בדרך חזרה לשגרה

ההיי-טק הוא אחד המגזרים שיכול להוביל את המשק הישראלי לאחר המלחמה שוב לצמיחה ● עונת הוועידות של אנשים ומחשבים, שמתחילה בקרוב, תלווה את המגזר בחזרה לשגרה, בתקווה שזו לא תהיה עוד שגרת חירום

השפעה זרה רבה על ההיי-טק הישראלי. צילום: BigStock

הפסקת האש שהוכרזה השבוע סללה את הדרך לחזרה לשגרה. יש לקוות – ולהניח – שהמגזר העסקי, שנאלץ לשבות מאונס באופן חלקי ב-50 הימים האחרונים, ישנס מותניים ויחזור בימים הקרובים לפעילות. הדברים נכונים במיוחד לקראת הרבעון האחרון של השנה, שמתרגש עלינו החל מיום ב' הקרוב, שכולל מנוחות נוספות מאונס בגלל החגים הבאים עלינו לטובה.

המלחמה בעזה גבתה מהמשק הישראלי מחיר כבר ביותר. חלק מהיכולת שלנו להתמודד עימו ולמזער אותו כמה שיותר תלויה במידת המהירות שנוכל לחזור ל-"עסקים כרגיל".

ריח המיתון נמצא באוויר עוד לפני המלחמה בעזה והוחרף במהלכה. כמעט שאין צורך לומר שמגזר ההיי-טק, כמו מגזרים גדולים אחרים, יכול להיות הקטר שיוביל את המשק לקראת חזרה לצמיחה. זה הוכח בעבר וזה אפשרי גם כיום, אם ייעשו צעדים מתאימים מצד הממשלה, אבל גם מצד גורמים נוספים בשוק, שמשפיעים על הפעילות ומלווים אותה.

החברות בענף יודעות היטב כי כדי לחזור לצמיחה ולנסות להחזיר לעצמן את ימי המכירות שאבדו בגלל המלחמה, יהיה עליהן להשקיע הרבה יותר בשיווק, על רקע מציאות של תקציבים מוגבלים ואף מקוצצים. קוראים לזה "לעשות הרבה בפחות".

הכנסים והוועידות של אנשים ומחשבים

אחד מערוצי השיווק הוא הכנסים והוועידות המקצועיות שנערכים על ידי אנשים ומחשבים לאורך כל השנה. במהלך ה-50 הימים האחרונים, למרות המצב ובין אזעקה אחת לשנייה, עמל הצוות המקצועי שלנו על הכנת הכנסים והוועידות, שיאפשרו לאנשי הקהילה להתעדכן כדי לקבל החלטות נכונות יותר ולחברות להגיע מהר יותר וטוב יותר לקהל יעד ממוקד ורלוונטי.

משוב ראשון על השפעת המבצע על המשק ומה חושבים הבכירים בנושא אפשר יהיה לשמוע במפגש החצי שנתי של פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3. גולת הכותרת כאן תהיה מפגש בלתי אמצעי של מנכ"לים בכירים ממגזרי המשק האחרים עם בכירים מקהילת ה-IT. זאת, במסגרת תחרות חדשה שהכריזה עליה קבוצת אנשים ומחשבים, שנועדה להכתיר את המנהלים שתומכים במידה הרבה ביותר ב-IT, מעודדים השקעות ומגלים מעורבות בכל מה שקשור להשקעה בטכנולוגיה.

מתוך עשרות מועמדויות שהוגשו לצוות התחרות, בראשותו של אבנר שטראוס, נבחרו השנה ארבעה מנכ"לים: דב קוטלר, מנכ"ל ישראכרט, רן סער, מנכ"ל מכבי שירותי בריאות, עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה, ועוזי דנינו, מנכ"ל אקסלנס-נשואה. את הכנס יכבד בנוכחותו שר התחבורה, ישראל כץ, וישתתפו בו היו"רים והמנמ"רים של אותם ארגונים.

התחרות הזו מצטרפת לשלוש תחרויות נוספות שאנחנו עורכים בכל שנה: IT Awards – מצטייני המיחשוב, Webi Awards, שמציינת את האתרים המצטיינים של הארגונים העסקיים, ותחרות אפליקציות המובייל המובילות Mobi Awards, שמהווה חלק מכנס המובייל השנתי שלנו.

כל התחרויות האלה נועדו לעודד הצטיינות ומצוינות, שהן חלק מה-DNA של מגזר ההיי-טק, ובכלל.

המצוינות באה לידי ביטוי גם ביתר הכנסים שאנחנו מתכננים עד סוף השנה ובשנה הבאה. אחד מהם, כנס מרכזי שגם בו יבואו לידי ביטוי השלכות מבצע צוק איתן, הוא כנס C5I, המתמקד בתקשוב הצבאי. אין ספק כי אחד מהישגי המלחמה הזו, ברמה הטקטית, הוא המימושים של פרויקטים טכנולוגיים, מערכות שו"ב, תקשורת ושילוביות בין זרועית, שאפשרה לצה"ל לבצע את המשימות שהוטלו עליו טוב יותר ומהר יותר. מדובר בהבשלה של פרויקטים שפותחו במשך כמה שנים ולאורך כל השנים היו לא מעט שפקפקו ביעילותם ונחיצותם. בכנס, שייערך ב-28 באוקטובר, ישתתפו ראשי חיל קשר והתקשוב, יחד עם גורמים בכירים מהתעשיות הביטחוניות, כדי לסכם את לקחי המבצע בהיבט התקשובי ולספר על התוכניות העתידיות.

לא דילגנו גם השנה על הוועידות המגזריות שלנו, כגון ועידת Smart Doctor, שמביאה בכל שנה את החידושים בתחום התקשוב במגזר הבריאות, eGov, ועידת המחשוב במגזר הממשלה והציבורי, ברשויות המקומיות ובמגזרים עסקיים אחרים. זאת, לצד מספר לא קטן של כנסי לקוחות מטעם החברות, שמבקשות לפגוש באופן ישיר ובלתי אמצעי את הלקוחות שלהן, והפורומים המקצועיים, שמייצרים מפגשים אינטימיים על כוס קפה, שבהם נפגשים ולומדים אנשי המקצוע מהתחומים הרלוונטיים. את כל אלה משקפת המדיות של אנשים ומחשבים: הפורטל, במראה החדש והעדכני שלו, ה-Daily Maily – הניוזלטר היומי שלנו, ופרויקטים נוספים שעוד נספר לכם עליהם בהמשך.

השורה התחתונה: הוועידות והכנסים של אנשים ומחשבים ילוו אותנו בדרך חזרה לשגרה, בתקווה שזו לא תשוב להיות שגרת חירום, אלא חזרה לשפיות, לאתגרים ולחוויות שהורגלנו אליהם בשנים האחרונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים