מעלות הורידה את דירוג אגרות החוב של טלדור מ-A פלוס ל-A מינוס

חברת הדירוג מעלות סטנדארד אנד פור גם שינתה היום (ב') את תחזית הדירוג של טלדור מ-"יציבה" ל-"שלילית" ● לטענת מומחי מעלות, דירוג אגרות החוב של טלדור עשוי לרדת עוד בהמשך, כתוצאה מההאטה בפעילות הכלכלית בישראל ובעולם

חברת הדירוג מעלות הורידה היום (ב') את דירוג אגרות החוב של טלדור מ-ilA פלוס ל- ilA מינוס. מעלות אף שינתה את תחזית הדירוג של טלדור מ-"יציבה" ל-"שלילית". הסיבה להורדה ולשינוי היא ההאטה בפעילות הכלכלית הגלובלית, ובישראל בפרט. על פי מעלות, האטה זו עשויה לפגוע בטלדור.

המומחים ציינו, כי היקף הפרויקטים שטלדור תבקש לבצע עשוי לפחות, ויכולת הפירעון של חלק מלקוחות החברה עשוי להיפגע. אלה ישפיעו בצורה שלילית על תזרים המזומנים של החברה. זאת ועוד, רמת הנזילות של טלדור נשענת על קווי אשראי בנקאיים, המושפעים מרווחיות החברה ומהביטחונות שהציגה. בגלל ההאטה הכלכלית, הרווחיות של טלדור וערכם של הביטחונות שמסרה לבנקים עשויים להיפגע. אי לכך, גם רמת האשראי שהחברה תקבל מהמערכת הבנקאית אינה ברורה מספיק. כל אלה יכולים לגרום לירידה נוספת באגרות החוב של טלדור.

טלדור היא אחת מחמש חברות ה-IT הגדולות במשק הישראלי. החברה טרם פרסמה את תוצאותיה העסקיות לרבעון הרביעי של שנת 2008, ולשנה כולה, אולם בתשעת החודשים הראשונים אשתקד הציגה טלדור הכנסות של 520 מיליון שקלים – גידול של 14.3% לעומת 460 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, מומחים מעריכים, כי בשנת 2009 צפויה ירידה של כ-7% בהכנסות החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים