אובמה מגן על איסוף המידע מלקוחות טלפוניים: "אי אפשר לספק 100% ביטחון עם 100% פרטיות"

הנשיא האמריקני אמר בסוף השבוע, כי שתי תוכניות המעקב שנחשפו, במסגרתן אוספת הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי מידע אודות שיחות של לקוחות וריזון, "הכרחיות כדי להגן על האזרחים האמריקנים, במחיר של פגיעה צנועה בפרטיות שלהם" ● בסוף השבוע, בתזמון לא מפתיע, פרסמו שירותי הביון, כי איסוף המידע סייע למנוע פיגוע ברכבת התחתית של ניו-יורק ב-2009

צרכי הביטחון קודמים ולכן פוגע הממשל האמריקני בפרטיות האזרחים ואוסף מידע על הפעילות הטלפונית שלהם, כמו גם על הפעילות הטלפונית של זרים – כך עולה מדבריו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שהגן בסוף השבוע על איסוף המידע לגבי לקוחות של וריזון (Verizon) על ידי הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA). עובדה זו נחשפה בשבוע שעבר בדיווח בגרדיאן (Guardian) הבריטי ועל פי סוכנות הביון, מטרתה היא מאבק בטרור.

הנשיא האמריקני אמר, כי שתי תוכניות המעקב המסווגות ביותר שנחשפו הן "הכרחיות כדי להגן על האזרחים האמריקנים, במחיר של פגיעה צנועה בפרטיות שלהם".

הטכניקות שסוכנויות הביון משתמשות בהן כדי לאסוף נתונים על שיחות טלפון ותקשורת אינטרנט, ושנחשפו בימים האחרונים, "כבר נבדקו על ידי בתי המשפט והקונגרס", אמר אובמה. הוא הוסיף שהוא מקדם בברכה דיון ציבורי בשאלה האם הממשל שבראשותו מוטה יתר על המידה לכיוון אבטחת מידע הדוקה מדי על חשבון חירויות אזרח בסיסיות.

"אינך יכול להיות במצב בו אתה מספק ומקבל 100% ביטחון לצד 100% פרטיות, וכל זאת עם אפס של אי נוחות", על פי נשיא ארצות הברית. "כחברה, אנחנו נדרשים לערוך כמה בחירות".

בתוך כך, ובתזמון לא מפתיע, פורסם שהאיסוף הרחב של המידע אודות נתוני הטלפוניה כבר הניב תוצאות חשובות: פקידים אמריקנים מסרו בסוף השבוע, כי מידע שהושג בדרך זו סייע לסכל מזימת פיגוע טרור ברכבת התחתית של ניו-יורק ב-2009 ובמקומות נוספים בארצות הברית. זאת, לאחר ששירותי הביון עלו על כוונתו של נהג הסעות בשם נג'יבוללה זאזי, שעובד בשדה התעופה של קולורדו, לפזר פצצות ברחבי ארצות הברית. עם זאת, הפקידים סירבו לפרט כיצד בדיוק סייעה תוכנית המעקב לעצור את הנהג.

משקיפים ציינו, כי אובמה שינה את דעתו בנושא במהלך ימי כהונתו והזכירו שבעבר, עת היה מועמד לנשיאות בשנת 2008, הוא מתח ביקורת על צעדים שונים שנקט ממשל בוש כדי למנוע פיגועים.

"באתי עם ספקנות בריאה לגבי תוכניות מעקב אלה", השיב לאחד הכתבים. "הצוות שלי העריך אותן. בחנו אותן ביסודיות. למעשה, הרחבנו חלק מהפיקוח עליהן. אולם לבסוף, ההערכה שלי ושל הצוות שלי הייתה שהתכניות הללו מסייעות לנו למנוע פיגועי טרור".

צו בית המשפט הסודי שמתיר לסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי לאסוף את המידע נחתם באפריל האחרון על ידי השופט רוג'ר וינסון. הוא דורש מ-Verizon Business Network Services, חברה בת של וריזון, להעביר לסוכנות "על בסיס קבוע ויומיומי" מידע על שיחות טלפון שנעשות בתוך ארצות הברית וממנה לעולם. המידע אותו נדרשת החברה להעביר בצו הוא נתונים אודות מספרי הטלפון של עורך השיחה, אורך השיחה, מיקומי הדוברים ועוד. הצו לא חל על התוכן של השיחה. במשך הזמן התברר, כי צווים שכאלה הוצאו גם ל-AT&T ולספרינט נקסטל (Sprint Nextel).

הצו הוצא על ידי ה-FBI תחת סעיף בחוק מ-1978, המסדיר את המעקבים הפנימיים והפיקוח לטובת מטרות ביטחון לאומיות. הוא כולל "דברים מוחשיים", דוגמת רשומות של לקוחות עסקיים. ההוראה הורחבה על ידי סעיף 215 ב-Patriot Act, שחוקק בקונגרס לאחר פיגועי התאומים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים