מוטורולה תפוצל לשתי חברות נפרדות ב-2011

חברה אחת תתמקד במכשירים סלולריים למשתמשים ביתיים ולעסקים קטנים, והשנייה תרכז את פעילויות מוטורולה מול ארגונים גדולים ● גרג בראון, מנכ"ל החברה שתעסוק בפתרונות ארגוניים: "כחברה עצמאית, נוסיף להיבנות על הנאמנות הממושכת של לקוחותינו ועל היחסים הטובים עמם"

לאחר שניסיונות קודמים לפיצול החברה כשלו, דיווחה מוטורולה (Motorola) בסוף השבוע, כי ברבעון הראשון של 2011 תפוצל החברה לשתי חברות ציבוריות נפרדות, שמניותיהן ייסחרו בבורסה. החברה האחת תכלול את החטיבות למכשירים סלולריים וביתיים, ואילו החברה השנייה תכלול את החטיבות לפתרונות לארגונים ורשתות. שתי החברות יעשו שימוש בשם המותג מוטורולה.

בעקבות הכישלונות שנחלו הניסיונות הקודמים לפיצול החברה, הוצעה פעילות הטלפונים הסלולריים של מוטורולה למכירה, אך אף הצעה לרכישת החברה לא מומשה. לאחר מכן, לפני כשנתיים, גייסה מוטורולה את סנג'יי ג'ה מחברת קוואלקום (Qualcomm) כדי שיחולל את המפנה המיוחל בפעילותה, וכעת משוכנעים בחברה שבעקבות המהלכים שהוביל ג'ה כמנכ"ל, ניתן יהיה לממש את הפיצול בהצלחה.

ג'ה בחר למקד את המכשירים של מוטורולה בפלטפורמת אנדרואיד (Android) של גוגל (Google), וזנח את כל שאר הפלטפורמות. כתוצאה מכך, מכשירי החברה אכן זכו להערכה המיוחלת. ההחלטה לפצל את מוטורולה היא ניצחון נוסף של המשקיע המיליארדר קארל אייקן, אשר הוביל מאבק ממושך לפיצול החברה בטענה שכך יהיה שווייה הכולל גבוה יותר.

"החטיבות למכשירים סלולריים וביתיים משלימות זו את זו ושילובן יוליד ארגון מתקדם" אמר ג'ה. "המערך המורחב של הטלפונים החכמים ושל היכולות הכוללות לאספקה של תכנים בווידיאו, יאפשר לנו להציע פתרונות מתקדמים למדיה הסלולרית וחוויה מוצלחת ללקוחותינו". לעומת זאת, הניסיונות של מוטורולה למצוא קונים לפעילות של ממירי הטלוויזיה לא עלו יפה, אך החברה החליטה, כי חטיבה זו תשתלב היטב עם החטיבה למכשירים סלולריים, לנוכח המיזוג הגובר בין הטלפון הסלולרי למדיה הביתית.

לתפקיד מנכ"ל החברה לפתרונות ארגוניים ורשתות מונה גרג בראון. החטיבה כוללת מגוון רחב של מוצרים ופתרונות – ממכשירי קשר ומחשבים ניידים ועד מערכות אבטחה, סורקים, תגי זיהוי שפועלים בתדר רדיו, ותשתיות לרשתות אלחוטיות. החטיבה נהנתה מיציבות רבה ולא נפגעה מהמשברים שפקדו בשנים האחרונות את פעילות הטלפונים הסלולריים. לדברי בראון, "כחברה עצמאית, נוסיף להיבנות על הנאמנות הממושכת של לקוחותינו ועל היחסים הטובים עמם, על הפיתוח של מוצרים מתקדמים ואיכותיים ועל הביצועים הפיננסיים הנאים שאפיינו אותנו מאז ומתמיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים