בית המשפט אישר בקשה להכרה בתביעה ייצוגית נגד פלאפון

בני זוג טוענים שהחברה גבתה מהם 40 שקלים עבור הקפאה זמנית של המנוי, בניגוד לתנאי הרישיון שלה ● השופטת קבעה שקיימת אפשרות סבירה שהטענות יתקבלו – ולכן יש לדון במקרה בבית המשפט

פלאפון

בית המשפט המחוזי בלוד אישר בקשה להכיר בתביעה נגד פלאפון כייצוגית. נושא התביעה הוא גביית תשלום שביצעה החברה, לטענת התובעים, עבור הקפאה זמנית של מנוי, בסך 40 שקלים לכל שלושה חודשים.

התובעים, בני הזוג מירב ומנחם פירט, שביקשו להקפיא זמנית את המנוי שלהם, טענו באמצעות עורכי הדין צביקה מצקין ואלרן שפירא בר אור שהחברה גבתה מהם סכום של 40 שקלים בניגוד להוראות רישיונה.

בתביעה נטען שהחברה יכולה לגבות מלקוחותיה תשלום רק בהתאם להוראות המוגדרות ברישיון שניתן להן על ידי משרד התקשורת, וברישיון של פלאפון לא נכלל שירות הקפאת מנוי עם השירותים שמותר לחברה לגבות עבורם תשלום.

פלאפון, מצדה, טענה שהקפאת השירות אינה נכללת בפעולות המוסדרות ברישיון ולכן מותר לה לגבות עבורה תשלום. בנוסף, היא טענה שברישיונן של סלקום ופרטנר מותרת גבייה עבור ניתוק שירות זמני ולפיכך, היא מותרת לכלל החברות, שכן "משרד התקשורת ודאי לא התכוון להפלות בין חברות סלולר שונות ולא התכוון להתיר רק לחלק מהן לגבות תשלום עבור ניתוק שירות זמני". יצוין שמשרד התקשורת פרסם בינואר האחרון החלטה שלפיה נאסר על פלאפון לגבות תשלום בגין ניתוק שירות מאותו מועד ואילך, ולדברי החברה, משתמע מכך שעד לאותו המועד הגבייה הייתה מותרת.

השופטת אסתר שטמר קבעה שמה שקובע הוא הרישיון וגם אם לא נאסר עליה ברישיונה לגבות על כך תשלום – לא ניתן לפלאפון היתר לכך. לגבי ההחלטה מינואר השנה ציינה השופטת שאין לראות בה שינוי מהמצב הקיים. על כן, היא קבעה שקיימת אפשרות סבירה שהשאלות יוכרעו לטובת לקוחות פלאפון ששילמו דמי הקפאה בשבע השנים האחרונות ואישרה את הבקשה כייצוגית. היא אף פסקה שהחברה תשלם שכר טרחה של 30 אלף שקלים לבאי כוחם של התובעים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים