JVP מגייסת 290 מיליון דולר לקרן חדשה
הגיוס כולו מגיע מענקית הון-הסיכון הגלובלית TPG, שמנהלת הון בסך של 269 מיליארד דולר, וישמש לרכוש את חברות הפורטפוליו של קרן ארניקס, כולל חברת AI לעולם הביטוח שנושאת את אותו השם
קרן הון-הסיכון JVP של היזם ואיש העסקים ד"ר אראל מרגלית הודיעה אתמול (ב') על סבב גיוס בהיקף של 290 מיליון דולר מ-TPG, מקרנות ההשקעות האלטרנטיביות הגדולות בעולם, שמנהלת נכסים בשווי של 269 מיליארד דולר. כספי הגיוס ישמשו קרן המשך לקרן ארניקס, גם היא מיסודו של ד"ר מרגלית, וקרן ההמשך תרכוש את חברות הפורטפוליו של הקרן המקורית.
אחת החברות של קרן ארניקס, שנקראת באותו השם, בנתה פלטפורמת AI בולטת לתעשיית הביטוח. הפלטפורמה העננית שלה מאפשרת קבלת החלטות בזמן אמת בתחומי תמחור, חיתום והתאמה אישית של מוצרים לביטוח ובנקאות.
ב-JVP אומרים כי קרן ההמשך מאפשרת למשקיעים מוקדמים למכור את חלקם בארניקס (החברה) ברווח גדול, או, לחילופין, להיות חלק מהקרן החדשה ולהמשיך להיות בעלי מניות מרכזיים בארניקס. החברה פעילה במעל 35 מדינות על פני שש יבשות, ועל לקוחותיה נמנות יותר מ-100 חברות ביטוח גדולות, בהן חברת הביטוח של טויוטה.
הקרן החדשה תאפשר ל-JVP להרחיב את בעלותה בארניקס, במטרה שזו תהפוך לכוח דומיננטי בעולם התוכנה כשירות לתחום הבינה המלאכותית עבור תעשיות הביטוח והשירותים הפיננסיים. משקיעי הקרן המקורית של JVP הוזמנו להמשיך עם ההשקעה או לממש רווחים, ורבים בחרו באפשרות הראשונה. משקיעי קרן ההמשך מצטרפים למשקיעי קרן הצמיחה של JVP, כמו המילטון ליין ולקסינגטון פרטנרס, כדי להחזיק ביחד יותר מ-50% מארניקס. העסקה צפויה להניב תשואה ברוטו של פי 8.7 למשקיעי הקרן שהשקיעה בארניקס בשלבים המוקדמים יותר.
"בינה מלאכותית איננה רק ChatGPT לתחום הצרכני"
ל-JVP יש ניסיון של שלושה עשורים בהפיכת חברות ישראליות למובילות עולמיות. אחת החברות הבולטות בפורטפוליו של הקרן בעבר היא סייברארק, ש-JVP החזיקה ב-47% מהמניות שלה בעת הנפקתה וכמה שנים לאחר מכן. סייברארק נרכשה בסוף חודש יולי על ידי פאלו אלטו בעסקת ענק של 25 מיליארד דולר.
ד"ר מרגלית אמר כי "השותפות עם TPG, אחת הקרנות והמשקיעות הגדולות בעולם, תומכת בנו בהפיכת ארניקס לפלטפורמת ה־AI המובילה בתעשיית הביטוח והשירותים הפיננסיים. פעם נוספת, בינה מלאכותית משנה תעשייה שלמה עם טכנולוגיה מהטובות שראינו עד כה דווקא כאן, בישראל".
"כפי שארניקס מוכיחה, בינה מלאכותית איננה רק ChatGPT לתחום הצרכני. מדובר ביכולת לנצל ולעבד כמויות עצומות של מידע מובנה ולא מובנה, לייצר צמיחה דרמטית, לשפר חוויית לקוח, להוריד עלויות, ולתת מענה לעולם משתנה ודינמי", ציין.











תגובות
(0)