גרטנר: שוק הפיירוול יגיע השנה ל-10 מיליארד דולר

השוק צמח בהשוואה לאשתקד ב-8.9% ועומד על 9.27 מיליארד דולר ● פאלו אלטו, פורטינט וצ'ק פוינט - דורגו ברביע הקסם של חברת המחקר

פריחה בשוק הפיירוול. אילוסטרציה: BigStock/klss

שוק פיירוול הרשת הארגוני צפוי לצמוח השנה ב-7.8% ולעמוד על 9.99 מיליארד דולרים, כך על פי מחקר חדש של גרטנר (Gartner), בו פרסמה את רביע הקסם שלה.

שוק הפיירוול גדל, מציינים החוקרים, אולם בקצב איטי מבעבר. כך, השוק צמח בהשוואה לאשתקד ב-8.9% ועומד על 9.27 מיליארד דולר. חברת המחקר חוזה כי השוק יגיע לקצב צמיחה שנתי ממוצע של 7.4% בין 2014 ל-2021, כשהצמיחה תאט בהמשך העשור.

גרטנר מאמינה כי שוק הפיירוול נמצא ב"תפוסה", משמע, "זהו שוק מוצרי האבטחה הגדול ביותר, והצמיחה בשוק משמעותית. החלפת פיירוולים נותרה בקצב קבוע, ממוצע של חמש שנים, כך שאפילו אם יגיע מוצר חדש מצוין, פיירוולים קיימים יוחלפו לעיתים רחוקות לפני שהם מגיעים לבשלות".

לזהות איומים חדשים

עוד מעריכה חברת המחקר כי עד 2020, גרסאות וירטואליות של פיירוולים יאחזו בנתח שוק של 10%, בהשוואה למצב כיום, בו הן אוחזות בנתח שוק של פחות מ-5%. על פי גרטנר, עד 2020, 25% מהפיירוולים החדשים שיימכרו יכללו אינטגרציה עם "מתווך אבטחת גישה" (CASB) מבוסס ענן, שיתבסס בעיקר על API.

"ספקי פיירוול ארגוניים מציעים את מאפייני הדור הבא, NGFW, כדי לאכוף טוב יותר מדיניות, משמע, שליטה באפליקציות ובמשתמשים, או כדי לזהות איומים חדשים (מערכות מניעת חדירה – IPS, 'ארגז חול' ומודיעין איומים)", נכתב.

"פיירוול ארגוני הוא כעת שם נרדף ל-NGFW. הוא ממשיך להחליף בהדרגה את התקני ה-IPS העצמאיים ברשת הארגונית. למרות זאת, חלק מהארגונים ימשיכו לבחור בדור הבא של מערכות מניעת חדירה, NGIPS, וארגונים רבים מחפשים אחר פיירוול שיספק יכולות זיהוי נוזקות מבוססות ענן. זאת, כדי לסייע להם במאמצי זיהוי האיומים המתקדמים, כחלופה חסכונית לפתרונות 'ארגז חול' עצמאיים".

מקום בצמרת: הדירוג

ברביע הקסם, הרביע הימני העליון בדירוג, נמצאות שלוש חברות. פאלו אלטו (Palo Alto Networks) מובילה בהיבט יכולת המימוש. שניה לה פורטינט (Fortinet) ושלישית ואחרונה, צ'ק פוינט (Check Point).

ענקית האבטחה הישראלית מובילה בדירוג בהיבט שלמות החזון. ברביע הימני, "המאותגרות" נמצאות סיסקו (Cisco) ו-וואווי (Huawei). בתחתית הדירוג נמצאות, בין השאר Forcepoint ,Sophos) וג'וניפר (Juniper Networks).

 Magic Quadrant for Enterprise Network Firewalls. צילום: יח"צ גרטנר

Magic Quadrant for Enterprise Network Firewalls. צילום: יח"צ גרטנר

את פאלו אלטו ייסד ניר צוק, מתחרתה הגדולה של צ'ק פוינט. צוק היה מעובדיה הראשונים של צ'ק פוינט והועסק בה עד 1999, אז עזב את החברה בטונים צורמים. למרות שטען שאין לו דבר נגד צ'ק פוינט, על מכוניתו התנוססה בעבר לוחית הזיהוי CHKPKLR (קיצור של Check Point Killer).

ב-2006 צוק הקים את פאלו אלטו, וכיום הוא ה-CTO שלה. פאלו אלטו מונה יותר מ-4,000 עובדים, והכנסותיה עמדו ב-2016 על 1.4 מיליארד דולר.

משקל רב יותר לאיכות מאפיינים ולניהול – מאשר למחיר

"פאלו אלטו נהנית מהצלחה מתמשכת של בחירה בפיירוול הארגוני שלה, ויש לה שביעות רצון גבוה של לקוחות מהיכולות של אפליקציות השקיפות שלה" כתבו חוקרי גרטנר. "היא מתחרה חזקה עבור כל הארגונים, במיוחד כשתהליך ההערכה מעניק משקל רב יותר לאיכות מאפיינים ולניהול – מאשר למחיר".

החוקרים ציינו את יכולות השיווק שלה, את נוכחותה במודעות של לקוחות פוטנציאליים, את שיעורי הצמיחה הגבוהים מאוד שלה ושהיא זוכה לציון שביעות רצון כוללת גבוה מאד אצל הלקוחות. בסעיף "זהירות" נכתב כי "אסטרטגיית פלטפורמת האבטחה של פאלו אלטו עלולה להשפיע על יכולות הפיתוח שלה, כי יש מערך מתרחב של מוצרים שדורשים גם פיתוח של אינטגרציה טובה יותר".

על פורטינט נכתב כי קו המוצרים המרכזי שלה הוא ה-Fortigate, האחראי לכ-75% מההכנסות שלה במהלך 2016. "החדשות האחרונות של פורטינט כוללות מודלים חדשים בסדרת ה-E שלה, שמציגה את הדור החדש של מעבדי האבטחה, SPU.

מועמדת טובה ברשימה הסופית

פורטינט גם רכשה את AccelOps ומיתגה מחדש את FortiSIEM", נכתב. "ההשקות האחרונות כוללות כמה מאפיינים הקשורים למארג האבטחה (Security Fabric) שלה, עם הפניית תעבורה בין התקנים, שקיפות מאוחדת ואינטגרציה הדוקה יותר עם נקודות הקצה.

פורטינט גם הכריזה באחרונה על זמינות של FortiCASB, הפיירוול שלה לאבטחת SaaS". על פי חברת המחקר, "לפורטינט יש יכולות חשובות למוצריה, והיא ערכה שיפורים במוצר ובאסטרטגיית השיווק. היא מועמדת טובה ברשימה הסופית לכל תרחישי השימוש בפיירוול ארגוני, במיוחד כששיקולי יחס עלות/ביצועים – מדורגים גבוה".

בסעיף החוזקות צוין כי "פורטינט נסמכת על שימוש משולב במערך התקנים נרחב, עלות בעלות כוללת טובה מאוד ואסטרטגיית הנחות גמישה. היא צומחת הרבה יותר מהממוצע בשוק. הלקוחות מעניקים ציונים מצוינים לביצועי הפיירוול ולאיכות החומרה". בסעיף "זהירות" נכתב כי "פורטינט ממקדת את רוב משאבי הפיתוח שלה באינטגרציה בין פתרונות קיימים – על חשבון תחומים אחרים".

על צ'ק פוינט נכתב כי "היא השיקה באחרונה את ארכיטקטורת Check Point Infinity, אבטחה מאוחדת לרוחב רשתות, ענן וניידים. היא גם הרחיבה באחרונה את היצע אבטחת הענן שלה עם שירות זיהוי קוד זדוני מבוסס ענן, שניתן לשלב לפני פתרונות דוא"ל".

עוד נכתב על ענקית האבטחה הישראלית כי "הפיירוול שלה מתאים לתרחישי ההפעלה הארגוניים, עם טווח של מודלים ומאפיינים. היא ממשיכה להוביל בכמה מאפיינים, כגון ניהול מרכזי מפושט וניהול מדויק מבוסס תפקידים. צ'ק פוינט היא אחת מספקיות האבטחה הגדולות ביותר, וממשיכה להובילה מבחינת נתח השוק של פיירוול. היא מועמדת טובה לארגונים המריצים רשתות היברידיות עם שילוב בין הפעלה מקומית, מרכזי נתונים וירטואליים וענן".

בסעיף החוזקות נכתב כי "צ'ק פוינט מציעה טווח רחב של מוצרי אבטחה המקיפים רשת, ניידים ונקודות קצה. היא גם מציעה פתרון אבטחה לניידות. היא מציעה מספר גדול של מודלים של פיירוול, כדי לענות על דרישות של כל סוגי הרשתות הארגוניות".

"הפיירוולים הארגוניים של צ'ק פוינט מציעים יכולות חזקות של סינון רשת, בשילוב שליטה באפליקציות, סינון URL ו-DLP. היא ממשיכה להוביל את השוק עם היצע חזק של ניהול מרכזי, שהופך אותה לספק רצוי עבור סביבות עם מדיניות פיירוול מורכבת".

בסעיף "זהירות" נכתב כי "לקוחות צ'ק פוינט דיווחו לעיתים קרובות כי השקות גדולות של עדכוני קושחה דורשים תיקונים ודורשים זמן ניכר לצורך ייצוב המערכות. צ'ק פוינט חסרה מימוש ראוי בשיווק, דבר המוביל לבלבול במסרים שלה בשוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים