סיור בעקבות נחום גוטמן בתל אביב הקטנה – בקליק אחד מהסמארטפון

שיתוף פעולה של תלמידי בתי הספר עמל שבח מופת ואון לחינוך מיוחד בתל אביב הוליד מיזם אינטראקטיבי, שבמסגרתו הונגשו לציבור אפיזודות מסיפורי האומן בנקודות היסטוריות שונות בתל אביב

14/06/2018 16:42
מפת המיזם ובה תחנות מידע דיגיטליות למבקרים ולמטיילים בעיר תל אביב. באדיבות בית הספר הניסויי הרב תחומי עמל, שבח מופת.

בימים האחרונים הושק מיזם מעניין במיוחד, שרלוונטי לחובבי הטכנולוגיה, האמנות וההיסטוריה – כולם ביחד וכל אחד לחוד. המיזם מנגיש לציבור באמצעות הטלפון הנייד יצירות של הצייר והסופר נחום גוטמן.

המיזם הוא פרי שיתוף פעולה בין תלמידי בית הספר הרב תחומי עמל שבח מופת תל אביב ובית הספר און לחינוך מיוחד לתלמידים פגועי שיתוק מוחין ונכויות מורכבות, שממוקם בשכונת צהלה שבצפון העיר.

במסגרת המיזם, ששמו Cell Aviv: אחוזת בית, מוצע למטיילים ולתיירים בתל אביב מסלול טיול מגוון ונגיש, תוך שימוש בשפת סימנים ובהנגשה קוגניטיבית באמצעות סריקה פשוטה של קוד QR ישירות בסלולרי, שמוצמד למפת המסלול. במסלול מוצגים מוטיבים ומקומות שונים – כולם בהתבסס על יצירותיו של הצייר התל אביבי: גימנסיה הרצליה (במיקומה הקודם, היכן שמגדל שלום של היום), עץ השקמה הגדול, פנס הרחוב הראשון ועוד. המידע המתקבל מוצג באופן אינטראקטיבי וכולל מאגר מסלולים עם מגוון תכנים היסטוריים, גיאוגרפיים ותרבותיים.

המסלול כולל משחק חידות, כאשר המטיילים עוברים בין אתר לאתר ונחשפים באופן עצמאי ליצירותיו של גוטמן ודרכן לרבדים העמוקים של חיי העיר שהחלה בחולות. המפה מחולקת בשלוש נקודות: עמדת המידע של שביל העצמאות בשדרות רוטשילד, מוזיאון נחום גוטמן לאמנות בנווה צדק ומוזיאון הרצלילינבלום לבנקאות ונוסטלגיה תל אביבית.

"עיר נגישה לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים"

מקס סיון, מנהל עמל שבח מופת תל אביב, אמר כי "במיזם החדש, המציע עיר נגישה לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים, הצליחו התלמידים, בכישרון רב, להציג בצורה אינטראקטיבית, חדשנית ומסקרנת את ההיסטוריה של שכונת אחוזת בית בעקבות סיפורי וציורי נחום גוטמן, שגדל בה. הם עשו זאת בצורה מעוררת עניין לכל אחד".

הוא ציין כי "זהו המסלול השלישי מבית היוצר של Cell Aviv – תל אביב בסלולר, ואנחנו מקווים שאתרים אחרים בעיר יצטרפו אף הם למיזם, שנעשה כולו ללא מטרות רווח, כשירות לציבור וכתרומה לחברה ולקהילה".

מעבר לחשיבות ההיסטורית והספרותית, לפרויקט חשיבות חברתית של אינטראקציה ושיתוף פעולה בין שתי קבוצות תלמידים מאוכלוסיות שונות, שפיתחו ביניהם קשר חם לאורך תקופה, שבמהלכה ניתן דגש מיוחד על הנגישות לאנשים בעלי צרכים מיוחדים – פיזיים וקוגניטיביים כאחד. התוצר הסופי ויזואלי, בהיר, בעל אלמנטים גדולים וברורים, וחלק מהסרטונים דוברים שפת סימנים, לטובת אוכלוסיית לקויי הראייה ולקויי השמיעה.

את המיזם מובילות ענת טפר ורפאלה בלס משבח מופת ומרשת עמל, וענת גולדשטיין מבית הספר און לחינוך מיוחד. את הייעוץ ההיסטורי נתן יוסי גולדברג.

למצגת המיזם לחצו כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ורד

    פעולה מבורכת, נהדרת...תמשיכו לפתח את הנושא ולהנגיש את כל המידע לכל המבקרים והמעוניינים לדעת קצת יותר על תל אביב. מאחלת לכם המשך מוצלח ועשייה מהנה וכייפית ורד

אירועים קרובים