אובמה: "נבצע שינוי משמעותי בדרכי הפעולה של ה-NSA; אנחנו לא מאזינים יותר לגרמניה"

ה-NSA תחדל מלאסוף את הנתונים באופן שעשתה עד כה, אולם לא ברור באיזו דרך היא תפעל מעתה - כך עולה מנאומו של הנשיא האמריקני ● "עלינו לקבל החלטות חשובות בנושא, תוך שאנחנו שומרים על חירויות האזרח והגנות הפרטיות שהאידיאלים והחוקה שלנו דורשים", אמר

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הורה ל-NSA להפסיק לאסוף מידע על שיחות טלפון ואי-מיילים של אזרחים באופן שהיא עשתה עד כה, וציין כי הסוכנות לא מאזינה יותר לגרמניה. עם זאת, הוא לא פירט מה יחליף את המאגר במסגרתו נשמרו הנתונים והשאיר את העניין לקונגרס, שדעותיו בנושא חלוקות.

בנאום שנשא בסוף השבוע במשרד המשפטים האמריקני אמר אובמה כי מעתה ואילך, על סוכנויות הממשל לאסוף מידע על כל מספר טלפון רק באמצעות צו של בית משפט.

עוד הוא ציין כי הסוכנות תפסיק להאזין למנהיגים של מדינות ידידותיות ותעניק הגנות נוספות לחלק מהאזרחים הלא אמריקנים שהיא צותתה להם. כמו כן, לדבריו, על הממשל האמריקני לנקוט ב-"הגנה חזקה יותר" על המידע מאשר תאגידים פרטיים.

אובמה אמר כי יש למצוא את האיזון בין הפרטיות לצורך לשמור על הביטחון ולהילחם בטרור. לדבריו, "עלינו לקבל כמה החלטות חשובות בכל הנוגע לאיך להגן על עצמנו ולשמור על המנהיגות שלנו בעולם, תוך כדי שאנחנו שומרים על חירויות האזרח והגנות הפרטיות שהאידיאלים והחוקה שלנו דורשים".

הוא קרא לבחינה מחודשת של חלק מדרכי הפעולה של ה-NSA. "האתגר הוא לאסוף את המידע בדרך הנכונה, וזה אתגר לא פשוט", אמר הנשיא האמריקני. אובמה הורה לתובע הכללי של ארצות הברית, אריק הולדר, למנהל ה-NSA, הגנרל קית אלכסנדר, וליתר אנשי הביטחון הרלוונטיים להגיש לו בשבועות הקרובים את עמדותיהם בנושא, "לפני שתתקבל החלטה משמעותית".

תחילתה של הפרשה ביוני האחרון, לאחר שאדוארד סנואודן, לשעבר עובד קבלן ב-NSA, חשף את ההאזנות הנרחבות שהסוכנות מבצעת לאזרחים בארצות הברית ובעולם, כמו גם למנהיגים של מדינות ידידותיות לארצות הברית, כאנגלה מרקל ובנימין נתניהו. התוכנית גררה ביקורת נרחבת ברחבי העולם וגרמה למשבר דיפלומטי ביחסים בין ארצות הברית לגרמניה.

הנאום המלא של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים