משרד התקשורת יגביל את קנסות היציאה שגובות חברות התקשורת ל-10% מהחשבון החודשי
המשרד החליט להוציא את ההוראה לאחר שבשנים האחרונות נתקבלו תלונות רבות על כך שדמי היציאה הינם גבוהים ולא ברורים ● בימים אלה מתקיים שימוע לחברות, שבו הן יכולות להביע את עמדתן ● על פי המשרד, ההגבלה תגביר את התחרות בין החברות ותעצים את כוח המיקוח של הצרכן מולן
משרד התקשורת מתכוון להוציא בקרוב הוראה שתאסור על חברות התקשורת השונות – חברות הסלולר, הטלפוניה הפנים ארציות והבינלאומית וספקי האינטרנט – לגבות מהלקוחות דמי יציאה בשיעור הגבוה מ-10% מהחשבון החודשי הממוצע שלהם כפול מספר החודשים שנותרו עד לסיום תקופת ההתחייבות. לצורך כך, הוא מקיים בימים אלה שימוע לאותן חברות.
צעד רגולטורי זה הינו חלק מהמאמץ המתמשך של שר התקשורת, משה כחלון, ושל צוות משרדו להביא להורדת חסמי היציאה והמעבר בין חברות, מה שיביא להגברת התחרות בשווקי התקשורת השונים ולשיווק תוכניות משופרות למנויים.
ההוראה עתידה לצאת לאחר שבשנים האחרונות נתקבלו במשרד תלונות רבות ולפיהן דמי היציאה שגובות החברות הינם גבוהים, וכי חלק מהצרכנים בכלל לא יודעים שהם צריכים לשלם אם הם מעוניינים להתנתק מהשירותים שלהן לפני תום תקופת ההתחייבות. אלה שיודעים זאת מתלוננים שהדרך שבה מחושב התשלום אינה ברורה להם. כתוצאה מכך, לקוחות רבים מעדיפים להישאר באותן חברות, ולא לשלם את סכומי הכסף הגבוהים.
נתונים אלה עולים גם מבדיקה שמשרד התקשורת ערך לאחרונה. הבדיקה אף העלתה, כי לא קיימת אחידות בין החברות באשר לאופן חישוב דמי היציאה, ולפיכך – נפגמת השקיפות למנויים.
המשרד מודע להטבות החד פעמיות שחברות התקשורת מעניקות למנוייהם במסגרת הסכמי התקשרות הכוללים תקופת התחייבות. יצוין, כי אם לקוח מבקש להתנתק מתוכנית ההתחייבות, החברות לא גובות עבור הטבות אלה תשלום נוסף, ומגלמות את ההחזר שלהן בדמי היציאה.
ממשרד התקשורת נמסר, כי הוא רואה חשיבות רבה במציאת האיזון שבין מתן אפשרות לשיווקן של תוכניות שבהן קיימת תקופת התחייבות לקביעת רף מרבי לגובה דמי היציאה של המנוי מהתחייבותו כלפי החברה, באופן שיתרום להגברת התחרות בין החברות.
כחלון אמר, כי "קנסות היציאה המוטלים על המנויים כיום הם חסם מעבר משמעותי בין החברות, הפוגע בתחרות ובצרכנים הפרטיים. צרכן המבקש לעבור חברה חושב פעמיים, בעיקר מפני שהדבר כרוך בתשלום גבוה המכונה 'קנס יציאה'. מחובתנו לתקן את המצב. אני מאמין שצעד זה יעצים את כוח המיקוח של המנוי מול החברות".











תגובות
(0)