"כדי להגיע לעצמאות כלכלית – חובה להפסיק לסגוד לאקזיטים"

לרגל יום העצמאות שאלנו אנשי היי-טק בכירים האם ישראל בדרך לעצמאות כלכלית ומה חלקו של הענף בעניין ● התשובות - מסקרנות ● חלק ב'

פחות אקזיטים - יותר עצמאות כלכלית? אילוסטרציה: BigStock

שלמה וקס, מנכ"ל איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה

האם מדינת ישראל בדרך לעצמאות כלכלית?
"לצורך התשובה על השאלה הזו אשתמש בשם של ספר אותו כתב השר לשעבר יעקב מרידור על תקופת היותו באצ"ל, תקופת הגלות באפריקה ונסיונות הבריחה ממחנות המעצר של הבריטים שם. הוא קרא לספרו ארוכה הדרך לחרות ואני אומר שיש לנו עוד כברת דרך עד שנגיע לעצמאות כלכלית. אם נלך בה נכון, לא מדובר בדרך ארוכה מדי. די באם נראה את מה שאנחנו עושים כדי להגדיל את הסיוע הביטחוני מארצות הברית, ולא משנים התירוצים, כדי להבין שיש לנו עוד דרך לשם".

שלמה וקס, מנכ"ל איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה

שלמה וקס, מנכ"ל איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה

כיצד ענף ההיי-טק יכול לסייע לשיפור המצב ומה על המדינה לעשות?
"הוא יכול לסייע בהשגת המטרה , בתנאי שנשכיל להקים בישראל חברות בנות קיימא, דוגמת צ'ק פוינט (Check Point), אמדוקס, NICE ומלנוקס, ובמקביל נצליח למשוך לארץ חברות רב לאומיות שיקימו כאן מרכזי ייצור, כמו אינטל (Intel), אפלייד מטיריאלס (Appleid Materials) ופיליפס מדיקל (Phillips Medical), ולא רק מרכזי פיתוח. על מנת להקים חברות ברות קיימא, חובה עלינו להפסיק לסגוד ל-'עגל הזהב' שנקרא אקזיט".

נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור

האם מדינת ישראל בדרך לעצמאות כלכלית?
"אזרחי ישראל יכולים להיות גאים במה שהשגנו ב-68 שנות המדינה. למרות הבעיות והקשיים – דיור, פערים חברתיים ועוד – והצורך בסיוע אמריקני, אנחנו מדורגים ברוב המכריע של המדדים הכלכליים העולמיים במקומות גבוהים, והמגמה להמשך בהחלט חיובית. בקיצור, אפשר לזקוף קומה".

נתי אברהמי, מנכ''ל טלדור

נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור

כיצד ענף ההיי-טק יכול לסייע לשיפור המצב ומה על המדינה לעשות?
"ישראל, כמדינה, לא משופעת באוצרות טבע, גם אחרי מציאת מאגרי הגז. לכן, עלינו להסתמך על המוח הישראלי ועל החוצפה הישראלית, במובן החיובי של המילה. ההיי-טק מייצג את כל זאת ולמרות האיומים, אני מאמין שנמשיך להיות מדינה פורצת דרך בענף זה, שימשיך להיות קטר מוביל בכלכלה הישראלית. המדינה צריכה לסייע לחברות להתפתח, לאפשר לאנשי ההיי-טק הצעירים לפרוח, לדוגמה באמצעות שיפור הדיור לצעירים, וכמובן להשקיע תמיד בחינוך, שהוא הבסיס לכל".

איך השיבו רפי שקולניק, מנכ"ל Nimble Storage ישראל, ויוסי בן, מנכ"ל ומייסד אמורפיקל?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים