השמיים הפתוחים של הרחפנים

לדעת מומחים, כלי הטיס הללו יהפכו מצעצועים לגדולים להכרח עסקי ● בהתחשב בעובדה שמחירם הולך ופוחת, אפשר לומר שהחל עידן הרחפנים באופן רשמי ● אנחנו עומדים לראות אותם בכל מקום וכמעט בכל תחום

כבר לא תמימים. רחפנים. צילום: BigStock

היקף ומידת ההשפעה של מהפכת הרחפנים, גדולים הרבה יותר ממה ששיערו בתחילה מומחים בתחום, שהעריכו כי עד 2020 יהיו אולי 15 אלף רחפנים במדינה. כיום, אומדות הערכות שונות, כי בעונת הקניות הבאה ירכשו אמריקנים לבדם כחצי מיליון רחפנים, וכי בעולם כולו יימכרו השנה יותר ממיליון רחפנים.

לדעת מומחים, הרחפנים יהפכו מצעצועים לגדולים להכרח עסקי. בהתחשב בעובדה שמחירם הולך ופוחת, אפשר לומר שהחל עידן הרחפנים באופן רשמי. אנחנו עומדים לראות אותם בכל מקום.

ככל שהטכנולוגיה תשתכלל ותשתפר, הם יוכלו לשאת כמויות גדולות יותר של משקל, ולטוס מרחקים ארוכים יותר ויותר. לקוחות של אמזון (Amazon) ו-וולמארט (Walmart) יקבלו מצרכים ומוצרים, ולקוחותיה של סטארבאקס (Starbucks) יקבלו עם רחפן קטן קפה לאטה חם. הם יהיו מעורבים בניטור פשעים ותנועה על הכבישים, ייקחו חלק בפיקוח בנייה של בניינים, בבדיקה ותיקון של גופים גדולים, כמו בניינים או מטוסים וכו' (איזיג'ט כבר עושה זאת) ויספקו סיוע בחירום ובמקרי אסון.

חשבו על אזורי אסון שאיש לא יודע להעריך מה קורה בהם, ובזכות רחפנים אפשר יהיה לקבל מידע מדויק על המצב, כך שאפשר יהיה לשלוח את הכוחות המתאימים.

זריקת מרץ

באזורים המתפתחים תהיה התועלת שלהם אף גדולה בהרבה: באזורים נרחבים בעולם המתפתח אין דרכי גישה וכבישים מפותחים, ובסיוע רחפנים יוכלו לקבל יושבי האזורים האלה אספקה רפואית, סחורות, מוצרים וכו'. חלק נכבד מתנועת הכבישים בערים הגדולות והפקוקות קשור במשלוחים של מוצרים קטנים. הרחפנים עשויים לפתור רבות מבעיות התשתית האלה ולהפחית את זיהום האוויר ואת התנועה בכבישים. הרחפנים יתרמו רבות גם לניטור שינויי האקלים בעולם, ובחקירת האקולוגיה באזורי פרא.


תחומים רבים נוספים יקבלו "זריקת מרץ" בזכות טכנולוגיית הרחפנים: חקלאים המשתמשים בהם לניטור שדות היבולים, לאתר מזיקים ולפקח על ההשקיה, עולם הקולנוע שיועשר באפשרות צילום מזוויות חדשות, עולם האבטחה, ועוד.

רק באחרונה ביקשה סוכנות החלל האמריקנית ממעצבים לפתח רחפן פשוט, שיתפקד בתוך תחנת חלל, ואפילו בחרה דגם מנצח, בשם ArachnoBeeA. בשווייץ, למשל, עורך הדואר השוויצרי פיילוט של הפצת חבילות שמשקלן פחות מק"ג באמצעות רחפנים. בחודש יוני האחרון פורסם מקרה של אדם שהציל שני נערים שנתקעו על סלע בתוך נהר שוצף בעזרת רחפן. הוא העביר להם חבל באמצעות הרחפן, יחד עם חליפות הצלה, עד שהגיעה אליהם סירת הצלה.

לצד התועלות הגדולות האלה, אי אפשר להתעלם מן החסרונות, ובראשם אבטחה של הרחפנים עצמם, החדירה לפרטיות, בעיית התנועה במרחב האווירי, הברחה ועוד. למשל, באחרונה פורסמה כתבה בחו"ל על חוקרת פרטית, שעושה שימוש ברחפנים כדי לרגל אחר אנשים, או מקרים רבים שדווחו בארצות הברית, בקנדה, בבריטניה, באוסטרליה, בברזיל ובמדינות נוספות, על הברחת סמים וטלפונים סלולריים לבתי כלא.

השמים נפתחים לרחפנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים