביפו סייעה לי להתמודד עם האתגרים שנתקלתי בהם ולרכוש כלים שסייעו לי לאורך הדרך. כמובן, חשובה מאוד אמונה עצמית ואהבה למיזם, תמיכה מהסביבה, בשלות פנימית, בחירות נכונות, יעדים ותכניות עבודה מסודרות, תרגול הפיץ' וחידוד אסטרטגיית השיווק של המוצר שלי, תוך התאמה לצרכים של קהל היעד הרלוונטי".

האם נתקלת באפליה באקו-סיסטם?
"פניתי בהתחלה לקרן מימון חיצונית, ולטענתם התחום בו המיזם שלי עוסק מאתגר מאוד והם לא היו מעוניינים לתמוך בו. כמו כן, המוסדות הבנקאיים פחות האמינו במיזם שלי, וכשהגיע משבר הקורונה נאמר לי מפורשות כי 'הבנקים לא תומכים בעסקים כאלה'".

מהו הטיפ שלך ליזמים.ות בתחילת דרכם.ן?
"הטיפ שלי ליזמים צעירים הוא לעשות את מה שאתם באמת הכי אוהבים לעשות. תאמינו בעצמכם, תשאלו שאלות, תבקשו עזרה, וכמובן אל תהססו לקפוץ למים כי הכל אפשרי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים