"ההיי-טקיסטים מדברים במתינות; התוכנית המשפטית הרסנית ומסוכנת לענף"

"אם התוכנית תעבור, גורמים ישראליים יתקשו לגייס כספים או יקבלו הלוואות בריבית גבוהה - דבר שישפיע על יוקר המחיה פה ועל הכיס של כל אחת ואחד", אמר גלעד רבינוביץ', פעיל חברתי ובעבר מנכ"ל של חברות IT רבות

גלעד רבינוביץ, יועץ אסטרטגי עסקי וטכנולוגי להנהלות.

"מחאת ההיי-טקיסטים מדברת באופן מתון על התוכנית המשפטית, כי כך חינכו אותנו לדבר, אבל מדובר בתהליך הרסני ומסוכן", כך אמר גלעד רבינוביץ', יזם היי-טק, מנכ"ל לשעבר של שורה של חברות IT ופעיל חברתי.

רבינוביץ', שאמר את הדברים בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים, היה מנכ"ל של חברות כגון מלם, נטוויז'ן, החברה לאוטומציה ו-SQLink, וכן מנכ"ל מפלגת העבודה וסגן ראש מועצת שוהם. כיום הוא משמש יועץ אסטרטגי וטכנולוגי להנהלות. גם הוא, כמו רבים מחבריו לענף, מודאג מאוד ממה שקורה כיום בזירה הציבורית, בעקבות מה שלדבריהם הוא הפיכה משטרית ופגיעה בעצמאות הרשות השופטת. "יש פה תהליך שהוא מאוד לא טוב למדינת ישראל, בוודאי שלא לכלכלה", ציין. "האנשים שמתנגדים מסבירים את הסכנות בטון רגוע, כי כך חינכו אותם, אבל הסכנה היא גדולה. זה תהליך הרסני, שיפגע ברמה האישית בכל אחד ואחת, ללא קשר להשקפה פוליטית זו או אחרת".

לדברי רבינוביץ', יש הסכמה רחבה בקרב חלקים בציבור שיש לרענן ולתקן הרבה דברים במערכת המשפט, אבל לא כפי שמציעה התוכנית של בנימין נתניהו, יריב לוין ושמחה רוטמן. "גם אני שותף לרעיון שיש לעשות שינוי, קודם כל בכל מה שקשור לשירות לצרכנים של מערכת המשפט, שהם כל אחד מאיתנו", אמר. "אנחנו מכירים את העומס שיש על בתי המשפט: דיונים נמשכים שנים, יש עינוי דין והרס של משפחות ואנשים, ודווקא בנושאים אלה הרפורמה לא נוגעת, אלא בקצה העליון". הוא ציין שיש צדק מסוים בטענה שבעבר, חלק מראשי מערכת המשפט סגרו אותה לביקורת, "אבל הדרך שבה רוצים לבצע את השינויים אינה נכונה ומסוכנת".

האם נחשפת לדיבורים סביב בריחת משקיעים והוצאת כספים מישראל?
"גם אני משוחח עם אנשי עסקים בכירים ועם משקיעים מחו"ל. החשש הוא אמיתי. אמנם, מדינת ישראל היא הסטארט-אפ ניישן, אבל היא גם חלק מעולם גלובלי, שתלוי בהשקעות זרות – לא רק בהיי-טק אלא גם בתעשיות אחרות. אני פחות מוטרד מהתשש של הוצאת כספים, הכלכלה הישראלית תעמוד בכך. הרבה יותר מדאיג העדר הכנסת השקעות חדשות מצד משקיעים ויזמים. גורמים ישראליים יתקשו לגייס כספים או יקבלו הלוואות בריבית גבוהה – דבר שישפיע על יוקר המחיה פה ועל הכיס של כל אחת ואחד. זה לא נוגע רק להיי-טק. כיום, המצב יחסית טוב, אבל זה יכול להשתנות מהר מאוד, ואז יהיה קשה". לדבריו, "חלק מהציבור לא מבין את הסכנות שאנשי ההיי-טק והכלכלנים מתריעים מפניהן".

האם אתה משתתף בהפגנות?
"כן. אני פוגש בהפגנות חברים שלי שמעולם לא יצאו להפגנות, מעולם לא התבטאו בנושאים שעל סדר היום הציבורי, ואני רואה את המבוכה בעיניהם. אבל הם מבינים שאין להם ברירה. יש להם ילדים, נכדים, והדאגה היא בעיקר להם".

עם זאת, רבינוביץ' מתעקש לשדר אופטימיות. "נכון שיש עכשיו ויכוח האם להיכנס למשא ומתן, אחרי שהעבירו חוקים בקריאה ראשונה, אבל כמו בעסקים, ההפגנות אינן המטרה כי אם חלק ממגעים, ולכן, בסופו של דבר תהיה הידברות", אמר. "כרגע כל צד מתבצר בעמדתו, זה צפוי, אבל אני מאמין שהמתווה שהנשיא, יצחק הרצוג, הציג נוסח לאחר שיחות עם הגורמים השונים, ואני מאמין שיש שיחות בחדרים סגורים ואני מקווה שבסוף יגיעו לפשרה. הלחץ הולך וגובר – לא רק מצד המפגינים, אלא גם מצד גורמי חוץ, כמו דבריו המאוד ברורים של שגריר ארצות הברית בישראל, שהזהיר מפני קריסת מערכת המשפט. אני יודע שגם בקרב חברי הקואליציה יש אנשים אינטליגנטים, שמבינים היטב את המשמעות של צמצום בהשקעות זרות. צריך לקרוא להם: חברים, תעצרו רגע, תנשמו, רגע לפני שיהיה מאוחר מדי".

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אודי

    מה אתם מצפים מאדם שהיה מנכ"ל מפלגת העבודה?

  2. וירולוג מצוי

    עם כל הכבוד אני חושב שאתה אדוני הנכבד לא מבין מה קורה פה. האנשים האלה משנים את מערכת המשפט בעצם מנטרלים אותה כדי להקים פה דיקטטורה דתית הלכתית משיחית שריעית במהותה. הם לא יוותרו כי זו מהות חייהם. לצורך זה גם לא תתקיימנה בחירות יותר כי הם לא יכולים לקחת את הסיכון אפילו הקטן ביותר שהם יאבדו את השלטון מחדש. אני חושב שאתם אנשים טובים אבל מאוד תמימים.

  3. אברהם

    היה כדאי למען הגילוי הנאות לציין כבר בכותרת את היותו איש מפלגת העבודה, ואף היה מנכ"ל המפלגה, ולא סתם איש הייטק.

  4. קושקוש

    עוד תעמולה שמאלנית במסווה של עיתונות

  5. ג'וחא

    ולמרות כל המלונות, גם המפגין הזה לא מצליח להסביר את האופן המסתורי שבו תפגע הרפורמה בכלכלה. זו כנראה השפעה מאגית שאין לה הסבר טבעי

אירועים קרובים