בניגוד לטענות: סוכנויות הביטחון האמריקניות נהנו מגישה ישירה למידע של מיקרוסופט, גוגל ופייסבוק

ההכרזה של ענקיות ההיי-טק לפיה הטענה שסוכנויות הביטחון של ארצות הברית נהנו מגישה ישירה לנתונים שלהן היא "בדיה" איננה נכונה - כך עולה ממסמכים שהדליף אדוארד סנואודן לגרדיאן ● על פי המסמכים, ה-NSA וה-CIA נהנו מגישה ישירה למידע בהוטמייל, אאוטלוק וסקייפ, וה-FBI תיווך בין מיקרוסופט, גוגל ופייסבוק לסוכנויות ● ממיקרוסופט נמסר בתגובה, כי היא מחויבת לפרטיות המשתמשים - אולם גם לחוק

עוד אישוש לכך שאנשי ה-NSA מרגלים. אילוסטרציה: אימג'בנק

"הפרטיות שלכם ניצבת בראש סדר העדיפויות שלנו", טענה מיקרוסופט (Microsoft) במסע פרסום שהשיקה אך באפריל האחרון. אולם, ממסמכים של הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA) עולות תהיות לגבי הטענה, בנוגע למיקרוסופט ובנוגע לענקיות היי-טק אחרות.

על פי מסמכים שהדליף אדוארד סנואודן, הסוכנות וה-CIA נהנו מגישה ישירה לתכתובות שנוהלו בדואר אלקטרוני בהוטמייל (Hotmail) ובאאוטלוק (Outlook), וכן לשיחות קוליות ו-ועידות וידיאו בסקייפ (Skype) – שירות בו משתמשים כ-663 מיליון אנשים ברחבי העולם.

חלקים מהמסמכים פורסמו בסוף השבוע בגרדיאן (The Guardian). עולה מהם, כי במסגרת תוכנית PRISM נהנו ה-NSA וה-CIA מגישה ישירה לשירותי מיקרוסופט וכי ה-FBI תיווך בין מיקרוסופט, כמו גם בין גוגל (Google) ופייסבוק (Facebook), לשאר הסוכנויות. זאת בניגוד להכחשות של חברות אלה, שטענו שהגישה הישירה למערכות שלהן היא "בדיה".

אחד המזכרים שפורסמו בגרדיאן מוכיח, לכאורה, כי גם המעבר של אאוטלוק לתקשורת מוצפנת בפברואר האחרון לא הפריע כלל למעקב של NSA, שכן הגישה נעשית עוד בשלב שקודם להצפנה. מערכת דומה יושמה גם בשירות SkyDrive לאחסון קבצים בענן.

עוד עולה מהמסמכים, כי המגעים בין NSA למיקרוסופט ליירוט של התקשורת בסקייפ החלו בנובמבר 2010 וצו של התובע הכללי בעניין ניתן ב-4 בפברואר 2011. יומיים לאחר מכן החל המעקב בפועל. בתחילה התגלו בעיות טכניות ביירוט של סרטוני וידיאו, אך ביולי 2012 נפתרו בעיות אלה והחל יירוט רחב היקף גם של סרטונים.

בידיעה בגרדיאן צוטטה תגובת החברה שלפיה "אנחנו מתייחסים ברצינות רבה למחויבות שלנו ללקוחות ולחוק ומשום כך, אנחנו מוסרים נתונים על לקוחות רק בתגובה להליכים משפטיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים