מי אתה, המנכ"ל החדש של HPE?

"המנכ''ל הבא של החברה צריך להיות כזה המבין לעומק בטכנולוגיה", אמרה מג ויטמן עם פרסום תוצאותיה הרבעוניות של החברה, "וזה בדיוק מה שאנטוניו נרי הוא" ● קווים לדמותו של מי שיוביל מעתה את HPE

אנטוניו נרי, מנכ''ל HPE. צילום: יח"צ

ההודעה על מינוי אנטוניו נרי למנכ"ל החדש של HPE, לא באה בהפתעה. ביוני השנה הוא מונה לנשיא החברה, רמז עבה להיותו המועמד המוביל להחליף של מי שעמדה בראש החברה בשש השנים האחרונות, מג ויטמן.

"המנכ"ל הבא של החברה צריך להיות כזה המבין לעומק בטכנולוגיה", אמרה ויטמן עם פרסום תוצאותיה הרבעוניות של החברה, "וזה בדיוק מה שאנטוניו הוא".

בתפקידו האחרון כנשיא החברה, נרי היה אחראי על פיתוח ואספקת פתרונות טכנולוגיים ארגוניים ושירותים, ומימוש אסטרטגיית ה-IT ההיברידי של החברה. בשנתיים האחרונות נרי היה שותפה של ויטמן לשני מהלכים גדולים בחברה: הפיצול של HP לשתי חברות, ומכירת עסקי התוכנה של HPE – לטובת מיקוד בתשתיות חכמות.

החברה קוראת לעולם של התשתיות החכמות Hybrid IT, כי הוא משקף גם את כל עולמות הענן – פנימי, חיצוני ומשולב. תחום פעילות נוסף של החברה הוא נקודות הקצה החכמות (Intelligent Edge). אלה מהוות צומת מידע חשוב ביותר, וניתן להפיק ממנו ערך רב.

כניסה לתפקיד שונה לגמרי ממה שהוא היה בתחילתו

במהלך 23 שנים של נרי ב-HP וב-HPE הוא מילא תפקידים מובילים רבים. באחרונה שימש כסגן נשיא בכיר ומנכ"ל קבוצת האנטרפרייז ב-HPE, שכללה את יחידות השרתים, הרישות, האחסון והטכנולוגיה של החברה. לפני הפיצול של HP, נרי ניהל את עסקי השרתים והרישות של HP, שם הוא היה אחראי על הבאת חידושים רבים לשוק הארגוני.

תפקיד קודם של נרי היה להוביל את שירותי הטכנולוגיה של HP, שסיפקה שירותי תמיכה וייעוץ טכנולוגיים למוצרים ולפתרונות של החברה. בעברו הרחוק, נרי שימש בתפקידי הנדסה וניהול שונים ביחידות העסקיות של HP ובחטיבת מערכות ההדפסה.

נרי היה אחראי להובלת האסטרטגיה והפיתוח של כמה ממערכות שהיוו את עסקי הליבה של שתי החברות: HPE Apollo, פלטפורמת מחשוב רבת-ביצועים; HPE Superdome X, פלטפורמת מחשוב in memory בעלת יכולת גידול ומודולריות; פלטפורמת התשתיות HPE Synergy; ו-HPE Moonshot, פלטפורמת המחשוב הראשונה המוגדרת על ידי תוכנה.

עוד היה נרי אחראי למימוש החזון החדש של החברה, בביצוע שורת רכישות מסיבית: באוגוסט 2016 קנתה החברה את SGI, תמורת 275 מיליון דולר במזומן. SGI מספקת פתרונות מחשוב עתירי ביצועים ונתונים עבור יישומים עסקיים וממשלתיים.

להתמקד במה שנשאר – ולשעוט קדימה

בתחילת השנה רכשה HPE את ניארה (Niara), חברת אבטחה שעוסקת בניתוח התנהגויות של ישויות ומשתמשים. זו השתלבה במוצרי יצרנית תשתיות הרשת ארובה (Aruba Networks), אותה קנתה HP ב-2015, תמורת 2.7 מיליארד דולר במזומן. הייתה זו הרכישה הגדולה ביותר של HP בשנים האחרונות. ארובה מייצרת ציוד ומפתחת תוכנה לרשתות Wi-Fi לבתי מלון, אוניברסיטאות וקניונים.

בינואר השנה קנתה HPE את SimpliVity, שבראשה עומד דורון קמפל. הרכישה הרחיבה את היצע ענקית ה-IT בתחום מערכות מחשוב אחודות המשולבות באופן עמוק (HyperConverged). עוד באותו חודש היא רכשה את ספקית תוכנות הניתוח Cloud Cruiser.

חודשיים לאחר מכן היא קנתה את נימבל (Nimble Storage) תמורת 1.09 מיליארד דולר במזומן. זו נועדה להגדיל את נוכחות HPE בשוק האחסון מבוסס הפלאש (Flash), הצומח במהירות.

"תפקיד המנכ"ל החדש של HPE שונה כעת ממה שהוא היה בתחילת תקופתה של מג ויטמן", אמר דיוויד הגר, אנליסט ב-Edward Jones.

"נרי יידרש להתמקד יותר בהיבטים התפעוליים של החברה. HPE נמצאת כיום במקום בו עליה לבדל את יכולותיה ואת ההיצע שלה מהמתחרות, ולהדגיש יכולות אלו לעומת מה שהיה לה בעבר. החברה סיימה לפצל את עצמה ולבנות את עצמה מחדש. כעת עליה להתמקד במה שנשאר – ולשעוט קדימה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים