אינטל השלימה את רכישת מובילאיי; זיו אבירם פורש

אבירם, שותף מייסד של החברה, יפרוש ממנה עם השלמת הרכישה, ושותפו, פרופ' אמנון שעשוע, יתמנה למנכ"ל ● כפי שפורסם, הסכום המוערך של העסקה הוא 15.3 מיליארד דולר

פרופ' אמנון שעשוע (משמאל) יחד עם שותפו לייסוד מובילאיי, זיו אבירם (מימין), ומנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ'. צילום: יח"צ אינטל

אינטל (Intel) ומובילאיי (Mobileye) הודיעו היום (ג') על השלמת העסקה ביניהן, שבמסגרתה אינטל רוכשת כ-84% מהון המניות הבלתי נפרע של מובילאיי. סכום העסקה מוערך ב-15.3 מיליארד דולר.

קבוצת הנהיגה האוטומטית של אינטל (ADG – ר"ת Automated Driving Group) תתמזג עם מובילאיי, שתיהפך לחברה בת של אינטל. הארגון הממוזג יוביל את מאמצי אינטל בתחום הנהיגה האוטומטית, וייהנה מתמיכה מלאה של משאבי וטכנולוגיות של אינטל עבור ההגדרה והאספקה של פתרונות מהענן עד למכונית – עבור שוק הנהיגה הממוכנת. כחברה בת של אינטל, מובילאיי תמשיך לפעול מישראל, בהנהגתו של פרופ' אמנון שעשוע, שיתמנה לסגן נשיא בכיר באינטל ולמנכ"ל ומנהל הטכנולוגיה הראשי של מובילאיי. זיו אבירם, שותף מייסד של מובילאיי, ששימש כנשיא ומנכ"ל החברה עד לרכישתה על ידי אינטל, יפרוש ממנה עם השלמת הצעת הרכש.

באינטל אומרים כי הרכישה צפויה להאיץ את החדשנות בתעשיית הרכב ולמצב את אינטל כספקית הטכנולוגיה המובילה בשוק כלי הרכב האוטונומיים באופן חלקי או מלא.

בפיתוח מערכות עזר לנהיגה ותוכניות נהיגה אוטונומיות חלקיות ומלאות, מובילאיי תתמוך ותתבסס על הטכנולוגיה הקיימת וקשרי הלקוחות שלה עם יצרני מכוניות, ספקים ושותפים מתחום המוליכים למחצה.

"מיזוגן של אינטל ומובילאיי יאפשר למומחיות המובילה של מובילאיי בראייה ממוחשבת ('העיניים') להשלים את המומחיות של אינטל במחשוב וקישוריות עתירי ביצועים ('המוח'), וליצור פתרונות נהיגה אוטומטיים מהענן עד למכונית", על פי החברות. אינטל מעריכה את ההזדמנויות בשוק מערכות הרכב, הנתונים והשירותים ב-70 מיליארד דולר עד 2030.

"יחד עם מובילאיי, אינטל היא המובילה ביצירת היסודות הטכנולוגיים הדרושים לתעשיית הרכב עבור העתיד האוטונומי," אמר מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ'. "זהו אתגר הנדסי מסעיר והזדמנות צמיחה עצומה לאינטל. עוד יותר מרגש הוא הפוטנציאל של המכוניות האוטונומיות לחולל מהפך בענפים שלמים, לשפר את חברת האדם ולהציל מיליוני חיים".

"הובלה בתחום טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית מצריכה שילוב של מוצרי תוכנה חדשניים וקנייניים עם פלטפורמות חומרה בעלות מערכות פתוחות המאפשרות ללקוחות ושותפים ליצור פתרונות מותאמים", אמר פרופ' שעשוע. "בראשונה יש לתעשיית הרכב שותף אחד המחזיק במומחיות מעמיקה ובמורשת תרבותית בשני התחומים. מובילאיי נרגשת מאוד לפתוח את הפרק החדש הזה".

"השילוב בין שתי החברות – יותר ממבטיח"

בשיחה עם עיתונאים לאחר פרסום הידיעה אמר קרזניץ' כי "רכשנו את מובילאיי כי אנחנו רואים בה את החברה המובילה והחברה החדשנית ביותר בתחום המכוניות האוטונומיות, ויחד איתה נוכל לספק ללקוחות שלנו את הביצועים הכי טובים ואת העוצמה הכי טובה במחירים הכי טובים. נוכל לשנות את האקו-סיסטם של מה שמוצע כיום בשוק הנהיגה האוטונומית. לשתי החברות יש כיום את הנתח הגדול ביותר בשוק הרלוונטי ולכן, השילוב בין שתיהן יותר ממבטיח".

פרופ' שעשוע ציין כי "יש לנו ולאינטל מטרה מאוחדת, שמאפשרת לנו לנוע קדימה, כקבוצה, כדי לבנות ביחד את עתיד התחבורה. נבנה ביחד את התקן לנהיגה אוטונומית. נספק מערכות ממכונית לענן עבור יצרניות Tier 1, מערכות שישלבו את הפתרונות שלנו כשהן רצות על מערכות על שבב. זו הזדמנות גדולה ורגע גדול עבור מובילאיי".

לדבריו, "כדי לספק פתרון לנהיגה אוטונומית צריך לחשוב על מיפוי, בינה מלאכותית ובטיחות, ולקבוע מדיניות נהיגה. צריך לחשוב על המשמעות של לתת למכונה לנהוג במכונית. האם ניתן להבטיח שלא יהיו תאונות? האם זה רק לאסוף קילומטרים של נהיגה ללא תאונות? צריך מודל מורכב כדי לעשות זאת, ורק לאינטל ולמובילאיי ביחד יש את הפתרון לכך. זה מה שמבדיל אותנו מחברות אחרות, שלהן יש רק מרכיבים של הפתרון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים