IT פיננסי
2016: הבורסה ירדה – המדדים הטכנולוגיים עלו
בעוד שת"א 25 ות"א 100 ירדו בשנה החולפת ב-5% וב-3%, בהתאמה, הבלו-טק צמח ב-14.5% והטק עילית - ב-15% ● הסיבה העיקרית לעלייה: המניות של החברות שנסחרות הן בארץ והן בחו"ל
קוואלקום ממשיכה להסתבך: נקנסה ב-853 מיליון דולר
הרשויות בדרום קוריאה הטילו את הקנס על ענקית המעבדים עקב "התנהגות מונופוליסטית" ● קוואלקום מסובכת בחקירות גם באירופה ובארצות הברית, ובשנה שעברה הוטל עליה קנס גבוה בסין
וואווי רכשה את הקסטיר הישראלית ב-150 מיליון שקלים
הנרכשת מספקת פתרון תוכנה העונה על הצרכים המרכזיים בתחום אבטחת בסיסי נתונים ועמידה ברגולציה ● נראה כי בעקבות הרכישה, וואווי תקים בארץ מרכז פיתוח נוסף
2016 – שנה טובה להיי-טק הישראלי מבחינה כלכלית?
זו הייתה השנה שהייתה בגיוסים, באקזיטים, ביצוא ובמדדי המניות של החברות הטכנולוגיות בבורסה ● וגם: מה הייתה הבעיה המרכזית של הענף ב-2016?
יצוא ההיי-טק עלה השנה ב-4%; גידול ניכר בתחום השירותים
הענף ייצא השנה ב-41 מיליארד דולר והיווה כ-43% מכלל היצוא, שעלה ב-3% ל-95 מיליארד דולר ● תחום שירותי ההיי-טק זינק ב-30%
"על הממשלה לממן תשתיות מחקר מדעי ב-100 מיליון שקלים"
האקדמיה הלאומית למדעים ממליצה בדו"ח שפרסמה היום (ב') להקצות את הסכום, שיועבר בעיקר למימון הציוד הטכנולוגי היקר שנדרש לצורך כך ● עוד כולל הדו"ח נתונים מדאיגים בנוגע למחקר המדעי בישראל
אפל מסירה אביזרי Withings של נוקיה מהמדפים
במסגרת מאבק הפטנטים המתחדש שהחלו מנהלות ביניהן שוב שתי ענקיות הסלולר, מאמצת האמא של ה-iPhone טקטיקה שתפגע בכיסה של המתחרה שלה, וגם בכבודה
"השינוי במסים על החברות הרב לאומיות יקדם את ישראל במפת ההיי-טק"
"מדובר במהלך שישנה את כללי המשחק", אמר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר ● הוא התייחס למחסור בכוח אדם בהיי-טק הישראלי ומנה את הפתרונות שהממשלה מתכוונת ליישם



