בזק חכמה הולכת על עיר חכמה – חלק ב'

החברה השיקה פלטפורמה שמאפשרת את ניהול העיר החכמה ומביאה לשיפור השירות לתושבים - ופיילוט בעיר מודיעין ● הנמר היה וראה

04/08/2016 13:51
גיל רוזן, סמנכ"ל השיווק והחדשנות של בזק, מציג את התחזית של החברה לתחום הערים החכמות בישראל. אחרי ברצלונה, שנעשתה כזאת כבר ב-2013, צפויות תל אביב, מודיעין ואשדוד להפוך לערים חכמות כבר השנה. אחריהן יעשו זאת נתניה, ירושלים, חיפה ואחרות

המערכת מאגדת אליה מידע ממגוון רחב של התקנים המפוזרים ברחבי העיר, וכלים לניתוח מידע ותיאום בין משאבים עירוניים בזמן אמת, על מנת לייעל את תהליך קבלת ההחלטות. היא גם לומדת את כלל ההתרחשויות בעיר ומסייעת להכנה מראש של תרחישים אפשריים.

המודל שעל בסיסו בנוי הפתרון כולל שלושה מרכיבים מרכזיים: פריסת תשתית סיבים אופטית וטכנולוגיה אלחוטית, התקנת חיישנים באופן מודולרי ועל פי צרכי הרשות הספציפית, ומערכת ניהול ומידע מרכזית, שמבצעת אינטגרציה בין אלפי החיישנים הפזורים ברשות העירונית. כמו כן, היא מאפשרת להוסיף אפליקציית עיר חכמה שכל תושב יוכל להוריד לטלפון האישי שלו, באמצעותה יהיה באפשרותו לצפות בזמן אמת במקומות מרכזיים בעיר, לגלוש בה בחינם, לקבל הודעות מהעירייה ולשלוח הודעות למוקד העירוני.

מדובר בפלטפורמה פתוחה, שמאפשרת הוספת שירותים חכמים מרגע הבשלתם, כך שבבזק מבטיחים שהשירות ילך ויתפתח עם הזמן.

בזק כבר החלה בפיילוט בעיר מודיעין וחיים ביבס, ראש העיר, שנכח באירוע, אישר כי היא מתאימה לחזון העיר החכמה שלו. מודיעין בת ה-20 (שבהמשך צורפו אליה מכבים ורעות) היא עיר בעלת קרוב ל-90 אלף תושבים, שמתכוונת להיות העיר החכמה הראשונה יחד עם השותף שבחרה – בזק.

צפו בעיר חכמה צעד אחר צעד עם ראשי בזק והעיר מודיעין.


אלה החלקים שבזק לוטשת עיניה אליהם: מהתשתיות במרכז ועד היישומים סביב – יחד עם שותפיה.


מה יוצא לרשויות המקומיות מהעיר החכמה? אתם מוזמנים לקרוא בתמונה. באיזה שלב הן נמצאות? 80% מתעניינות ו-20% כבר מיישמות שירותים שונים.


ומה יוצא לתושבים? הרבה. שוב, אתם מוזמנים לקרוא בתמונה.


למה דווקא בזק רואה את עצמה מתאימה ומובילה בפתרונות עיר חכמה? כי כך עושות חברות התקשורת המובילות בעולם. מיהן עמיתותיה? אתם מוזמנים לקרוא בשקף.


קבלו את החזון של בזק למובילותה בפתרונות העיר החכמה.


יתרונותיה לראשי ערים הבוחנים את הנושא, מול תחרות אפשרית, כפי שהיא עצמה מציגה אותם.


עיר חכמה בשטח: חיישני תקשורת, תאורה ואיכות הסביבה.

המשך יבוא…

לחלק א' לחצו כאן.

לחלק ג' לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים