פרידה מאגדת גיימינג: וינס זמפלה, יוצר Call of Duty, נהרג בתאונה

המפתח המפורסם - אשר עיצב את ז'אנר היריות המודרני ועמד גם מאחורי Respawn ו-Apex Legends - מת באופן טראגי בגיל 55, לאחר שמכונית הפרארי שלו סטתה מהכביש ועלתה בלהבות בתחילת השבוע

היוצר שלו מת באופן טראגי בתאונת דרכים. Call of Duty.

תעשיית הבידור האינטראקטיבי הוכתה באחרונה תדהמה עם מותו של וינס זמפלה – דמות מפתח שעיצבה את עולם משחקי היריות המודרניים – שנהרג בתאונה קשה ביום א' האחרון.

זמפלה בן ה-55 נהג במכונית פרארי 296 GTS בכביש המהיר אנג'לס קרסט מצפון ללוס אנג'לס, כאשר רכבו סטה מהנתיב מיד לאחר היציאה ממנהרה, התנגש בעוצמה במחסום בטון ועלה בלהבות – בסצנה שכמו לקוחה בעצמה ממשחק נורא במיוחד. זמפלה נלכד בתוך המכונית הבוערת ומת במקום, בעוד שהנוסע שהיה עימו, שפרטיו לא פורסמו, נפטר מאוחר יותר מפצעיו בבית החולים.

המשטרה המקומית ציינה כי סיבת התאונה עדיין נחקרת, לרבות האפשרות למעורבות של אלכוהול או סמים.

המורשת המקצועית המפוארת של זמפלה, שצבר במהלך חייו הון מוערך של כ-40 מיליון דולר, החלה בסטודיו 2015, שבו שימש כמעצב מוביל של הכותר Medal of Honor: Allied Assault, לפני שפרש והקים את אולפן Infinity Ward בשנת 2002. 

תחת הנהגתו, הסטודיו יצר את המשחק המגה-מצליח Call of Duty הראשון באוקטובר 2003. במקור נועד המשחק להוות תחרות ישירה ל-Medal of Honor אלא שהוא נסק הרבה יותר גבוה מכך והפך למותג-על שמכר למעלה מ-500 מיליון עותקים, תוך שהוא מגדיר מחדש את חוויות המולטיפלייר והסיפור הקולנועי בז'אנר.

הקשר בין זמפלה לאקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard), שרכשה את אולפן Infinity Ward ב-2003, הסתיים בטונים צורמים: ב-2010 הוא פוטר בפתאומיות בטענה ל'הפרת משמעת', מה שהוביל לסכסוך משפטי מתוקשר סביב תמלוגים ושליטה יצירתית. מאז סוף 2023, אקטיוויז'ן והמותג Call of Duty נמצאים בבעלות ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט, שהשלימה את רכישת החברה בעסקת ענק.

"חבר, מנהיג ויוצר בעל חזון"

בהמשך, לאחר עזיבת אקטיוויז'ן בנסיבות המשפטיות הסוערות, הקים זמפלה את סטודיו Respawn, שם המשיך לחדש עם כותרים מצליחים כמו Titanfall, Apex Legends ומשחקי מלחמת הכוכבים (Star Wars), עד שהפך לאחד המנהלים הבכירים ב-EA (ר"ת של Electronic Arts) והופקד על שיקום זיכיון Battlefield. 

ענקית משחקי הווידיאו EA פרסמה הצהרה כואבת המתארת את זמפלה כ"חבר, מנהיג ויוצר בעל חזון", שהשפעתו הקיפה דורות של שחקנים. מבקר המשחקים ג'ין פארק מהוושינגטון פוסט הדגיש בכתבתו על האירוע הטרגי כי זמפלה היה אדם עניו להפליא, שהצליח לתרגם רגשות עמוקים של אימה וגבורה לתוך עיצוב משחקיו.

אולפני הפיתוח הגדולים, ביניהם Treyarch ו-Infinity Ward, ספדו למת ותיארו אותו כ"אגדה" שהשפיעה על דורות של מפתחים. הם ציינו כי מורשתו ביצירת בידור איקוני היא פשוט בלתי ניתנת למדידה.

זמפלה, שגדל על משחקי לוח וארקייד והיה למשתמש מחשב נלהב מאז ומתמיד, הותיר אחריו שלושה ילדים ותעשייה שלמה שרואה בו את אחד מאדריכליה המרכזיים, שעיצבו את האופן שבו שחקנים מתחברים זה לזה. לפי תגובת רבים, זמפלה היה כמו אדריכל שתכנן לא רק את המבנים הדיגיטליים, אלא גם את האופן שבו אנשים ירגישו כשהם צועדים בתוכם, כשהוא יוצר גשר בין טכנולוגיה "קרה" לרגש אנושי עמוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים