ניקוס ואסילופולוס, אלפא בנק: "קוד פתוח הוא סקסי"

"לקוחות רוצים הכל כאן ועכשיו, כשכל האפליקציות זמינות תמיד ומכל מכשיר - בנוסף, הכל צריך להיות מאובטח", כך לדברי ואסילופולוס, סגן המנמ''ר באלפא בנק היווני

ניקוס ואסילופולוס, סגן מנמ''ר לתחום אפליקציות, אלפא בנק. צילום: ליאת מנדל

"לעולם הקוד הפתוח יש תועלות רבות, ביניהן היותו שער הכניסה לטרנספורמציה הדיגיטלית, שקיפות של ה-IT, אספקת יישומים מהירה יותר, ייעול והפחתת עלויות התחזוקה של ה-IT. אבל מעבר לכל, בחרתי בקוד פתוח כבסיס וכתשתית לפרויקט ענק שאנו עושים בבנק – כי קוד פתוח זה סקסי", כך אמר ניקוס ואסילופולוס, סגן מנמ"ר לתחום אפליקציות, אלפא בנק (Alpha Bank) הבנק הגדול ביוון.

ואסילופולוס היה הדובר המרכזי בכנס רד-האט (Red Hat), פיצה וטכנולוגיה, שנערך זו הפעם ה-19 היום (ה') בסינמה סיטי גלילות, על ידי מטריקס וענקית הקוד הפתוח.

הבנק, אמר, "הוא אחד מארבעת הבנקים הגדולים ביוון, שגדל בעקבות שרשרת מיזוגים ורכישות שאירעו במגזר הפיננסי ביוון בשל המשבר הכלכלי בו שרויה המדינה. הוא מונה 650 סניפים, 8,500 עובדים, ומשרת 10 מיליון לקוחות".

"התחלנו להניע בבנק מגה-פרויקט", אמר ואסילופולוס, "במסגרתו אנו משנים את ליבת טכנולוגיית ה-IT של הבנק, שהיא ישנה וכבדה, לפלטפורמה מבוססת קוד פתוח של רד-האט. הפרויקט החל לפני כשנה וצפוי להסתיים בתוך שנתיים".

הכל כאן ועכשיו – זמינות תמידית

לדבריו, "עד כה, ליבת העסקים של הבנק התבססה על שתי מכונות מיינפריים שמשרתות שתי משפחות מוצרים ושירותים בנקאיים. יש לנו ארכיטקטורת קליינט-סרבר מבוססת קובול (COBOL)".

"נטמיע את BRMS – מנוע חוקה ואת BPMS – מנוע התהליכים של רד-האט. אלה יחליפו ממשקים שנכתבו בעבר על ידי קוד קנייני. ה-BRMS (ר"ת Business Rules Management System) יסייע לנו על מנת לתחזק חוקים עסקיים בקלות, לבצע שינויים במהירות ולהעביר אותם לייצור".

לדבריו, "אנחנו מבינים שלמרות שעולם הבנקאות הוא שמרני, עדיין, אנחנו נדרשים להשתנות, כי צורכי הלקוחות הפנימיים, אבל בעיקר החיצוניים – השתנו. הם רוצים הכל כאן ועכשיו, כשכל האפליקציות זמינות תמיד, מכל מכשיר. בנוסף, הכל צריך להיות מאובטח".

"ה-BRMS וה-BPMS של רד-האט יסייעו לנו בעיבוד כמויות אדירות של בקשות משתמשים ושירותים, בשל יכולתן להתרחב ולגדול בקלות. בנוסף, נטמיע את פתרון התווכה JBoss. ניצור שכבת ESB שתאפשר לתהליכים ולמערכות ה-IT שתחתיהן לעבוד בתיאום וניגון טובים יותר".

החזון, אמר ואסילופולוס, "הוא שכל משאבי ה-IT שלנו ינוצלו טוב יותר, עם שימושים חוזרים במשאבים ויישומים, עם תחזוקה קלה יותר, כשכל השינויים ייעשו באופן ממורכז. בה בעת, גם נמרכז את הכללים העסקיים שלנו, וגם הם יתוחזקו ויתופעלו מרכזית על ידי אנשי ה-IT בבנק".

לא להינעל על ידי ספק IT אחד

"שרתי המיינפריים, מבוססי ארכיטקטורה ישנה, לא יוצאו החוצה, אלא יוזזו הצידה. הם ימשיכו לשרת אותנו. אנו בונים ארכיטקטורה חדשה, במסגרתה הטרנזאקציות העסקיות ישנו צורה ויהפכו לשירותים שיאורגנו מחדש בשכבת ה-ESB. יהיו לנו רכיבים בכל שכבת האפליקציות ואז נוכל לעצב אותם במהירות לטובת שירותים חדשים".

"התחזוקה תהיה קלה יותר וזולה יותר. לפרויקט לא תהא כל השפעה על המשתמשים – לא הפנימיים ולא על הלקוחות. השינוי היחידי שהלקוחות יחושו הוא זמינות טובה יותר של האפליקציות".

"בחרנו רד-האט כי הבנו שהגיעה העת לקוד פתוח. לא רצינו להינעל על ידי ספק IT אחד. לרד-האט יש קילומטראז' של הטמעות מוצלחות שאת חלקן בדקתי אישית", סיכם ואסילופולוס.

"אנו רק בתחילתו של המסע. את מערכות ה-Legacy נשדרג, אבל בסופו של דבר, נלך לענן עם פלטפורמת ה-Red Hat OpenShift, המספקת ל-IT פונקציונליות. היא תסייע לנו ליישם חדשנות ולספק מהר יותר יישומי ענן, על ידי ניצול היתרונות של מתודולוגיות DevOps הקיימות בה.

הטמעות ה-IT תהיינה קלות יותר בשל מימוש תפיסת המיקרו-שירותים והיכולת לצמצם את הפערים שבין צוותי ה-IT השונים. נשבור את העמודים, האיים הבודדים של ה-IT, המאפיינים את מצב ה-IT כיום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים