אנגלה מרקל לא לבד: ה-NSA צותתה גם לראש הממשלה נתניהו

על פי דיווחים שפורסמו במקביל בסוף השבוע בארה"ב ובאירופה, על יעדי הציתות של הסוכנות נמנו לשכתו של נתניהו, ראש הממשלה לשעבר אולמרט וכן לשכת שר הביטחון לשעבר ברק ● מדובר בהאזנות אלקטרוניות שבוצעו בסוף העשור הקודם, בשנים 2008 ו-2009, בין השאר לתעבורה שבין ברק וראש לשכתו, יוני קורן

הקלפים בידיים שלו. שר התקשורת וראש הממשלה, בנימין נתניהו. צילום: פלי הנמר

הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב, ה-NSA, וכן סוכנות הביון הבריטית GCHQ (ר"ת Government Communications Headquarters, המטה הכללי של משרד התקשורת) צותתו לדואר האלקטרוני של לשכת ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו – כך עולה מדיווחים שפורסמו בסוף השבוע במקביל בניו-יורק טיימס (New York Times) האמריקני, בגרדיאן (The Guardian) הבריטי ובדר שפיגל (Der Spiegel) הגרמני.

על פי הדיווחים, בין יעדי הציתות היו לשכתו של ראש הממשלה נתניהו, ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, וכן לשכת שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק. השלושה היו בין יותר מ-1,000 יעדים איכותיים שעקבו אחריהם, ביותר מ-60 מדינות. על פי הפרסומים, מדובר בהאזנות אלקטרוניות שבוצעו בסוף העשור הקודם, בשנים 2008 ו-2009, בין השאר לתעבורה שבין ברק וראש לשכתו, יוני קורן. בידיעות אחרונות פורסם הבוקר (א') כי לאחר מינויו של ברק לשר הביטחון שכרו האמריקנים דירה מול דירתו, על מנת לתצפת עליה.

גם המסמכים החדשים שפורסמו הם פרי הדלפה של עובד הקבלן לשעבר של ה-NSA, אדוארד סנואודן. הבכירים הישראלים, כך דווח, לא היו לבד: ההאזנות האלקטרוניות להם נעשו לצד יירוט מיילים של בכירים באיחוד האירופי, ראשי ארגוני סיוע בינלאומיים, דוגמת יוניצ"ף (Unicef), וחברות אנרגיה זרות. על פי המדווח, הציתותים היו למיילים, מסרונים וטלפוניה, לרבות תעבורה לוויינית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים