ההערכות צדקו: אפל השיקה את ה-iPhone X – במחיר של 999 דולר

בהתאם לדיווחים וההערכות, מהמכשיר החדש נעדר כפתור הבית והוא כולל מסך OLED ● מה עוד השיקה אפל באירוע הגדול?

שלושה דגמים חדשים של iPhone – ה-8, ה-8 פלוס וה-X – ודגמים חדשים של Apple Watch והטלוויזיה של החברה; אלה המכשירים הבולטים שהושקו באירוע של אפל (Apple), שהתקיים הערב (ד'), עשור לאחר השקת ה-iPhone הראשון.

אין מקום מתאים יותר לחגיגת העשור של ה-iPhone מאולם שהוקדש לזכרו של ממציא המכשיר, סטיב ג'ובס. זהו האירוע הראשון שנערך באולם סטיב ג'ובס, הממוקם בפארק אפל החדש, שבנייתו מושלמת בימים אלה. "אנחנו מקדישים את האולם לסטיב, כי אנחנו אוהבים אותו", אמר טים קוק, מנכ"ל אפל. "אין יום שאנחנו לא חושבים עליו. הזיכרונות היו חזקים במיוחד כשנערכנו לאירוע הזה. זה לקח זמן, אבל עכשיו אנחנו יכולים להיזכר בו באושר ולא בעצב".

ה-iWatch החדש. מקור: אפל

ה-Apple Watch החדש. מקור: אפל

כהרגלו, הגיע קוק להכרזה על מכשירי ה-iPhone לקראת סוף האירוע, לאחר שהושקו שעון Apple Watch Series 3 ומכשיר Apple TV חדש.

תחילה הוצגו מכשירי ה-iPhone 8 וה-8 פלוס, בעלי מעבד חדש, שלדברי החברה הוא המהיר ביותר שקיים כיום בשוק – ה-A11 Bionic – מעבד שש ליבות 64 ביט. המכשיר עוצב מזכוכית מלפנים ומאחור, ויימכר בשלושה צבעים: כסף, אפור וזהב בגוון חדש. עוד הוטמע בו מעבד גרפי חדש, הראשון בעיצוב אפל שתומך במשחקי 3D.

דגמי ה-8 עשויים מסגסוגת אלומיניום וזכוכית, שלדברי החברה היא העמידה אי פעם ב-iPhone. המכשיר יהיה בנוסף עמיד למים. המסך שלו הוא רטינה HD וגדליו יהיו דומים לקודמיו – 4.7 ו-5.5 אינץ'.

בזכות המעבד החדש, שיפרה אפל את יכולות הצילום, שיהיה מהיר יותר ומפורט יותר. המצלמה החדשה היא בת 12 מגה פיקסל, עם חיישן ופילטר צבע חדשים. המצלמה האחורית היא כפולת עדשה, כמו בדגם הקודם, אך גם היא תהיה עם חיישנים חדשים. יצוין כי המצלמה אף תומכת בעבודה עם יישומי מציאות רבודה, ואפל שילבה במכשיר חיישני תנועה חדשים וג'ירוסקופים, בתוספת עוד יכולות שנתמכות במעבד החדש. גם צילום הווידיאו זכה לשדרוג, ולדברי החברה יש למכשיר את יכולת הצילום הטובה ביותר בסמארטפונים.

כמו כן, כפי שצפו כל ההדלפות והניחושים, סוף סוף שדרגה אפל את הטעינה ומאפשרת טעינה אלחוטית.

דגמי ה-iPhone 8 יימכרו עם נפח של 64 גיגה-בייט ובמחיר התחלתי של 699 דולר. ה-8 פלוס יגיע באותם גדלים ובמחיר של 799 דולר. המכירה תחל בארצות הברית ב-22 בספטמבר, עם אפשרות להזמנה מוקדמת (גם בארצות הברית) שתיפתח ב-15 בספטמבר.

"היסוד לטכנולוגיות שיפותחו בעשור הקרוב"

"ה-iPhone הראשון הציב את היסוד לטכנולוגיות המתקדמות ביותר ל-10 השנים שאחריו, ועכשיו אנחנו רוצים להציג את היסוד לטכנולוגיות שיפותחו בעשור הקרוב", כך פתח קוק כשהגיע להצגת ה-iPhone X, או 10, החדש. אפל אכן הציגה על המסך בתחילה את המילים iPhone X, אבל בהמשך כינו אותו בכירי החברה שהציגו אותו על הבמה כ-iPhone 10 (שהרי X זה 10 בספרות רומיות).

המכשיר כולל מסך קצה לקצה, ללא כפתור בית, בגודל 5.8 אינץ'. כפי שצפו, הוא בעל תצוגת OLED, עם יחס ניגודיות של 1:1,000,000, וכולל גם את טכנולוגיית True Tone. את הפעולות שהיו בכפתור הבית בעבר מחליפות תנועות החלקה על המסך, שפותחת את מסך הבית. החלקה על המסך בכיוונים שונים תפעיל מצבים שונים. הפעלת Siri עוברת ללחיצה על כפתור הצד, נוסף להפעלה הקולית באמירת "היי, Siri".

הדלקת המכשיר מתאפשרת באמצעות זיהוי פני המשתמש בעזרת תכונת Face ID החדשה של אפל. תכונה זו מתאפשרת הודות למערכת מצלמות מיוחדת שכוללת רכיבים שונים, כמו אינפרה-אדום. אפל הטמיעה במצלמה יכולות של רשת נוירונים ולמידת מכונה כדי לעבד בזמן אמת זיהוי פנים. המצלמה חכמה ויכולה לזהות את המשתמש גם אם עשה שינוי כלשהו: הסתפר, חובש כובע, מגדל זקן ועוד. זיהוי הפנים יתמוך גם ב-Apple Pay ובאפליקציות צד ג', שתומכות כיום בסורק טביעת האצבע.

רק כקוריוז אספר שדווקא בהדגמה באירוע מערכת זיהוי הפנים לא זיהתה את פניו של קרייג פדריגי, שהציג את המכשיר.

המכשיר מספק גם יכולות של מציאות רבודה, וכעת גם מצלמת הסלפי תומכת ב-Portrait Mode. בנוסף, חיי הסוללה ארוכים פי שניים לעומת ה-iPhone 7.

תג המחיר הוא בדיוק מה שצפו: 999 דולר. הוא יהיה זמין בנפחי אחסון של 64 ו-256 ג'יגה-בייט, יחל להימכר ב-3 בנובמבר ואפשר יהיה להזמינו כבר החל מ-27 באוקטובר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים