גזרת ה-iPhone 5 מתחממת: הדיווחים על שקע בפורמט חדש מתרבים, ויצרנית באסיה טוענת שייצור המכשיר כבר החל

הדיווחים האחרונים בנושא גורסים, כי אפל תשלב בדור הבא של ה-iPhone שקע של 19 פינים במקום 30, ותעביר את שקע האוזניות לתחתית המכשיר ● במקביל, מתחזקות ההערכות לפיהן הייצור המסחרי של הגרסה החדשה כבר החל, ופגאטרון מוזכרת כיצרנית חשובה נוספת, יחד עם פוקסקון ● וגם: מה עושה הציפייה לדגם החדש למכירות של אפל?

ככל שהולך ומתקרב מועד ההשקה המוערך של מכשיר ה-iPhone 5 – הדור הבא של המכשיר הפופולרי מבית אפל (Apple), הולכים ומתרבים הדיווחים על המפרט שלו. על פי הפרטים האחרונים, שקע הטעינה של המכשיר עומד ככל הנראה להשתנות – משקע של 30 פינים לשקע קטן יותר, של 19 פינים בלבד, כדי לפנות מקום לשקע אוזניות בתחתית המכשיר ולא בראשו, כמו בדגמים הקודמים.

במידה וההערכה תתברר כנכונה, יהיו לכך השלכות רבות – הן על המשתמשים הוותיקים והן על תעשיית האביזרים ההיקפיים והעזרים למכשיר הפופולרי. המשמעות היא, שהמכשיר החדש ככל הנראה לא יוכל להתחבר למגוון העזרים העצום הקיים היום, כמו רמקולים, תחנות עגינה, מטענים וכו', המהווים חלק מתעשייה גדולה הסובבת את כל המכשירים הניידים של אפל – מכשירי iPhone, מחשבי iPad ונגני iPod. כך או כך, נראה שליצרניות רבות של אביזרים ועזרים תהיה עבודה רבה לאחר ההשקה על הדור הבא של ה-iPhone.

בלוגים טכנולוגיים רבים העריכו כבר בעבר, שאפל תשנה את שקע הטעינה בן ה-30 פינים, שגודלו מהווה חיסרון מול שקע המיקרו-USB היעיל יותר והצורך פחות מקום, הקיים במכשירים רבים שלא מתוצרת אפל. לפי יצרניות של אביזרים היקפיים, בשנתיים האחרונות הולכות ופוחתות המכירות של מוצרים אלה, והשינוי של שקע הטעינה במכשיר החדש עשוי לפתוח עבורן דלתות לעסקים חדשים. יצוין, כי יש סימוכין לדיווחים על שינוי השקע, שכן כמה ספקיות בסין כבר החלו למכור כיסויים ל-iPhone החדש, שבתחתיתו יש פתח לכניסת אוזניות, תוך שהן מבטיחות שהממדים אכן מדויקים.

המשתמשים הוותיקים, שכבר יש להם אביזרים היקפיים יקרים, עשויים לחוש אכזבה וכעס על אפל אם ירצו לשדרג למכשיר החדש, אך לא יוכלו להשתמש באביזרים שיש להם. על פי כמה אנליסטים, אפל תצטרך למצוא פתרון כדי לא לאכזב את לקוחותיה, וכנראה תשווק יחד עם המכשיר החדש מתאם כלשהו, שיאפשר לחבר ה-iPhone החדש למכשירים היקפיים ישנים. עם זאת, גם אם תספק אפל מתאם כזה, עשויים לקוחות רבים לחוש אכזבה משום שהחיבורים יהיו מסורבלים, לא יתאימו לכל המכשירים ההיקפיים והמראה יהיה פחות נקי ואלגנטי – נקודות החוזקה של אפל מאז ומתמיד.

במקביל, גם הדיווחים מאסיה על התחלת ייצורו של ה-iPhone 5 הולכים ומתרבים. לפי דיווח באתר Digitime, המצטט "מקורות תעשייתיים בטאיוואן", חברת פגאטרון (Pegatron) הטיוואנית – יצרנית אלקטרוניקה שהתפצלה ב-2007 מ-אסוס (Asus), החלה בייצור ה-iPhone הבא במפעל הייצור שלה, הממוקם בשנגחאי. הדיווח הקודם בנושא, מן השבוע שעבר, גורס גם הוא שהחל הייצור של ה-iPhone 5, אם כי אז לא הוזכרה החברה היצרנית. בדיווח זה פורטו כמה מן המאפיינים של המכשיר החדש, כמו גב המכשיר – שיהיה עשוי מזכוכית ואלומיניום ומסך רטינה גדול יותר מן הדגם הנוכחי, עם תצוגה ביחס של 16:9. אתר Digitime אף ציין, כי פגאטרון תהווה מקור ייצור שני לדגם החדש של ה-iPhone, נוסף על היצרנית המוכרת פוקסקון (Foxconn).

ובתוך כך, נראה כי הציפייה לדגם החדש של ה-iPhone אף גורמת להאטת המכירות של הדגמים הקודמים. על פי אנליסטים המסקרים את החברה, בדו"חות הרבעוניים שתפרסם אפל הערב (ג'), תודיע החברה על פחות מכשירי iPhone שנמכרו בתקופה המדווחת לעומת הרבעון הקודם. ההערכות מדברות על מכירות בהיקף של 25.4 מיליון מכשירים לעומת 35.1 מיליון ברבעון הקודם. נראה כי הירידה בהיקף המכירות של המכשירים נובעת בעיקר מן האמונה שאפל תציג גרסה חדשה של ה-iPhone כבר באוקטובר הקרוב. למרות שהחברה שומרת על שתיקה רועמת באשר לכל רמז על השקות עתידיות, השמועות מתעקשות על מכשיר iPhone 5.

לפי דו"ח שפרסמה ChangeWave Research, הציפייה לגרסה החדשה של ה-iPhone אף גבוהה יותר מזו שהתרחשה לקראת דגם ה-4S, שהושק באוקטובר 2011. לפי הסקר שערכה, 14% מהנשאלים ציינו בסבירות גבוהה שירכשו את ה-iPhone 5, לעומת 10% שהשיבו כך בסקר שנערך באוקטובר 2011. 17% מן המשיבים לסקר הנוכחי השיבו כי "סביר במידה מסוימת" שירכשו מכשיר חדש, לעומת 11.5% במחקר של השנה שעברה. בנוסף, פחות משיבים אמרו השנה, כי לא סביר שירכשו מכשיר חדש: 59% השנה לעומת 71.5% באוקטובר 2011.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים