"הרחפן זול יותר מבלון תצפית"

"הרחפן עושה את העבודה שלו בצורה זולה ופשוטה, ומספק מידע מדויק ובאופן מהיר", כך אמר מאיר בוהדנה, קב''ט מוסדות חינוך וקהילה, עיריית ירושלים

מאיר בוהדנה, קב''ט מוסדות חינוך וקהילה, עיריית ירושלים. צילום: ניב קנטור

"אנו עובדים בצמוד למשטרת ישראל, מסייעים לה ומשלימים את פעילותה. ב-2015, בהנחיית ראש העיר ניר ברקת, הופעלו בלוני תצפית, ובמהלך הזמן ובשל העלויות הגבוהות, הם הוחלפו ברחפן, שעלותו זולה בהרבה. כך, ניתן לפרוס אותו באופן מיידי על פי קריאה. הרחפן השפיע באופן ברור על כמות האירועים האלימים בציר הרכבת הקלה", כך אמר מאיר בוהדנה, קב"ט מוסדות חינוך וקהילה, עיריית ירושלים.

בוהדנה דיבר בכנס "אנשים ורחפנים", שהתקיים ביום ה' האחרון באולם אירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות אנשים. את הכנס, הנערך זו הפעם השניה, הנחה רן קליינר, מנכ"ל עם הרוח. בוהדנה דיבר בפאנל שנושאו "רחפנים מצילי חיים", אותו הנחתה סיגל גפני, עיתונאית הערוץ הראשון.

"הפעלנו רחפן במרתון בירושלים", אמר בוהדנה, "והוא שידר צילומים מדהימים. הוכחה להצלחתו של הרחפן היא בכך שהתחלנו לקבל בקשות מאגפים אחרים – אגף פיקוח בניה, אגף פיקוח על הפסולת. באזור נקבת השילוח מושלכת פסולת באופן לא חוקי. הרחפן יכול לעלות מעל ג'אבל מוכאבר, לצלם את המשאית המשליכה פסולת וכך להפלילה – ואז ניתן לעוצרה".

הוא סיים באומרו כי "לקראת הקיץ אנו נערכים עם הרחפן למניעת שריפות ביערות. בסופו של דבר, ראש העיר מקבל מהרחפן מידע מדויק ובאופן מהיר. הרחפן עושה את העבודה שלו, בצורה זולה ופשוטה".

דוד קריספל, איחוד והצלה. צילום: ניב קנטור

דוד קריספל, איחוד והצלה. צילום: ניב קנטור

דוד קריספל, מאיחוד והצלה, אמר כי "לרחפן יש ערך משמעותי. אנו עוקבים אחרי ההתפתחויות הטכנולוגיות בתחום בעולם. אירוע מכונן עבורנו היו תרגילי 'נקודת מפנה' ב-2015. תרגלנו טיפול באתר בו אירעה נפילת טילים. הרחפנים נתנו תמונת מצב מהירה, סייעו להערכת השטח, לדיווח על כמות הנפגעים ולבחירת צירי חירום להגעה ולפינוי".

קריספל אמר כי "יש שני אתגרים בתחום הרחפנים. הראשון הוא בנושא הרישוי. אנו מצויים בהליך רישוי לעשרות מפעילי רחפנים, והאתגר הגדול ביותר הוא הכוננות והזמינות של הכלים והאנשים – זה מורכב. אתגר שני נוגע לעובדה שברגע שיש אירוע רב-נפגעים, עולה לאוויר מסוק, ואז פעולת הרחפן חייבת להיעצר. אבל מספיק רחפן אחד, כאשר הנתונים המשודרים ממנו יופצו בשיתוף, לכלל גורמי החירום וההצלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים