דל הגישה בקשה למשרד הפטנטים האמריקני להסיר את הזכויות של פסיון על השם Netbook

לטענת דל, משרד הפטנטים צריך להסיר את הזכויות של פסיון, כי זו הפסיקה להשתמש במונח Netbook לפני כמה שנים ● גם אינטל הצטרפה למאבק, בטענה, כי פסיון הפסיקה לייצר את המחשבים ב-2003 ● הטענות הועלו לאחר שפסיון שלחה ליצרניות שונות מכתבים בדרישה להפסיק להשתמש במונח

אחד הקרבות המשפטיים המעניינים בזמן האחרון הוא על השם Netbook – אותו שם שבו משתמשים יצרניות, עיתונאים וגורמים אחרים כדי לתאר את דור המחשבים הזעירים, שמבוססים בעיקר על מעבדי האטום של אינטל. דל טענה שפסיון, בעלת הזכויות על השם לאחר שרשמה אותו במשרד הפטנטים האמריקני ב-1996, לא השתמשה בשם זה מזה מספר שנים. היא אף שלחה למשרד הפטנטים האמריקני מכתב ובו דרשה להסיר את הזכויות של פסיון על הפטנט.

טענה נוספת של החברה הייתה שפסיון לא נקטה בכל צעד שהוא כדי למנוע את השימוש במונח, עד שהתברר לה היקף ההצלחה והשימוש בו בקרב משתמשים, יצרניות ועיתונאים כאחד. לטענת דל, המשמעות היא שפסיון איבדה את הזכויות שלה לשם.

חברה נוספת שהחליטה להצטרף למאבק היא אינטל. ה-Courthouse News Service דיווח, כי אינטל טענה שהציבור משתמש במונח באופן כללי, ככזה שמייצג "הרחבה לקטגוריית המחשבים הניידים (Netbook), מחשב קטן יותר שנבנה במטרה לספק גישה לשירותי אינטרנט ניידים". גם אינטל טענה שהזכויות של פסיון על השם Netbook פגו. זאת, בשל העובדה שהחברה הפסיקה לייצר מחשבים אלה בשנת 2003.

פסיון, כמובן, מתנגדת לטענות, ובחודש שעבר היא שלחה מכתב ליצרניות מחשבים רבות, שבו דרשה מהן להפסיק להשתמש במינוח Netbook עבור המחשבים הזעירים שהן מייצרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים