כך ישנו הטכנולוגיות החדשות את תחום גיוס העובדים

"ה-Big Data והבינה המלאכותית יחוללו שינויים משמעותיים בתחום; בנוסף, האוטומטיזציה היא מרכיב מתבקש והכרחי בתהליך הגיוס", כך אמר גלעד פדרמן, מנכ"ל Noviopus

גלעד פדרמן, מנכ"ל Noviopus. צילום: יח"צ

השינויים שחלים בעולם התעסוקה מחייבים מציאת שיטות חדשות לגיוס עובדים. בניגוד לעבר, כשאנשים החליפו מקום עבודה פעמיים או שלוש במהלך חיי העבודה שלהם (ולעתים פעם אחת או בכלל לא), כיום, התחלופה הרבה יותר גדולה – בין היתר בגלל השינויים הטכנולוגיים המהירים. משמעות הדבר היא שאנשים מחפשים עבודה לעתים קרובות יחסית, ושיותר ויותר אנשים מחפשים עבודה בכל רגע נתון. מספר הפניות לכל משרה פנויה גדול ובמחלקות כוח האדם מתקשים לטפל בפניות שמגיעות ממקורות שונים: מייל, פקס, לינקדאין (LinkedIn), מערכות ייעודיות לגיוס וכדומה.

גלעד פדרמן הוא מנכ"ל Noviopus – חברה שעוסקת בפיתוח תוכנה שמסייעת בחיפוש עובדים. הוא אמר בראיון לאנשים ומחשבים כי "עובדים טובים הם הנכס החשוב ביותר לארגון ולכן, חברות וארגונים משקיעים משאבים רבים, לעתים בדרכים יצירתיות, על מנת למצוא את העובדים האיכותיים והמתאימים ביותר לארגונם".

פדרמן ציין כי "על פי מחקרים, בישראל, משך הזמן לגיוס עובד אחד הוא 34 יום בממוצע, בעלות של 4,500 דולר. בחירה בעובד לא מתאים תעלה לארגון אלפי דולרים נוספים ועוד הוצאה על תהליך גיוס חדש. הרעיון לפיתוח התוכנה הגיע לאחר שנים רבות שבהן שימשתי כסמנכ"ל בלוח דרושים גדול והרגשתי על בשרי את הקושי באיתור מועמדים מתאימים למשרות השונות. על כל פרסום משרה מגיעים מאות ואף אלפי קורות חיים, שרובם לא רלוונטיים. זמן רב מתבזבז על התהליך ובסופו לא תמיד מצליחים לאתר את המועמדים המתאימים ביותר. במקרים רבים, עקב העומס הרב והכמויות העצומות של קורות החיים המגיעים לארגון, חלקם אפילו לא נקראים, כך שמועמדים ראויים לא מגיעים אפילו לראיון ראשון".

כיצד הטכנולוגיות יכולות לסייע באיתור עובדים מתאימים?
"מערכות ה-ATS (ניהול מועמדים) הקיימות כיום בשוק עובדות בשיטת שיוך בין מילות מפתח של תיאורי המשרה, כפי שהן מופיעות בקורות החיים, לבין מודעת הדרושים. השיטה הזו בעייתית, מאחר שהיא בנויה על התאמה 'אחד לאחד' וכך מפספסת מועמדים רבים, עקב אי התאמה מילולית – במקרים כגון הבדלי שפה, כמו עברית לעומת אנגלית, קיצורים בתיאור המשרה, טעויות כתיב, רווחים בין המילים, הגדרות שונות לאותה משרה ועוד.

ה-Big Data והבינה המלאכותית יחוללו שינויים משמעותיים בתחום גיוס העובדים. לכן, פיתחנו טכנולוגיה חכמה, שמשלבת את שני התחומים, והיא מיועדת לחברות השמה ולחברות גדולות המעוניינות לגייס עובדים לשורותיהן. אולם, ייחודה הוא בהתאמתה לחברות SMB, עם 30 עובדים ומעלה, עקב העלויות הנמוכות שלה במודל ההפעלה על פי שימוש שהיא מציעה. המערכת מוצעת על בסיס תוכנה כשירות (SaaS) והגישה אליה היא מהאינטרנט".

כיצד תורמת האוטומטיזציה לתהליך?
"עקב ריבוי קורות החיים שמגיעים למגייסים, לא ניתן יותר להסתמך על עבודה ידנית, כך שתהליך אוטומטי הוא מרכיב מתבקש והכרחי. המערכת מנהלת את התהליך מתחילתו ועד סופו באופן אוטומטי – החל מקליטת מועמדים מלוחות הדרושים, דרך עיבוד הנתונים וניתוחם באופן מעמיק ואיכותי, סינון, דירוג לפי רמת ההתאמה וזימון מועמדים לראיון. כל זאת, בשיתוף, עדכון התקדמות בהליך וניהול משימות אוטומטי של כל הגורמים הרלוונטיים לתהליך – בארגון או מחוצה לו. הכול קורה בפשטות ובאופן אוטומטי מממשק המערכת, כך שאף מועמד לא אובד".

התאמה לאופי הארגון היא דבר לא פחות חשוב. האין כך?
"נכון, והמערכת שלנו מבצעת את ההתאמות בין המעסיק למחפשי העבודה על פי הרלוונטיות של המשרה למועמד, לאחר בחינת פרמטרים רבים ואיסוף מידע ממקורות שונים כמו רשתות חברתיות וההיסטוריה של המועמד. בתום הניתוח, מדורגים המועמדים על פי מידת התאמתם לתפקיד, אך גם בהתאם להתאמתם לאופי הארגון – מרכיב חשוב ביותר, המנבא הצלחה של העובד ומחזק את הקשר בין הארגון לעובד, באופן שברוב המקרים מבטיח את הישארותו בארגון למשך זמן ארוך יותר.

החשיבות של המרכיב הזה רבה על אחת כמה וכמה כשמדובר בעובדים איכותיים ומקצועיים, שמבוקשים על ידי מעסיקים רבים. המגייסים מקבלים תמונת מצב שמאפשרת להם לקבל החלטות מדויקות בנוגע למועמדים המתאימים להם ביותר. כל מי שגייס אי פעם עובדים מבין שזהו הבדל משמעותי לעומת המצב הקיים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל פטשניק

    לא הצלחתי להבין מה החדשנות בעניין האם תפסק האפליה הגילית לבני ארבעים פלוס, חרדים, ערבים, נשים וכו

אירועים קרובים