"ארגונים צריכים תקנים חדשים כדי למנף קוד פתוח בעידן ה-AI"
"בינה מלאכותית היא האפליקציה המנצחת של הענן ההיברידי", אמרה לימור אפיק, מנהלת אזורית ברד האט, בכנס השנתי של הסניף הישראלי של החברה, שנערך היום (ב')
"ארגונים שרוצים למנף את טכנולוגיית הקוד הפתוח ולעשות זאת בעידן הבינה המלאכותית נדרשים לתקנים. אלה יאפשרו לנוע מהר בשוק דינמי ותחרותי, ולצמצם עלויות", כך אמרה לימור אפיק, מנהלת אזורית ישראל, יוון וקפריסין ברד האט.
אפיק פתחה את הכנס השנתי שערך הסניף הישראלי של רד האט, שנרכשה ב-2018 על ידי יבמ. הכנס נערך היום (ב'), בהפקת אנשים ומחשבים, באולם האירועים לאגו בראשון לציון, תחת המוטו Unlocking Innovation. השתתפו בו מאות בכירים מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים. את המליאה המרכזית הנחו אורי בן שמואל וסימה מזרחי, מנהלי מכירות מהסניף המקומי של ענקית הקוד הפתוח.
צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין
לדברי אפיק, "טכנולוגיית הקוד הפתוח שלנו היא מתכון מנצח לאספקת בינה מלאכותית ללקוחות לטובת תפעול המודלים של ה-AI, הסקת מסקנות ושאילת שאילתות למודלים – ובעלויות פחותות. מחיר התפעול יהיה בלב התחרות בשנים הקרובות, לצד היכולת לשאול שאילתות רבות בנפח עצום. אלה יהוו גורם מבדל מרכזי בטכנולוגיה קדימה".
"בשל שינויים שקורים בעולם הווירטואליציה", ציינה, "אנחנו רואים מעבר של לקוחות אלינו. פלטפורמת OpenShift שלנו יכולה להריץ יישומים מסורתיים, עומסי עבודה של בינה מלאכותית ו-וירטואליזציה, שבהם הנתונים שוכנים על חומרה קיימת. זה ממחיש את הכוח של הפלטפורמה, שמשלבת רבות מהאינטגרציות הללו יחד – מהחומרה ועד ליישומים, לרבות היישומים החדשים שהארגונים מתכננים לבנות. לכן, אנחנו חווים צמיחה מתמשכת ועקבית זה כמה רבעונים – בעסקי הווירטואליזציה, האוטומציה והלינוקס, בין בהעמקת הפתרונות בקרב לקוחות קיימים ובין בהרחבת בסיס הלקוחות שלנו". אפיק ציינה את חברת החשמל, סלקום וסופר פארם כלקוחות חדשים של רד האט.
"זה הכול עניין של נתונים"
"בינה מלאכותית היא האפליקציה המנצחת של הענן ההיברידי", אמרה. "זה הכול עניין של נתונים. מסתבר שלא כל הלקוחות רוצים להעביר את הנתונים שלהם למקום ספציפי, כדי לטפל בהם בכלי AI ולהפיק מהם ערך. אם הנתונים היברידיים, גם הארכיטקטורה שלהם היברידית".
"בסופו של דבר", סיכמה אפיק, "האנשים שמאחורי הטכנולוגיה והשירותיות הם הכוח שמניע חדשנות וצמיחה – וזה מה שמניב ערך עסקי אמיתי. רעיון שיתוף הפעולה עומד במרכז החזון של רד האט. הוא בא אצלנו לידי ביטוי בשיתוף פעולה בין צוותי המחקר והפיתוח ואלה של המכירות, ומוביל למתן שירות טוב יותר ללקוחות, עם מענה ייעודי ו-'חם מהתנור'".

שון פז, מנהל פתרונות ארכיטקטורה ברד האט. צילום: ניב קנטור
שון פז, מנהל פתרונות ארכיטקטורה ברד האט, הציג בכנס את אסטרטגיית ההתנהלות של החברה בעולם הקוד הפתוח, בעידן הבינה המלאכותית. לדבריו, "אנחנו חברת פלטפורמה. ניתן לדמות אותה לתשתית של כלי רכב חשמלי: היא כוללת מנוע, תמסורת, בסיס וגלגלים. על תשתית זו ניתן להרכיב סוגי כלי רכב שונים: מכונית משפחתית, ספורט או רכב שטח. התשתית של רד האט מהווה פלטפורמה סופר היברידית, בדיוק כמו בעולם התחבורה. התשתית היא התקן לחדשנות, שם היא מתחוללת, מעניקה יותר יכולות בפחות זמן ומביאה לשיפור ההיבטים העסקיים".
פז ציין כי "רד האט ידועה בהימורים המוצלחים שלה על פלטפורמות ותקנים לאורך השנים". כך, אמר, בשלב הראשון, "מערכת ההפעלה והשרתים היו הפלטפורמה. מאז תחילת המילניום הנוכחי, קוברנטיס מהווה שכבת הפשטה נוספת, מעל שכבת ההפעלה, וכך נוצר 'אשכול כפלטפורמה'. השלב הבא הוא 'מודל כפלטפורמה'. בעידן הבינה המלאכותית היוצרת, הפיתוח משתנה: לוגיקת המפתחים עוברת בחלקה לסוכנים ואנחנו הופכים למנצחים על התזמורת, ומגדירים את השליטה והממשל על המערכות והרכיבים".
"סביבת ה-AI – כבר לא ברמת הארגון, אלא ברמת המדינה"
לדבריו, "מודל כפלטפורמה הוא היעד. יש לבצע כמה צעדים כדי להגיע לשם, ולעשות זאת בכל הרמות – הסביבה, התשתית, מערכות ההפעלה, הסביבות שנולדו בענן (Cloud Native), פלטפורמות הקצה ופלטפורמות ה-AI. חשוב להפנים: סביבת הבינה המלאכותית היא כבר לא ברמת הארגון, אלא ברמת המדינה. כל אחת 'מתחמשת' בפרויקטי AI. כמו כן, יש להפנים שחוסר הוודאות נמצא כאן ולא ייעלם, ויש לפעול בהלימה אליו: עתיד המעבדים, ייצור השבבים, הסנקציות על מדינות, הרחפנים הרובוטים… בעולם כה 'משוגע', נשאלת השאלה: איך מייצרים תקן? כך או כך, הערך האמיתי יגיע מהחיבור בין טכנולוגיות שלנו לאחרות, בתשתיות ובמערכות ההפעלה".
לסיכום אמר פז כי "אנחנו מאפשרים לארגונים לקחת מודלי שפה גדולים ולהעשיר אותם במידע ארגוני. המטרה שלנו היא לבסס תקן אחיד ל-AI, כך שכל מודל יפעל על גבי כל תשתית".











תגובות
(0)