הונאה דיגיטלית מכרסמת 7.7% מהכנסות ארגונים
בשנה החולפת ארגונים הפסידו יותר מחצי טריליון דולר בשל רמאות מקוונת
הונאות דיגיטליות מלבלבות: העלות שלהן לארגונים ברחבי העולם עומדת בממוצע על 7.7% מההכנסות השנתיות, כך לפי מחקר של TransUnion. לפי המחקר, עסקים הפסידו במצטבר 534 מיליארד דולר בתריסר החודשים האחרונים.
העסקים בארה"ב נפגעו קשה יותר: שם חברות דיווחו על הפסדים בממוצע של 9.8% מההכנסות. הנתון משקף עלייה של 46% מאז 2024 ו-27% יותר מהממוצע העולמי. כך, בשנה החולפת ארגונים בארה"ב הפסידו 114 מיליארד דולר בשל הונאות מקוונות. עסקיים קנדיים הפסידו כ-111 מיליארד דולר קנדי, כמעט 80 מיליארד דולר אמריקני, בהונאות בשנה האחרונה.
"הרמאים מנצלים כל נקודת מגע דיגיטלית, מיצירת חשבון ועד כניסה ועסקה", אמר סטיב יין, ראש מחלקת ההונאה הגלובלית של TransUnion, "ההשפעה הפיננסית היא מדהימה. ארגונים חייבים לחשוב מחדש על האופן שבו הם מאמתים זהות ומאבטחים אינטראקציות עם לקוחות".
לפי המחקר, שנערך בקרב 1,200 מנהלים עסקיים בשש מדינות, ככל שההפסדים גדלים, כך ההונאה הופכת למורכבת ומגוונת יותר.
אחת ההונאות הפופולריות היא השתלטות על חשבונות עלתה. ברחבי העולם, היקף הונאה שכזו עלה ב-21% בין המחצית הראשונה של 2024 למחצית הראשונה של 2025 וזינק ב-141% מאז 2021, מה שמצביע על מגמה מתמשכת ומדאיגה. "הונאות מסוג השתלטות על חשבונות עולות. עסקים כבר לא יכולים להרשות לעצמם הגנות תגובתיות בלבד", אמר יין, "הגנה על חשבונות לקוחות היא לא רק בראש סדר העדיפויות – היא הכרח עסקי".
לצד ארגונים, גם צרכנים מתמודדים עם איומים דיגיטליים מתרחבים. המחקר מצא כי 48% מהמשתמשים הפרטיים היו יעד לניסיונות הונאה במחצית הראשונה השנה, בעוד ש-52% לא היו מודעים לכך. ההונאות הנפוצות: סמישינג – גניבת מידע רגיש על ידי התחזות לגורם מהימן באמצעות הודעות טקסט לטלפון, הלחם המילים "הודעת טקסט" ו-"פישינג" (36%), פישינג (34%) ו-וישינג – פישינג קולי, התחזות בטלפון (33%). בהיבט הגיאוגרפי, בהודו, דרום אפריקה וגואטמלה היו הכי הרבה מקרים של אנשים שנפלו קורבן להונאה.











תגובות
(0)