חיים פינטו מונה ל-CTO של בנק הפועלים

פינטו הוא בעל ניסיון של 25 שנים בתחומי טכנולוגיה וחדשנות טכנולוגית ● הוא הגיע לבנק הפועלים בשנה שעברה, אז מונה להוביל את יחידת הפינטק, פיתוח עסקי ושותפויות אסטרטגיות בחטיבת החדשנות בבנק

חיים פינטו, CTO בנק הפועלים. צילום: אייל תגר

בנק הפועלים מינה את חיים פינטו, בכיר לשעבר בוולסטריט, לתפקיד מנהל טכנולוגיות ראשי (CTO) של הבנק.

פינטו הוא בעל ניסיון של 25 שנים בתחומי טכנולוגיה וחדשנות טכנולוגית. הוא הגיע לבנק הפועלים בשנה שעברה, אז מונה להוביל את יחידת הפינטק, פיתוח עסקי ושותפויות אסטרטגיות בחטיבת החדשנות בבנק. בתפקידו זה פעל לבניית שיתופי פעולה עם חברות פינטק ישראליות והטמעתן במוצרי הבנק, כולל הובלת השקעה אסטרטגית של הבנק בקרן ויולה פינטק.

בשנות ה-90' היה פינטו קצין תקשוב בחיל הים, ועסק בפרויקטים לאוטומציה של תהליכי מחשוב בחיל. בסוף המילניום הקודם החל פינטו לעבוד ב-לננט, חברת סטארט-אפ ישראלית שפעלה בתחום המתגים, ואשר נרכשה ב-1998 על ידי ענקית ציוד התקשורת לוסנט (Lucent Technologies), שם הוא עבד במרכז המו"פ שלה.

בעקבות הקמת חברת ציוד התקשורת אוויה (Avaya), כספין-אוף של חטיבת התקשורת של לוסנט, שימש פינטו כמנהל טכני של אוויה ישראל. לאחר מכן, באמצע העשור הקודם, עבר פינטו לניו יורק, שם ניהל באווייה את צוות ההנדסה של החוף המזרחי בארצות הברית. בשנת 2010 הוא עבר לסיסקו (Cisco), שם הוא ניהל את צוותי ההנדסה של ענקית התקשורת בחוף המזרחי של ארצות הברית.

אבי כוכבא, משנה למנכ"ל בנק הפועלים. צילום: ניב קנטור

אבי כוכבא, משנה למנכ"ל בנק הפועלים וממונה על חטיבת החדשנות. צילום: ניב קנטור

בשנים 2012-2016 עבר פינטו לעבוד במורגן סטנלי (Morgan Stanley), שם היה בין מקימי פרקטיקת ה-CTO של תאגיד ההשקעות האמריקני, והיה אחראי לבניית מפת הדרכים הטכנולוגית של החברה, לאסטרטגיה ולניהול ארכיטקטורת IT – כפלטפורמות לחדשנות.

במהלך שהותו בחו"ל צבר פינטו ניסיון בניהול ובקידום תהליכי חדשנות, ובהתמודדות עם ניצול טכנולוגיות משבשות בעולמות התעשייה הפיננסית והטכנולוגיות. רבים מלקוחותיו היו חברות הפורצ'ן 100 (Fortune 100), להן סייע פינטו לפתח את ארכיטקטורת ה-IT שלהן ולייצר תעדוף עסקי באמצעות טכנולוגיה.

בתפקידו פועל פינטו לאיתור ובחינת טכנולוגיות משבשות עבור הבנק תוך כדי איתגור ארכיטקטורות טכנולוגיות מסורתיות, ובמקביל הוא פועל בשיתוף פעולה מלא עם חטיבת הטכנולוגיה בראשותה של המנמ"רית אתי בן זאב. זאת על מנת להביא ליישומן של טכנולוגיות משבשות בארכיטקטורת הבנק כדוגמת בלוקצ'יין. פינטו מדווח לאבי כוכבא, ראש חטיבת החדשנות והמשנה למנכ"ל בנק הפועלים .

אריק פינטו, מנכ''ל בנק הפועלים. צילום: ניב קנטור

אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים. צילום: ניב קנטור

"אנחנו משקיעים רבות בחיבור הבנק לעולמות החדשנות הפיננסית ובמחקר ופיתוח של טכנולוגיות חדשניות שיקפיצו את החוויה הבנקאית לרמה הבאה", אמר פינטו. "אני מקווה שאוכל ליישם את הידע והניסיון שצברתי במהלך שנותיי מחוץ לישראל, לטובת לקוחות בנק הפועלים".

לדברי כוכבא, "פינטו יתרום רבות מניסיונו המקצועי והאישי לרתימה של טכנולוגיות משבשות לטובת הבנק, ובראש ובראשונה לטובת לקוחותיו".

אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים, ציין כי "מינויו של פינטו מדגיש את מחויבות הבנק לחדשנות וליכולת שלנו לייצר ערך מבדל עבור לקוחותינו. הוא מצטרף לשדרת ההנהלה הבכירה של בנק הפועלים ואני בטוח ביכולותיו לעזור לנו לצעוד קדימה ולשמור על מקומנו כבנק הגדול והמוביל בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים