אפל: היום שאחרי – האם יש סיבה למסיבה?

מתוך ארבע ההכרזות העיקריות של החברה, שתיים הן חשובות במיוחד וקרוב לוודאי שתזכינה לתשומת לב רבה בימים הקרובים ● באילו הכרזות מדובר? ● פרשנות

סיבה למסיבה? אפל

מתוך ארבע ההכרזות החשובות של אפל (Apple), שתיים הן חשובות במיוחד וקרוב לוודאי שתזכינה לתשומת לב רבה בימים הקרובים, ואין מדובר בהכרזה על מכשירי ה-iPhone החדשים.

דגמי ה-IPhone אכן נראים מוצלחים ומלאי חידושים מלהיבים, וכבודם במקומם מונח – הם מהווים יותר משני שלישים מהכנסות אפל, והחברה הציגה בהם שיפורים אופייניים לגרסאות "S" של המכשיר – יותר טוב מכמה שיותר: כוח עיבוד, מצלמה, חיישן, פלאש – שיפור ברוב מרכיבי החומרה של המכשיר, מבלי לשנות את עיצובו החיצוני. אין עוררין על כך שה-iPhone ימשיך להיות בזמן הקרוב בקדמת במת הסמארטפונים.

גם ההכרזה על הגרסה החדשה של השעון החכם שלה אינה פורצת דרך, כמו שהיא מעידה על כוונתה של אפל להישאר בשוק הזה, שעדיין לא זכה לפריצה הגדולה שציפו לה בחברה.

אחת משתי גולות הכותרת היא ההכרזה על ה-iPad Pro, שמצהירה על כוונותיה של אפל להיכנס בכל הכוח לפלח הארגוני. הטאבלטים של אפל נתפסו אצל רבים מן המשתמשים כ"צעצוע" ולא ככלי עבודה, בעיקר משום שלא הייתה גרסת Office למערכת ההפעלה שלו. כעת, הטאבלט החדש יכול לשמש כל משתמש קצה ארגוני כטאבלט נוח לעבודה, או אפילו כתחליף למחשב נייד. אי אפשר שלא להבחין בדמיון בין ה-Pro החדש של אפל ל-Surface של מיקרוסופט (Microsoft). בכך מודה אפל ש-windows ו-Office של מיקרוסופט הן השליטות בפלח הארגוני, ואם היא רוצה להצליח לחדור לשם, היא צריכה לחבק את יריבתה ולא להילחם בה. החיבוק הגדול הזה התבטא בכך שמנכ"ל אפל, טים קוק, הציג באירוע השקה גדול כיצד פועלת מצוין תוכנת Office של מיקרוסופט על הטאבלט החדש של אפל. ביל גייטס חייך הרבה אתמול. סטיב ג'ובס המנוח לעומת זאת, בוודאי התהפך בקברו.

עתיד הטלוויזיה הוא אפליקציות

מטרתה של אפל בכך היא לחזור לצמיחה במכירות הטאבלטים שלה, שמראות ירידה עקבית מזה שישה רבעונים רצופים. כדי להחזיר לעצמה את הכתר בפלח הטאבלטים, היא חייבת לפנות גם לשוק הארגוני. אפל תולה את יהבה ב-iPad Pro, שיזריק סם מעורר לעסקי הטאבלטים שלה. לכן היא גם החליטה להשיק מכשיר שלא יהיה פחות ממצוין, ובעל יכולות מחשוב כשל תחנת עבודה שולחנית.

גולת הכותרת השנייה היא ממיר אפל TV החדש, המייצג את חזונה של אפל על הכיוון שאליו לדעתה מתקדם תחום הצפייה בתוכן. "עתיד הטלוויזיה הוא אפליקציות", אמר המנכ"ל שלה, וציין כי רוב תוכן הוידיאו זורם עובר באמצעות אפליקציות על מחשבים וסמארטפונים. "השינוי הזה כבר החל", הוא הכריז.

כפי שחנות האפליקציות שלה הדהירה את מכירות מכשירי ה-iPhone שלה, אפל שואפת שחנות אפליקציות לטלוויזיה תדהיר את מכירות הממיר שלה. החברה פותחת כאן ערוץ חדש של הכנסות ואקו-סיסטם גדול, סביב חנות אפליקציות חדשה לתחום הטלוויזיה. אפל מזמינה מפתחים ליצור אפליקציות לממיר שלה, ומועידה לכך מערכת הפעלה ייחודית בשם tvOS, שמבוססת על מערכת iOS והותאמה למסך הסלוני.

בנוסף, המוצר הזה, שאפל לא עדכנה כבר שלוש שנים, מצהיר על כוונתה של החברה לבסס מחדש את הובלתה בשוק ממירי הסטרימינג TV , שנכנסו אליו כמה שחקניות חזקות, כמו גוגל (Google), אמזון (Amazon) ורוקו (Roku).

עדיין לא ברור עד כמה יצליחו המוצרים החדשים האלה של אפל לפרוץ כמו שפרצו מוצריה בעבר, אבל אפשר לסמוך במשהו על חוש הריח העסקי שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים