הטרנדים הטכנולוגיים בפיתוח תוכנה ב-2016 – חלק ב'

טכנולוגיה ותוכנה משולבות בכל היבטי חיינו האישיים והעסקיים, ומדי שנה חודרת השתלבות זו לעולמות חדשים ● לפניכם אחדות מהטכנולוגיות המשפיעות ביותר ברחבי העולם, וכן מה אנו צפויים לראות בשנה הקרובה

ד"ר וורנר ווגלס, סגן נשיא ו-CTO אמזון. צילום: רן בירן

בחלקו הקודם של המאמר הבהרנו כי טכנולוגיה ותוכנה משולבות בכל היבטי חיינו האישיים והעסקיים. הכירו כעת טכנולוגיות נוספות המשפיעות ברחבי העולם, בעיקר בקרב בתי תוכנה וגופי פיתוח, וכן מה אנו צפויים לראות בשנה הקרובה. המגמות החדשות מתמקדות בפשטות של הפעילות, ובדרך בה קל יותר לעסקים לבנות יישומים יעילים, מאובטחים ואמינים, המספקים סקלאביליות רבה וביצועים גבוהים, וזאת במחירים האפשריים הנמוכים ביותר.

פישוט אינטגרציה: APIs לכל דבר

עברו הימים בהם מערכות נבנו מתוך פיסות תוכנה שהיו בשליטה מוחלטת של המפתח. פיתוח מודרני הוא חיבור של שירותים רבים ושונים ממספר ספקי ענן, כגון: מסדי נתונים מנוהלים או שירותים אנליטיים, שירותים אחרים של ספקים מתוך אקו-סיסטם הענן, כמו Stripe לתשלומים ניידים או Twillio לשירותי טלפוניה. כדי להתחבר ולצרוך שירותים אלה, נדרש ממשק תכנות יישומים, או API.

הדבר הנפלא ב- APIs הוא, שניתן לצרוך אותם באופן פנימי כמו גם חיצוני. אנו רואים כי לא רק תוכנה חדשה מקבלת APIs, אלא גם רכיבי תוכנה וותיקים, כמו מערכת של רשומות הנכרכת עם APIs כך שחידושי מוצר חדש יכולים לגשת למערכות וותיקות.

גם תפקודיות ייחודית יכולה להיות זמינה לשותפים או לקוחות כדי לצרוך שירותים אלה, תוך יצירת מודלים חדשים של שיתוף פעולה והכנסות.

דוגמה טובה היא זו של העיתון הבריטי, הגרדיאן (guardian). העיתון יצר דרך ה-API שלו על שירותי ענן, פלטפורמה לבניית יישומים בעלי גישה ליותר מ-1.7 מיליון פריטי תוכן שנוצרו על ידי עיתונאי הגרדיאן מ-1999. הענן מהווה פלטפורמה אידיאלית לבניית APIs, מאחר שהוא מאפשר התמודדות עם תעבורת API בדרך סקלאבילית וזולה, בעוד מרבית השותפים יפעלו על אותו ענן עם שיהוי נמוך מאוד לתפקודיות ולנתונים.

APIs מאפשרים לארגונים מכל הגדלים ליצור אקו-סיסטם שלם של פיתוח, המאפשר לעסקי הליבה שלהם לגדול לכיוונים בלתי צפויים. כך יגיעו הנתונים והתפקודיות שלהם למשתמשים רבים יותר, ויווצרו שותפים נלהבים לסייע להם לשפר את השירות. החל ב-2016 ובהמשך, אנו מצפים שלכל לקוח המקבל שירות בכל החברות, יהיה API משלו ואני מצפה מאוד לראות את החדשנות שתנבע מכך.

פישוט אבטחה: אבטחת ענן הופכת לדרך הטובה ביותר להגן על עסקים  ולקוחות

במבט לעתיד ובאופן ספציפי בשנת 2016, אני מאמין שאנו רואים אימוץ רחב של התפיסה האומרת כי "ארגונים מאובטחים יותר בענן מאשר בדטה סנטרים שלהם". אנחנו מתחילים כבר לראות דברים אלה קורים בארגונים המעבירים תהליכים עסקיים קריטיים לענן, כדי לזכות ביתרונות מיידיים מהחידושים האחרונים באבטחה תפעולית, ומכלי האבטחה המשוכללים להגנה על יישומיהם הספציפיים. על ידי העברת אבטחת התשתיות לספק ענן, יתאפשר פישוט אבטחה עבור ארגונים בכל הגדלים. אולי זה מפתיע, אך אחד המקומות הראשונים בהם ראינו מגמה זו, הוא בתחום השירותים הפיננסיים.

רוב אלכסנדר, המנמ"ר של ענקית הבנקאות וכרטיסי האשראי, קפיטל וואן (Capital One), אמר לא מכבר כי "תעשיית השירותים הפיננסיים מושכת חלק מפושעי הסייבר הגרועים ביותר. אנו עובדים עם AWS באופן הדוק כדי לפתח מודל אבטחה, שיאפשר לנו לפעול בענן הציבורי בצורה מאובטחת יותר מכפי שאנו יכולים לעשות במרכזי הנתונים שלנו".

כתוצאה מכך, קפטיל וואן משתמשת עתה בענן כדי לצמצם את מספר הדטה סנטרים שלה משמונה לשלושה עד 2018, והבנק משתמש או מתנסה כמעט בכל שירותי AWS כדי לפתח, לבחון, לבנות ולהריץ את עומסי העבודה הקריטיים ביותר שלו, כולל יישום הדגל החדש שלו לבנקאות ניידת. ככל שליותר ארגונים תהיה מודעות לאבטחה, בתחומים כגון שירותים פיננסיים, שירותי תשתיות (Utilities), תחבורה והמגזר הציבורי, כך הם יעברו לענן. אני מאמין כי 2016 תהיה השנה בה הענן יהפוך לזרם המרכזי והמקובל כמקום לאחסון תכנים, למי שרוצה לשמור אותם מאובטחים ומתוחזקים, תוך פישוט האבטחה.

זו עדיין ההתחלה

כש-2016 עושה את צעדיה הראשונים, מה שתיארתי כאן הוא כנראה רק קצה קצהו של מה שאפשרי ומה שנראה בתחום הפיתוח והטכנולוגיה בשנה הקרובה. עם העלייה במגמת הפישוט, נמשיך לראות את ההתרחבות של מגמות אלה.

הכותב הינו טכנולוג ראשי וסמנכ"ל אמזון (Amazon).

לחלק א'

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים