פודקאסט: מה זה 'מיתוג מעסיק' ולמה חשוב לבצע אותו דווקא כעת?

תהליכי מיתוג מעסיק הפכו לעניין נפוץ יותר ויותר באחרונה כחלק מהשינויים בשוק העבודה ומהצורך לגייס עובדים באופן מוצלח יותר ● שוחחנו עם יניב בן ישי, מנכ"ל משותף של חברת iDeez - סוכנות למיתוג מעסיק

יניב בן ישי, מנכ"ל משותף של חברת iDeez.

ארגונים רבים החלו בשנים האחרונות ליישם תהליכים של 'מיתוג מעסיק' בתוך הארגון שלהם פנימה, וגם כלפי חוץ, זאת כחלק מהשינויים שקורים בשוק העבודה, והיכולת לגייס עובדים, במציאות שבה יש מחסור בכוח אדם בכל התחומים ולא רק בהיי-טק.

כדי להבין מה המשמעות של המושג 'מיתוג מעסיק', שוחחנו בפרק מיוחד של פודקאסט אנשים ומחשבים עם יניב בן ישי, מנכ"ל משותף של חברת iDeez, שהיא סוכנות למיתוג מעסיק שמלווה חברות רבות, ביניהן חברות היי-טק, ועוסקת בגיבוש ובהקמת אופרציות מיתוג מעסיק. לבן ישי יש ניסיון של מעל עשור בעולמות מיתוג המעסיק.

בראיון השתתף רון קסלר, עורך הפודקאסטים של אנשים ומחשבים.

מה המשמעות של מיתוג מעסיק ומה הוא כולל?
"מיתוג מעסיק הוא היכולת לייצר סביבה שטוב לעבוד בה, לייצר מיתוג הן לעובדים הקיימים והן לחדשים. צריך להבין שכיום העובדים לא מחפשים במקום עבודה רק שכר ותנאים, ששייכים לצד הרציונלי. יש גם את הצד האמוציונלי. העובד רוצה לדעת שהוא יוכל לבוא לידי ביטוי בארגון שלו, שיוכל להרגיש טוב ולהנות. מבחינת המעסיק, הוא מבין שהוא צריך לייצר מעין חלון ראווה לארגון שלו, שימשוך עובדים להציע את עצמם לעבודה".

איפה זה נעשה חוץ מבענף ההיי-טק?
"נכון שזה התחיל בהיי-טק, אבל כבר כמה שנים שזה מתבצע בכל הסקטורים בארגונים גדולים כמו בזק, חברות ביטוח, וגם חברות קטנות, כמו סטארט-אפים, שמתקשות לגייס עובדים כי אף אחד לא שמע עליהן".

דיברת על ערכים שהשתנו ברשימת הקריטוריונים של העובדים. מהם?
"הדור הנוכחי של העובדים, פחות מחפש יציבות תעסוקתית כמו פעם, וכידוע בהיי-טק מחליפים מקומות עבודה כל שנה-שנתיים. היום העובד שואל 'מה מקום העבודה יכול לתרום לי?', ולא 'מה מקום העבודה תורם לי?'".

מה בעצם החברה שאתה מנהל עושה בפועל?
"יצאנו לפני שנה לדרך. לי אישית יש נסיון של 10 שנים בתחום, עוד מהתקופה שעדיין לא ידעו מה זה מיתוג מעסיק. אין ספק שהתחום שלנו אינו מסורתי. הוא נוגע בהרבה דברים".

אז איך זה עובד בפועל?
"חברות מגיעות אלינו עם דרישות וזה כמובן משתנה מארגון לארגון. הגיע אליי חברת סטארט-אפ, שיש לה מוצר מעולה, חברה נהדרת, אבל לא הגיבו למודעות שלהם, כי אף אחד לא שמע עליהם. חברות גדולות אומרות 'יש לנו אלפי עובדים ואנו רוצים גאוות יחידה'. אנחנו רוצים שהעובד יספר את הסיפור של החברה, אבל לפני כן הוא צריך להזדהות עם הסיפור שלה. ולכן מיתוג תמיד יתחיל אצל העובדים".

מה עם חבר מביא חבר?
"זה אחד התוצרים של מיתוג – העובדים מביאים את החברים שלהם. אבל כדי שהם ישכנעו אותם לבוא, הם בעצמם צריכים להאמין בזה. פעם המניע להביא עובדים היה פרס כספי, היום זה כמעט לא קיים. אף עובד לא יביא חבר שלו לחברה רק בשביל כרטיס טיסה לאירופה. הוא צריך להיות מחובר למקום העבודה, ואז לשכנע את החברים".

לאילו מחוזות הטרנד הזה של מיתוג מעסיק יכול להפליג?
מיתוג מעסיק הוא תהליך לטווח ארוך, שמתקדם עם הזמן. אחרי שהחלטת מה אתה רוצה, אתה מפעיל כלים ופוגש את קהל היעד שלך, במקומות שבהם הם נמצאים. אז נכנסים לעולמות של מדיה חברתית, יח"צ, עולמות של משאבי אנוש ועוד. יש ארגונים שמיישמים רכיב אחד מתוך כל התפישה, כמו למשל שילוט בנתיבי איילון. זה נחמד אבל מזה עדיין לא יבואו העובדים הבאים".

בעולם שאינו יציב מבחינת השוק כמו היי-טק, מה אורך התכנון האסטרטגי?
"זו השאלה שרבים שואלים. לכאורה חברה שצריכה להתייעל מחפשת איפה לקצץ. אבל דווקא בתקופה כזו אנחנו טוענים שחברות צריכות לבצע מיתוג מעסיק, כדי לשמר עובדים, כדי להתייעל. זה מגביר את המוטיבציה של העובדים וגם מחזק את החברה".

תן כמה לנו טיפים למעסיקים שרוצים להכנס לזה.
"קודם כל למצות תהליך פנים-ארגוני ולהסביר לעצמכם למה כדאי לעבוד אצלכם. עושים זאת עם העובדים. זה מומלץ לכל חברה, גם אם אין לה תקציב כרגע. אחרי שיצרת את הסיפור, בונים את חלון הראווה, ופונים לערוצים השונים. חשוב גם לעשות את זה בתחילה עם קבוצת מיקוד, וגם למנות מישהו בארגון שיהיה אחראי על זה, שיזדהה ויסחוף אחרים. ועצה נוספת קריטית: תכניסו את זה לתוכנית העבודה שלכם, כי מה שלא בתוכנית לא יתבצע".

להאזנה לפודקאסט המלא – לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים