אפל מודה: אנחנו מאטים את הפעולה של אייפונים ישנים

החברה מאטה את הפעולה של מכשירי 6S ו-7 בעדכונים לגרסאות 10.2.1 ו-11.2 של iOS ● היא הודתה בכך רק לאחר שמשתמשים ב-Reddit עלו על הפעולה

החשד: אייפונים מזויפים שימשו להונאה. צילום אילוסטרציה: יאסטרמסקה, BigStock

אפל (Apple) אישרה שהיא מאטה במכוון את ביצועיהם של מכשירי iPhone ישנים לאחר שדרוג של מערכת ההפעלה iOS לגרסאות מתקדמות יותר. היא הודתה בכך לאחר שמשתמשים רבים הבחינו כי בעקבות שדרוג של מערכת ההפעלה, המכשיר שלהם מאט את פעולתו בצורה ניכרת. לטענת החברה, המטרה היא למנוע כיבוי פתאומי של המכשיר.

משתמשים ברשת החברתית Reddit הבחינו שאפל מאטה את מהירות הפעולה של מכשירי iPhone ישנים בעלי סוללה עם תכולה נמוכה. רבים ממשתמשי ה-iPhone חוו האטה ניכרת בעקבות עדכונים של מערכת ההפעלה במהלך השנים, אך כעת יש עדות לכך שאפל מאטה את מהירות המעבד כאשר תכולת הסוללה מידרדרת.

ג'ון פול, מפתח האפליקציה Geekbench, מיפה את הביצועים של מכשירי iPhone 6S ו-iPhone 7 לאורך זמן, ומצא שהעדכונים לגרסאות 10.2.1 ו-11.2 של iOS גורמים להאטה זו. ההשפעה של העדכון לגרסה 10.2.1 מורגשת במיוחד, שכן הוא עוצב להפחית בעיות של כיבוי פתאומי בדגמי ה-6 וה-6S. העדכון לגרסה 11.2.0 מבצע את אותה הפעולה במכשירים מדגמי 7 עם סוללות ישנות יותר.

משתמשי Reddit דיווחו כי החלפת הסוללה השיבה את המצב לקדמותו ומהירות המעבד חזרה למצב הנורמלי. דיווחים אלה מטרידים משום שהאטות ניכרות יכולות לפתות משתמשים לשדרג את מכשירם במקום רק להחליף את הסוללה.

ואולם, לטענת אפל, האטת מהירות המעבד מכוונת רק "לספק את חוויית המשתמש הטובה ביותר ללקוחות, שכוללת ביצועים והארכת זמן חיי המכשירים. סוללות ליתיום-יון לא תמיד מסוגלות לספק את שיאי הדרישה כשהן מתיישנות, מה שעלול לגרום לכיבוי פתאומי ולא צפוי של המכשיר במטרה להגן על רכיביו האלקטרוניים. בשנה שעברה שחררנו תכונה למכשירי IiPhone מדגמי 6, 6S ו-SE, שמנעה את הכיבוי הפתאומי. עכשיו הבאנו את התכונה הזאת גם לדגם 7 עם גרסת iOS 11.2 ואנחנו מתכננים להוסיף תמיכה למכשירים נוספים בעתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים