ריצ'רד איגן, ממייסדי EMC, התאבד בירייה

איגן בן ה-73 שם קץ לחייו לאחר שנואש ממאבקו במחלת הסרטן, ממנה סבל בשנים האחרונות ● ב-1979 ייסד ביחד עם רוג'ר מרינו את EMC, בה חדל מלשמש בתפקיד פעיל ב-2001 ● ב-2005 הוערך הונו על ידי המגזין פורבס ב-1.3 מיליארד דולרים ● ג'ו טוצ'י, מנכ"ל, נשיא ויו"ר EMC: "העולם איבד אדם גדול ומנהיג ענק, ואנחנו איבדנו מורה דרך וחבר"

ריצ'רד (דיק) איגן, אחד משני מייסדי ענקית האחסון EMC, התאבד בירייה בביתו בבוסטון, ארה"ב, ביום ו'. איגן, בן 73, שהאות הראשונה בשם משפחתו, E, הייתה לאות הראשונה בשם החברה, סבל בשנים האחרונות ממחלת סרטן סופנית.

"לאיגן היו חיים מדהימים", אמרו חבריו. הוא נולד ב-1936 במסצ'וסטס, וגדל בדורצ'סטר. בגיל 17 התגייס למרינס, שם שימש כטייס מסוקים במלחמת קוריאה, ואף זכה לעיטור כבוד על פעילותו שם. לאחר שסיים את לימודיו בהנדסת חשמל ובתואר שני למדעים, היה איגן חבר בצוות פיתוח מערכות זיכרון לפרויקט אפולו של נאס"א (NASA), שבנתה את החלליות שנחתו על הירח. איגן עסק, בין השאר, בפיתוח מערכות שליטה בזמן אמת לתפעול החלליות. לאחר מכן עבד בלוקהיד מרטין (Lockheed Martin), הוניוול (Honeywell) ואינטל (Intel).

ב-1979 ייסד איגן עם חברו לספסל הלימודים, רוג'ר מרינו, את EMC. שם החברה נולד משילוב האותיות הראשונות בשם משפחתם של השניים, וה-C מייצג את המילה "חברה" (Company). השניים ראו את הפוטנציאל הגלום בהכנסת כרטיסי זיכרון למיני-מחשבים, ולשם כך הקימו את EMC. בימיה הראשונים, החברה מכרה לוחות זיכרון למיני-מחשבים של יבמ (IBM) וחברות אחרות שפעלו בתחום באותה עת. לאחר מכן החלו השניים למכור דיסקים קשיחים ומדפי זיכרון עבור מיינפריים של יבמ. בתחילת שנות ה-80' מכירה שכזו הייתה בגדר מהפכה, שכן עד אז, ספק המיני-מחשבים הוא זה שמכר גם את ההתקנים הנלווים.

ב-1987 יצאה החברה להנפקה. איגן שימש כנשיא ומנכ"ל EMC עד 1992, ולאחר מכן היה יו"ר ההנהלה שלה, עד 1998. במהלך השנים, החברה מיצבה את עצמה כמובילה בעולם האחסון, ומנייתה צמחה בהתאם. הוא חדל מלשמש בתפקיד פעיל בחברה ב-2001. איגן היה מיליארדר, שכן במהלך השנים השכיל למכור מניות רבות של החברה, מהן הפיק רווחים נאים במהלך שנות הפריחה של תעשיית ההיי-טק. המגזין פורבס (Forbes) דירג אותו ב-2005 במקום ה-285 מבין עשירי ארה"ב, עם הון אישי מוערך של 1.3 מיליארד דולרים.

עם פרישתו, שימש איגן כשגריר ארה"ב באירלנד, ארץ מולדתה של משפחתו. ג'ו טוצ'י, מנכ"ל, נשיא ויו"ר EMC, פרסם הודעה מיוחדת, בה אמר כי "העולם איבד אדם גדול ומנהיג ענק. לפני 30 שנים בדיוק, איגן הקים את החברה, עם חזון להיות בפסגת הטכנולוגיה. מורשתו תמשיך לחיות ולהשפיע על עשרות אלפי אנשים, עליהם הוא השפיע בצורה חיובית כל כך במהלך חייו. איבדנו מורה דרך וחבר".

במהלך חייו זכה איגן לתארי כבוד רבים. הוא הותיר אחריו אישה, מורין, עימה התחתן ב-1956, וחמישה ילדים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלברט איינשטיין

    באמת? EMC זה לא על שם המשוואה הידועה E שווה M כפול C בריבוע?

אירועים קרובים