הקילומטרים האחרונים

לטל הרמתי, סגן בכיר לחשב הכללי, נותרו עוד רק עוד כמה צעדים עד לסיום פרויקט מרכב"ה, אולם נראה שאיש לא מנסה להקל עליו ● מנהלי משרדים שלא ששים לשתף פעולה מצד אחד, והסתדרות עובדים איתנה מהצד השני, הם הדבר האחרון שצריך הפרויקט

אין ספק שאתמול (ב') היה אחד הימים היותר טובים של טל הרמתי, הסגן הבכיר לחשב הכללי במשרד האוצר. הדיווח הממצה והמקיף שמסר לוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, הרשים מאוד את המשתתפים בדיון שנערך בנושא פרויקט מרכב"ה. הרמתי עבר את המשוכה הזו בהצלחה לא מעטה, ואף זכה לשבחים מצד יו"ר הוועדה, ח"כ מאיר שטרית, שהעיר לו, כי "יש לכם יחסי ציבור גרועים", בהתייחסו לנתונים על חריגה בתקציב הפרויקט – שמסתבר שהיו רחוקים מהאמת.

הרמתי סקר בדבריו בעיקר את הישגי פרויקט מרכב"ה. אכן, חיבור עשרות יחידות משרדיות ו-7,000 משתמשים הוא הישג ניכר. הרמתי קיבל את פרויקט מרכב"ה במצב בשל למדי. המשימה שמוטלת עליו כעת היא לסיים את הפרויקט – לגמוע את הקילומטרים האחרונים ולהביא את הפרויקט ליד סיום. נכון, הוא אמנם לא יעשה זאת בלו"ז שנקבע מראש, אלא רק שנתיים מאוחר יותר, אבל יסלחו לנו המבקרים והמקטרגים אם נזכיר שיש במדינת ישראל פרויקטים גדולים לא פחות שהחלו לפני 10 שנים – ולא יסתיימו גם עוד 15 שנה.

המשימה של הרמתי קשה ביותר והצלחתו תלויה רבות בכישוריו וביכולת של אנשיו להמשיך את המומנטום. אבל זה רק חצי מהתמונה. החצי השני לא תלוי בו, אלא בממשלה – בממונים עליו. מדובר על מנהלי המשרדים ובעיקר על העובדים. לא פלא הוא שבחלק עיקרי מתוך המשרדים המרכזיים שלא עלו לאוויר עדיין, כמו משרד החקלאות או משרד ראש הממשלה, הסיבה היא עיצומי העובדים. לכאורה, זה סיפור ישן. הסתדרות עובדי המדינה מנהלת מאבק מזה כמה שנים נגד הפרויקט, בטענה שהוא נועד לפטר עובדים. אבל אריאל יעקבי, יו"ר ההסתדרות, לא נולד אתמול. גם הוא יודע היטב שבסופו של דבר, אי אפשר יהיה לוותר על מרכב"ה.

הרמתי הודה בפה מלא שללא סיום הסכסוך עם ההסתדרות, אין סיכוי לעמוד בלוח הזמנים. עכשיו הכדור נמצא, כאמור, בידי השרים והממונים על אותם משרדים. אם הם ישכילו להקשיב לדברי העובדים, ולנסות לשכנע אותם שאיש לא ייפגע כתוצאה מהפרויקט, יש סיכוי שמרכב"ה יוסיף לנוע. אם הם ימשיכו להתעלם, לא ברור איך הרמתי והצוותים שלו יוכלו לעבוד.

בנוסף, ההסתדרות מחכה לממשלה בפינה עם מכרז בתי התוכנה. הבוקר צפוי דיון בעתירת עובדי הקוסט-פלוס בבית הדין האזורי לעבודה. ההסתדרות לא תהסס להשבית את כל שירותי המיחשוב בממשלה, אם לא יימצא פתרן משביע רצון עבורם.

לו הייתי אני טל הרמתי, הייתי משקיע את מירב המאמצים מול הבוסים שלי – שר האוצר והחשב הכללי – כדי שימהרו לערב את בכירי הוועד הפועל לסגור את העניין הזה. אריאל יעקבי אמר בדיון שנערך בוועדה, כי הוא צריך רק שבוע ימים. הוא קרא לח"כ שטרית לתווך.

כפי שהדברים נראים כעת, בעוד שנה שוב תתכנס ועדת המדע ותשמע איך הממשלה לא הצליחה לפתור את הסכסוך ואיך היא לא אפשרה לפרויקט מרכב"ה להגיע סוף סוף ליעדו הסופי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים