"יבמ – סטארט-אפ עם המון לקוחות וניסיון"

שי בנאים, מנכ"ל יבמ ישראל, דיבר על החדשנות לצד הוותק בענק הכחול, וסיפר על התחומים המרכזיים שבהם החברה מתמקדת כיום

שי בנאים, מנכ"ל יבמ ישראל.

"יבמ היא סטארט-אפ עם המון לקוחות וניסיון. יש לנו יזמות וחדשנות כמו בחברת הזנק צעירה, אבל ניסיון של חברה בת יותר מ-100 שנה ולקוחות רבים שצברנו לאורך הדרך", כך אמר שי בנאים, מנכ"ל יבמ ישראל.

בנאים סקר בכנס Vision to Impact שהחברה ערכה אתמול (ג') באיסט תל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים, את המגמות המרכזיות ביבמ כיום, שמתכתבות עם המגמות בשוק הטכנולוגיה לארגונים, כולל, איך לא – בינה מלאכותית.

"לא פעם אני נשאל במה יבמ של היום מתמקדת", אמר בנאים בהרצאת המפתח שנשא בכנס. "האסטרטגיה שלנו ממוקדת בשלושה תחומים עיקריים: ענן היברידי, AI לארגונים ומחשוב קוונטי. Open Shift (פתרון הקוד הפתוח של רד האט, שיבמ רכשה ב-2018 – י"ה) היא הפלטפורמה ההיברידית המובילה בעולם, עם צמיחה פנומנלית בהכנסות והצלחה גדולה בישראל. WatsonX היא פלטפורמה היברידית בולטת לארגונים. המחשוב הקוונטי הוא הדור הבא של עולם המחשוב, ויבמ שמה לעצמה כיעד שהוא יהיה שימושי ב-2029. מאות אלפי אנשים, ממאות לקוחות, כבר משתמשים בענן הציבורי הקוונטי של יבמ, והיא מייצרת בימים אלה עשרות מחשבים קוונטיים".

כדוגמה ללקוח גדול שכבר משתמש במחשב קוונטי של יבמ הוא הביא את ענקית הרכב מרצדס בנץ, שעושה זאת לטובת פיתוח סוללה חשמלית לרכבים החשמליים שלה. "המחשוב הקוונטי יאפשר לה לשפר את ביצועי הסוללה פי 10 – מה שישנה את תעשיית הרכב לבלי הכר", הוסיף בנאים.

עוד לקוח שכזה הוא HSBC – מחברות הפיננסים הגדולות בעולם. "החברה פרסמה לפני כחודש פריצת דרך מחקרית – שיפור של 34% בחיזוי של מסחר באגרות חוב בשוק האירופי", אמר.

המרוץ ל-ROI של פתרונות הבינה המלאכותית

בנאים ציטט מחקר שיבמ ערכה אודות המרוץ להבאת החזר השקעה (ROI) של פתרונות בינה מלאכותית, בהשתתפות 3,500 מובילים עסקיים מ-10 מדינות באירופה, כמעט מכל התעשיות. החברה פרסמה את הנתונים לפני כחודש, ולפיהם 40% מהארגונים ביבשת מצפים ל-ROI בתוך פחות משנה. שני שלישים מהארגונים שהמנהלים בהם נסקרו דיווחו שיישום AI הביא לשיפור משמעותי בפרודוקטיביות שלהם. התחומים ששימוש ב-AI מניב להם את הערך העסקי המשמעותי ביותר הם פיתוח תוכנה עם 32%, ולאחר מכן שירות וחוויית לקוחות, ורכש. שלא במפתיע, 68% מציינים את הפרטיות ואבטחת המידע כדאגה העיקרית שלהם בבואם להשתמש בכלי AI.

"אחת ההמלצות העיקריות לארגונים בדו"ח", ציין בנאים, "היא למנות מועצת מנהלים ל-AI, שתתכלל את כל פעילות הבינה המלאכותית בארגון".

הוא דיבר גם על פרויקט בוב, שאותו הוא כינה "הדור הבא של כלי פיתוח מבוססי AI". בנאים ציין כי יבמ תשיק בקרוב את הפתרון שאנשיה עובדים עליו במסגרת הפרויקט – פתרון שאמור לסייע למפתחים לכתוב, לנתח ולתקן קוד. הפתרון יתמוך באחת המגמות הבולטות בתחום ה-AI – ווייב קודינג. "מה שמייחד את פרויקט בוב מפרויקטים אחרים בתעשייה הוא התמיכה שלו גם ב-'שפות' לגאסי", אמר המנכ"ל הישראלי של החברה הוותיקה. "בנוסף, יש בו דגש רב על אבטחת מידע".

בדומה לכלים רבים אחרים של יבמ, החברה מכניסה אותם לשימוש קודם כל בה עצמה. כבר כיום, 6,000 מפתחים בענק הכחול ורבים מלקוחות החברה משתמשים בכלי הזה, ויבמ דיווחה על שיפור של 45% בפרודוקטיביות של המפתחים.

רויטל קרמר, סמנכ"לית הטכנולוגיות של סופ-פלאנט.

רויטל קרמר, סמנכ"לית הטכנולוגיות של סופ-פלאנט. צילום: נדב כהן יונתן

בהמשך אירח בנאים שני מנהלים בכירים בלקוחות ישראליים של יבמ: רויטל קרמר, סמנכ"לית הטכנולוגיות של חברת הטק לחקלאות סופ-פלאנט, וגיא צרפתי, מנהל האינטגרציה של כלל ביטוח. סופ-פלאנט היא חברה שמנהלת את צריכת המים של החקלאים "בצורה חכמה, כדי לחסוך במים ולהגדיל יבול", ציינה קרמר. "אנחנו יודעים לתרגם איך כל צמח בעולם מרגיש ומתי הוא צמא. זאת, באמצעות שילוב של חיישנים שאנחנו מתקינים על הצמח ואיסוף מהלוויין וניתוח של מידע על מזג האוויר באזור. אנחנו שמים את המידע בענן ומתרגמים אותו לקריאה לפעולה לחקלאים. יש לנו את בסיס הנתונים הכי גדול בעולם על צמחים – מה שמאפשר לנו לתת פתרון גם לחקלאים שלא מעוניינים בהתקנת חיישנים בשדות או בחממות שלהם".

לדבריה, "יבמ מסייעת לנו בתהליך איסוף וניתוח הדאטה בכך שבהיותנו חברה פרו-אקטיבית, היא מאפשרת לנו להריץ את המולים בזמן אמת, ובכך להגיב בזמן אמת לאירוע מזג אוויר קיצוני או לכל גורם משבש אחר".

גיא צרפתי, מנהל האינטגרציה של כלל ביטוח.

גיא צרפתי, מנהל האינטגרציה של כלל ביטוח. צילום: נדב כהן יונתן

צרפתי סיפר על העבודה עם הכלי של ווב מת'ודס (Web Methods), שיבמ רכשה. "מיכנו את תהליך הפקת הפוליסות, בעיקר פוליסות לחיסכון ארוך טווח. מעל 90% מהפוליסות מגיעות באופן דיגיטלי ובטיפול ב-60% מהן אין מגע יד אדם. הפתרון של ווב מת'ודס מאפשר לנו לעשות את זה כי הוא מוצר אג'ילי מטבעו – החל מרמת המיקרו-שירותים ועד למהירות ויעילות הפיתוח. הוא מאפשר הגעה לשוק בזמן קצר מאוד", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים