זה התשתיות, חבר

למייק כריסטנסן, נשיא CA העולמית, יש בשורה ● לדבריו, אנו עומדים בפתחו של עידן התשתיות - עדין שיגרום לכך שהמנמ"ר יהיה כל כך הקריטי לארגון, עד שהוא עשוי להפוך למנכ"ל ● חזון אחרית הימים? לא בטוח בכלל

בכנס הלקוחות השנתי של CA, שנערך אתמול (ב') בתל אביב, בלטו שני מושגים שללא ספק ילוו אותנו גם בשנה הבאה: וירטואליזציה ומיחשוב ענן. עבור CA, התחייה מחדש של שני המושגים האלה, היא הזדמנות בלתי חוזרת עבור CA לתפוס פיקוד בשוק מתהווה זה – שוק שמתממשק היטב ל-"מגרש הביתי" של CA: תשתיות.

במשך שנים, עד המיתון, היו תשתיות המיחשוב מעין "חור שחור" תקציבי: הארגונים השקיעו, רכשו שרתים, בנו דטה-סנטרים – וה-CFO מצא את עצמו חותם על המחאות שמנות עבור תחזוקה אנרגיה וגם אנשים. המשבר אילץ את המנמ"רים ומנהלי הארגונים לרדת אל התשתיות, ולבדוק מה אפשר לחסוך שם. כל החברות הגדולות הלכו לשם והתשתיות הפכו לחלק מפתרון אחד שכולל גם תוכנה, תקשורת וחומרה.

התייעלות בתשתיות פירושה בראש ובראשונה וירטואליזציה והתייעלות בניהול ה-IT היא בראש ובראשונה מיחשוב ענן ו-SaaS ("תוכנה כשירות"). CA החליטה לקחת את שני הנושאים האלו שלב אחד קדימה.

נשיא CA העולמית, מייק כריסטנסן, שהיה אורח הכבוד בכנס והדובר המרכזי במליאה, הגדיר זאת בצורה ברורה ביותר: בעבר, כשדיברו על וירטואליזציה, דיברו בעיקר על קונסולידציה של שרתים. כיום מדברים על וירטואליזציה כמעט בכל תחום שקשור ל-IT. המציאות הזו מחייבת לתת למנמ"רים כלים שיאפשרו להם לנהל את כל הווירטואליזציה הזו – בתקשורת, בדטה-סנטר ובדסקטופ – אחרת הם ילכו לאיבוד.

CA באה מהעולם הזה – היא הייתה בו מאז היווסדה. לכן, המטרה שלה היא ללכת אל כל ארגונים, ולהראות להם שאין ממה לחשוש בכל מה שקשור לווירטואליזציה – ובוודאי לא ממיחשוב ענן – כי זה הכיוון שכל העולם הולך אליו, ו-CA עושה את זה בצורה המיטבית.

CA, הסביר נשיא החברה, לא הופתעה מהתפרצות שני הטרנדים האלו – וירטואליזציה ומיחשוב ענן. היא משקיעה בזה קרוב לשנתיים, ובחודשים הקרובים היא עומדת להציג לשוק את פתרונותיה. צודק כריסטנסן כשהוא אומר שמעבר לכל, אין מדובר בטכנולוגיה אלא בשינוי תרבותי-ארגוני. הוא מודע היטב לעובדה שיש עדיין יותר מדי מנמ"רים בארגונים שמבינים את החשיבות של וירטואליזציה ומיחשוב ענן, אבל לא ממש יודעים איך להסביר את זה למנהלים הישירים שלהם.

העובדה שהארגון יצטרך להתרגל לכך שחלק גדול ממשאבי המיחשוב שלו כבר לא יהיו בבעלותו, היא לא דבר של מה בכך. לכריסטנסן יש הסברים משכנעים מאוד, למשל שכבר כיום ארגונים מוציאים החוצה חלק גדול מהמשאבים ומתנהלים כאשר מרכזי המיחשוב שלהם פועלים אי-שם מעבר לים. הכל טוב ויפה, אך עדיין קיימות בעיות אבטחה וחוסר הביטחון של המנמ"רים. הם עצמם, לדעת נשיא CA, צריכים להתחיל להתכונן לשינוי נוסף במיצוב של תפקידם. פעם הם היו אנשי טכנולוגיה, אחר כך אמרו להם להתקרב לקומת ההנהלה כדי שגם אחרים יבינו במה המדובר, ועכשיו הם עדיין צריכים להיות באזור הביזנס של הארגון, אבל המיקוד שלהם צריך להיות הרבה יותר תפעולי.

במושגים של כריסטנסן, הקריטיות של מנמ"ר בעתיד הלא רחוק תהיה כל גדולה בארגון, עד שהוא יצטרך להיות קרוב מאוד למנכ"ל – כל כך קרוב עד כדי מצב שהוא גם יחליף אותו. כן, על פי נשיא CA אין שום סיבה שבראש הארגון יעמוד מנכ"ל שהיה בעברו מנמ"ר. יש בודדים כאלו בעולם, אבל אם מנתחים את השינויים הטכנולוגים והעסקיים שארגונים עומדים לעבור בשנים האחרונות, ארגונים שלא יבינו את זה – פשוט לא ישרדו.

זה נכון, אנחנו עדיין לא שם. כריסטנסן רוצה להוביל אתכם לשם ולהיות שם, עם המוצרים והפתרונות שלו, כאשר תגיעו לתקופה הזו, כי התקופה הקרובה תהיה התקופה של התשתיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים