רוצים כסף מיוטיוב? תדאגו להגיע ל-10,000 צפיות מינימום

לטענת החברה, בצורה זו היא תוכל להילחם בתוכן מועתק ובמפיצי סרטונים מזויפים ● הענקית תבחן את פעילות הערוץ ותשלב מודעות בתוכו רק לאחר הגעה לרף הצפיות המדובר

יוטיוב. צילום אילוסטרציה: BigStock

יוטיוב (YouTube) משנה את הכללים בכל הקשור לרווחי המשתמשים. מעתה, אתר שיתוף הסרטונים הפופולרי ביותר בעולם יתחיל לפרסם מודעות בקטעי הווידיאו, רק בסרטונים שהערוץ שבהם עלו הגיע ל-10,000 צפיות ויותר.

לפי החברה, רק בשלב זה היא תשקול אם להכניס את הסרטון לתכנית הפרסום שלה, אותו השיקה ב-2007. לטענת יוטיוב, בצורה זו היא תוכל להילחם בתוכן מועתק ובמפיצי סרטונים מזויפים. "לאחר הגעת המשתמש ל-10,000 צפיות, נבחן את פעילותו", טענה החברה.

יותר יוצרים מתפרנסים מיוטיוב מבעבר

בפוסט שפרסמה יוטיוב נכתב כי האתר הפך לפלטפורמה להכנסות, אולם רבים עושים בו שימוש פסול. "עבור מיליוני יוצרים, יצירת סרטונים ביוטיוב אינה רק אפיק יצירתי, אלא מקור הכנסה. היום, יותר יוצרים מתפרנסים מיוטיוב מבעבר".

ואולם, הוסיפה, "עם הגידול התחלנו לראות מקרים שבהם תוכן טוב ומקורי מועתק ומועלה במקומות אחרים במטרה לייצר מכך הכנסות. על מנת למנוע זאת, נקטנו באחרונה בצעדים שמקלים על דיווח על ערוצים מתחזים".

על אף הרף שנקבע, יש מומחים הסבורים כי יוצרים איכותיים לא צריכים לחשוש. "מדובר בצפיות, לא במספר נרשמים לערוץ, וגם אנשים שרואים רק חלק מהסרטון ייספרו במניין", הסביר אנליסט בכיר ב-IHS בשיחה עם BBC.

יוטיוב לא מפרסמת את הסכומים שיוצרים יכולים להרוויח מפרסומות, שמופיעות לפני הסרטון. עם זאת, ב-2014 צוטט בניו יורק טיימס (New York Times) גורם מענף הפרסום שהעריך כי מדובר ב-7.6 דולר על כל 1,000 צפיות, מתוכם משלשלת החברה אחוזים לעצמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים