"קצב הגידול בנתונים עולה על היכולת של ארגונים לנתח אותם"

"אחת הסיבות הבולטות לכך היא מחסור חמור בכוח אדם מיומן", התריע גיל נזרי, מנכ"ל DMWay ● כמו כן, הוא ציין ש-"הסביבה העסקית הדינמית מחייבת שימוש בניתוח נתונים להשגת יתרון אסטרטגי, אבל הסביבה התחרותית מאיצה את קצב ההתיישנות של המודלים הקיימים"

גיל נזרי, מנכ"ל DMWay. צילום: ניב קנטור

"קצב הגידול בנתונים עולה על היכולת של הארגונים לנתח אותם, כשאחת הסיבות הבולטות לכך היא מחסור חמור בכוח אדם מיומן. הסביבה העסקית הדינמית מחייבת שימוש בניתוח נתונים להשגת יתרון אסטרטגי, אבל הסביבה התחרותית מאיצה את קצב ההתיישנות של המודלים הקיימים", כך אמר גיל נזרי, מנכ"ל DMWay.

לדבריו, "התוצאה של מציאות זו בתחום הנתונים היא גידל ניכר בדרישה למודלים לחיזוי אנליטי".

נזרי דיבר במפגש של פורום BI מבית אנשים ומחשבים, שעסק ב-ויזואליזציה של מידע וכלים לניתוח מידע. המפגש נערך באחרונה ב-yes Planet בראשון לציון, בהנחיית אמיר רסקין, שותף ב-B-Pro.

מגמה נוספת עליה הצביע נזרי היא יצירת מציאות חדשה בארגונים בכל הנוגע לתחום זה. "בעוד שבעבר, חיזוי נתונים היה נחלתם של אקטוארים ומנהלי סיכונים, כיום משתמשים נוספים בארגון צריכים את הכלים האלה, אבל לא תמיד יש להם את הכישורים", אמר. נזרי ציין כי תהליך יצירת מודלים לניתוח אנליטי מחייב בדרך כלל ידע נרחב בסטטיסטיקה וכוח אדם ייעודי שלמד מדעי נתונים – תחום חדש שעדיין אין בארץ מספיק אנשים שסיימו ללמוד אותו".

עוד אתגר עליו הצביע נזרי הוא "חוסר התאמה של כלי הפיתוח הקיימים, מאחר שהם מחייבים עבודה ידנית מרובה של מומחים בלבד, וכן תחזוקה מתמשכת וסיזיפית – מה שמביא לעלויות יקרות של פיתוח ותחזוקה".

בהמשך הוא הציג את הפלטפורמה של DMWay לייצור מודלים לחיזוי אנליטי, שמבצעת אוטומציה כמעט מלאה של תהליכי החיזוי המורכבים, ובכך הופכת להיות נגישה ופשוטה לשימוש לבעלי תפקידים נוספים בארגון – ולא רק למומחים, כפי שהיה עד כה. "המערכת מאפשרת למנהלי ידע לבנות מודלים לחיזוי ברמת מומחה בזמן מהיר ובכוחות עצמם, ומרחיבה את היכולת להשתמש במערכת לבעלי תפקידים כמו מנהלי שיווק ומנהלי מכירות", אמר נזרי.

סיפור לקוח: yes

במסגרת המפגש הוצג, כסיפור לקוח, השימוש של yes בפלטפורמה של DMWay. עדי לוי, מנהל תחום פתרונות נתונים בחברת הלוויין, הציג את פרויקט הטמעת הפלטפורמה. הוא סיפר כי המערכת מאפשרת ל-yes להבין ולנתח טוב יותר את הנתונים הרבים על לקוחותיה, במטרה להציע להם שירותים חדשים ולשפר את השירות.

"המודל המפותח מיוצר אוטומטית, בתוך דקות עד שעות ספורות, במקום בזמן של חודשים רבים", אמר לוי. "בחרנו בפלטפורמה הזו כפלטפורמה מרכזית בתחום החיזוי האנליטי לאחר בדיקה של חלופות שונות, וכעת אנחנו יכולים לתת מענה מהיר יותר וטוב יותר לאתגרי השיווק והשירות שאנחנו נותנים ליותר מ-600 אלף מנויים".

לוי ציין כי בין השימושים הבולטים שהמערכת החדשה מאפשרת לאנשי החברה נמצאים טיפול טוב יותר בניבוי של נטישת לקוחות, עם הכוונה למודלים של אוכלוסיות ספציפיות, שיפור ביצועי הרכשת לקוחות ודיוק טוב יותר לקמפיינים באוכלוסיות שונות.

הוא סיפר עוד כי כבר כעת, זמן קצר לאחר הטמעת המערכת, מורגש ב-yes שיפור עצום ב-TCO. לוי הצביע על חיסכון בזמן של בין 80% ל-99% בביצועים של משימות כמו הטמעת המודל, בחירת ותכנון המאפיינים, וטעינת הנתונים לפלטפורמה.

במפגש השתתפו גם בלה גוטיה, מנכ"לית InfoService, שהסבירה על חשיבות השימוש באינפוגרפיקה בעת הצגת ניתוח נתונים, ורפי ריכטר, מנהל תחום BI בשטראוס אסטרטגיה.

המשך הדיווח מהמפגש – מחר (ב').

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים